Rabu, November 26, 2014

Sekadar berkongsi pendapat dan pandangan yang diberikan oleh salah seorang sahabat blogger yang berasal dari Pahang. Pandangan yang diberikan memang agak kasar bunyinya.

Bahkan kita sendiri pun tidak bersetuju dengan pandangan yang dilontarkan. Realitinya, tidak semua pemimpin - pemimpin PAS boleh diibaratkan sedemikian rupa secara keseluruhan.

Ada jugak pemimpin PAS yang tetap istiqomah dalam memperjuangkan Maqasid Islam. Cuma imej dan reputasi PAS itu dicemari oleh pemimpin - pemimpin Pro Liberalisme berhaluan kiri.

Hakikatnya, PAS perlu melaksanakan janji yang telah ditaburkan kepada ahli - ahli serta para penyokong sewaktu mula - mula mereka membuat keputusan untuk menyertai Pakatan.

Mereka kata, penyertaan mereka didalam Pakatan itu bukan hanya sekadar untuk mengimbangi Barisan Nasional. Tetapi turut mahu mentarbiayahkan dakwah Islamiah dalam Pakatan.

Nak pulak bagi kalangan mereka yang memusuhi Islam selama hari ini iaitu puak - puak DAPigs. Namun, perkara itu masih lagi GAGAL direalisasikan secara sepenuhnya.

Malah, melihat apa yang berlaku sejak kebelakangan ini lebih memburukkan lagi keadaan dimana puak - puak DAPigs tu secara terbuka memalukan pemimpin PAS terang - terangan.

Penghinaan yang dilemparkan terhadap Presiden PAS, Hadi Awang yang dituduh tidak bertanggungjawab untuk menghadiri mesyuarat Pakatan Haramjadah tu masih lagi berkumandang.

Tak lupa juga gelaran "PENGKHIANAT" yang dilabelkan terhadap PAS sewaktu kemelut isu perlantikan Menteri Besar Selangor tu masih membekam didalam jiwa ahli - ahli diperingkat akar umbi.

Namun, semua itu seolah - olah diabaikan oleh sesetengah pemimpin - pemimpin PAS yang bertindak diluar jangkaan. Mereka bukan sahaja tidak menyerang DAPigs, tetapi turut mengutuk Presiden sendiri!!!

Mereka sendiri didakwa mengatur gerak langkah untuk memujuk Hadi Awang dari terus mengekalkan kedudukannya sebagai Presiden dengan alasan untuk menjaga Pakatan dimasa akan datang.

Walhal, iat mereka yang sebenarnya hanyalah untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri. Nak pulak bagi pemimpin PAS yang ada jawatan bertanding dikawasan majoriti Bukan Melayu.

Maka sebab itulah kita lihat, puak - puak Pro Liberalis berhaluan kiri dalam PAS ini yang memburukkan imej serta mencemar reputasi parti itu secara keseluruhannya. Mereka ni berjuang demi memenuhi nafsu mereka sendiri. Bukannya diorang berjuang untuk Islam!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping