Rabu, November 26, 2014

'Tak Cukup Stim' membaca kenyataan yang dibuat oleh ADUN DAPigs membuatkan salah seorang ADUN yang juga bekas Exco Selangor dari kalangan Parti Angguk Saja ni 'Tak Seronok'.

Perkara itu diakui setelah membaca luahan kecewa dalam 'Percintaan' yang dijalinkan diantara DAPigs dan PAS selama mereka berada dibawah satu bumbung Pakatan. (Klik Sini)

Dek kerana rasa 'Kurang Ghairah' diantara mereka itulah yang bakal membuatkan 'Rumah Tangga' mereka roboh dan menyebabkan mereka 'bercerai-berai' akhirnya nanti.

Walaupun ADUN DAPigs tu menyatakan kekecewaan dalam 'Perhubungan Songsang' yang mereka jalinkan, puak - puak PAS tu masih lagi mendahagakan 'Kasih Sayang' dari DAPigs.

Biar pun sudah diterang, tapi masih lagi puak - puak PAS nak orang lain tolong suluhkan. Hakikatnya, diorang sendiri yang sengaja membutakan mata sendiri. Sebab itu jadi macam tu.

Luahan Si ADUN PAS Selangor tu semalam membuktikan bahawa mereka tak puas hati dengan tindakan DAPigs yang menyatakan tindakan yang dilakukan sebagai satu gerakan 'Protes Senyap'.

Hanya disebabkan kecewa dengan tindakan serta respon yang diberikan oleh PAS selama hari ini membuatkan ADUN DAPigs di Selangor tu ambik tindakan mencalonkan salah seorang dari mereka untuk menjadi Timbalan Speaker.

Kata Si ADUN PAS Selangor tu, perkara sedemikian tidak wajar dilakukan oleh puak - puak DAPigs setelah melihat isu mengenai perlantikan Menteri Besar Selangor boleh dianggap selesai.
"Selepas kita dah selesaikan pelantikan MB, (sudah) ada persepakatan. (Keadaan) nampak semakin ok. Dalam keadaan macam itu tiba-tiba nak bangkitkan 'silent protest'.
"Apatah lagi seolah nak protes kepada Presiden PAS yang tak datang mesyuarat PR. Apakah rakan lain yang bukan PAS mereka punyai kehadiran yang penuh umpamanya," katanya.
Tapi apa kan daya. Orang yang dah hilang 'Rasa Cinta' ni biasanya dia akan 'Melara'. Maka tak heran bila ADUN DAPigs tu ambik tindakan sedemikian bagi meluahkan rasa kecewanya.

Namun, ibarat seorang kekasih yang setia, puak - puak Parti Angguk Saja tu tetap juga bergantung harap kepada DAPigs terhadap mereka umpama 'Pungguk Merindukan Bulan'.

Mereka masih lagi berharap 'Bulan akan jatuh ke riba' dan cuba menghindarkan tanggapan buruk terhadap mereka sesama sendiri demi kepentingan Politik Peribadi semata - mata.

Kesimpulannya, sampai ke sudah la PAS akan terus menjadi 'Kekasih Setia' yang membabi buta sampai tak dapat nak membezakan yang mana intan dan yang mana kaca. Penyudahnya nanti, bukan perjuangan sendiri yang lenyap, malah maruah diri jugak yang tergadai!!!
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping