Ahad, November 23, 2014

Jika difikirkan dari satu sudut, memang masuk akal sekiranya Si Lee Kuan Yew tu ada hajat nak masuk balik dalam parti DAPigs memandangkan ianya fraksi pecahan PAP di Malaysia ni.

Nak pulak apabila kedudukan kerusi Pengerusi Kebangsaan DAPigs tu sehingga kini masih lagi dibiarkan kosong sejak kematian Si Karpal Singh dalam satu kemalangan jalan raya pertengah tahun ini. 

Namun, sekiranya tindakan itu benar - benar berlaku, nampak gayanya Si Lee Kuan Yew tu jelas hanya memperlekehkan kepimpinan puak - puak DAPigs yang ada di Malaysia pada ketika ini.

Pernah suatu ketika dahulu, sewaktu PAP mula - mula nak ditubuhkan, Si Lee Kuan Yew ni pernah menjalinkan hubungan dengan sebuah akhbar Melayu. Itu pun untuk kepentingan dirinya sendiri.

Maka, pernah diceritakan oleh seorang pengurus kilang akhbar tersebut menjelaskan bahawa Si Lee Kuan Yew tu pernah kata, 'Hanya dia sahaja yang boleh mengajar orang Cina'.

Walaupun kenyataan tersebut tidak pernah dicatatkan, namun jika dibuat rujukan didalam mana - mana buku yang pernah ditulis oleh Lee Kuan Yew, ianya akan membenarkan kata - kata tersebut.

Bahkan, dalam buku memoir Lee Kuan Yew juga turut menyebut bagaimana nekadnya dia untuk terus memerangi isu - isu perkauman Nasionalisme dikalangan warga Cina di Singapura.

Tindakan tersebut dibuktikan melalui gerakan mencantas beberapa usaha dikalangan NGO Cina yang diwakili Dewan Perniagaan Cina untuk menjadikan Bahasa Cina sebagai Bahasa Kebangsaan Singapura.

Malah, Si Lee Kuan Yew tu juga turut mengambil tindakan menutup sekolah - sekolah Vernakular Cina dan India dan dijadikan satu aliran yang penggunaan bahasanya adalah didalam Bahasa Inggeris.

Lee Kuan Yew juga turut memanggil wakil dari 4 buah Dewan Cina dan memberi amaran kepada mereka bahawa dia tidak akan membenarkan sesiapa pun memperalatkan Bahasa Cina demi kepentingan Politik.

Walaubagaimana pun, tindakan yang dilakukan oleh Si Lee Kuan Yew tu adalah demi untuk menjaga kepentingan Politik Peribadinya semata - mata. Dia tak nak berlaku sebarang rusuhan perkauman.

Jadi, dari satu sudut, memang patut sangat la Si Lee Kuan Yew tu berhajat sekiranya dia nak kembali menyertai DAPigs. Ajar diorang supaya jangan sesuka hati je nak menjadikan isu Perkauman ni sebagai ideologi utama untuk menjahanamkan Negara tak tentu arah!!!
Categories: ,

7 ulasan:

  1. LKY nak tunjukkan pada kita sebenarnnya dia tak rasis....ingat melayu bodohke....bapak aku org singapore aku tahu le...aku juga pernah kerja di pasar besi pasir panjang. 1986...barang sama tapi harga ikut bangsa...kalau melayu beli harga ada sikit lebih... kentang gred A tidak akan di jual pada melayu....aku org kepercayaan boss (Ah Beng)...boss suka kat aku sebab aku rajin,,tapi kadang2 aku terpaksa beri kentang gred A pada melayu...Kalau tak rasis ..dah ramai kawan2 aku jadi pilot F 16...tapi apa nak buat...Cina tetap hati cina...nasib baik aku dah jadi warga malaysia dan jadi jurutera...kalau tak jadi pemandu taxi jb singapore lah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bagus. Ceritakan lagi pada melayu PR yang buta hati, buta huruf, buta sejarah supaya bersatu !

      Padam
  2. Selagi Melayu susah sangat nak bersatu, selagi itulah kaum imigran cina boleh perkotak-katekkan orang Melayu. Melayu mudah dibeli.
    Orang Melayu cari duit dgn menjual tanah yg ada (tanah pusaka nenek moyang).
    Sedangkan orang cina cari duit dgn bermacam cara salah untuk beli tanah.
    Itulah bezanya antara Melayu dan imigran cina di negara ini. Dari dulu kini dan selamanya.

    BalasPadam
  3. Apa yang kau merepek tu labu.Takda masa LKY nak menyebuk masuk campur hal Malaysia ni.....Jangan dok merapulah.Kan lebih elok semuthitam ni suarakan masalah minyak naik, harga barang naik, gst lagi, jenayah dan masalah sosial ...hai entahlah sudin sudin

    BalasPadam
    Balasan
    1. SH tu semut hitam dari Pahang agaknya?
      Jangan marahhhhhhhhhhhhhh! Nanti kena jual!

      Padam
  4. LKY adalah bapa rasis. Idealogi selari dgn yahudi. di mana melayu sekarang? dia pernah janji mahu pertahankan hak pribumi bangsa melayu. melayu jgn jd bodoh melupakan siapa PAP dan DAP. mrk adalah cina rakus yg tak akan berhenti mengaut kekayaan dan kuasa bumi melayu sejak British menceroboh negara ini bersama cina.

    BalasPadam
  5. Melayu mudah dihasut jadi pencacai Dap.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping