Ahad, November 23, 2014

Pernah tak korang berhadapan dengan seorang pekedai atau pembeli yang tidak fasih berbahasa dan bercakap serta bertutur dalam bahasa kebangsaan? 

Walaupun dah puas diterangkan pelbagai perkara yang anda tidak puas hati kepada mereka, mereka akan tetap mempunyai hujah berdasarkan kesimpulan mereka sendiri. 

Dan mereka amat malu untuk mengakui yang mereka sebenarnya tidak faham sepatah haram pun apa yang dicakapkan atau apa yang dibaca! Hakikatnya, itulah yang berlaku kepada DAPigs!

Hampir keseluruhan, sama ada dikalangan ahli mahupun pemimpin DAPigs tidak faham dengan fasih dalam Bahasa Kebangsaan. Bercakap pun kadang - kadang tak berapa betul.

Walaupun ada beberapa ekor orang Melayu yang berada dalam DAPigs, kesemua mereka hanya ditugaskan untuk MENIPU dan MEMPERDAYA Melayu di kampung dan sub-bandar.

Diorang bukannya ditugaskan untuk mengajar pemimpin - pemimpin utama DAPigs tentang maksud atau frasa dalam Bahasa Kebangsaan. Sebaliknya, diorang pulak yang diajar untuk berkurang ajar.

Maka atas sebab itulah Si Guan Eng ni cuba mengambil kesempatan untuk terus melakukan pembohongan dan putar belit untuk memperbodoh - bodohkan rakyat secara keseluruhan.

Sasaran dia ialah bagi orang yang kurang berfikir, kurang membaca dan kurang pengetahuan. Maka memang senang sangat la diorang tertipu atau terpedaya dengan cerita Si Guan Eng tu.

Nak pulak cerita pasal Si Tony Puaka tu disaman oleh Datuk Najib Abdul Razak. Kesempatan itu digunakan oleh DAPigs dan Guan Eng untuk memutar - belitkan keadaan.

Mereka cuba membayangkan tindakan tersebut sebagai cubaan untuk menutup tembelang dan kebobrokan urusan dalam 1MDB membabitkan nama Datuk Najib Abdul Razak.

Padahal saman tersebut difailkan atas dasar fitnah yang dilemparkan ke atas peranan Najib sebagai Perdana Menteri dan Menteri Kewangan bukannya sebagai pengoperasi 1MDB.

Jadi, puas la Si Guan Eng pukul canang mengatakan bahawa DAPigs tidak akan berhenti bercakap dan mempersoalkan tentang 1MDB walaupun Najib memfailkan saman terhadap Tony Puaka.

Yang herannya, puak - puak DAPigs ni setakat pandai bercakap je. Diorang sekadar pandai membuat tuduhan dan tidak menampilkan bukti yang berkaitan dengan tuduhan yang dibuat.

Kalau ye pun diorang nak cakap sampai terkeluar anak tekak pun, buatlah. Itu memang dah kerja mereka sebagai pembangkang. Memang itu pun tujuannya. Tapi yang menjadi masalahnya, Si Tony Puaka tu fitnah Najib.

Lainlah kalau 1MDB yang failkan saman tu terhadap Si Tony Puaka tu dan mengambil injuksi agar dia langsung tak boleh sebut tentang 1MDB. Baru la ikrar yang dibuat oleh Si Guan Eng tu nampak realistik. Ini tidak, dah lah tak faham Bahasa Melayu, tetapi berlagak tak tentu arah!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Istilah cerdik tidak wujud. LICIK memang dominan !

    Cerdik apabila dia bertanggung jawab dengan jawatan yang di sandang nya, menjaga semua kepentingan kerajaan dan rakyat. Cara dia meletak kenderaan mengarah drebar nya, kita sudah tahu jenis apa...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping