Jumaat, November 28, 2014

Itu kesimpulan yang dibuat oleh sahabat SH bila mengulas kenyataan yang dikeluarkan oleh seorang pemimpin muda UMNO beberapa hari sebelum Perhimpunan Agung UMNO dimulakan.

Jelas sahabat SH tu, kemunculan gerakan Haluan Kanan ini adalah disebabkan tekanan yang diberikan oleh golongan bukan Melayu terhadap Hak - Hak Keistimewaan orang Melayu itu sendiri.

"Mereka yang bukan Melayu ini sekadar mahu mendesak agar Hak - Hak Melayu itu dikurangkan dan diberi keseimbangan kepada mereka."

Tambah sahabat SH itu lagi, desakan dan tekanan tersebut dijadikan sebagai alasan kepada orang Bukan Melayu untuk tidak menyokong Barisan Nasional dalam PRU yang lepas.

Mereka yang terpengaruh dengan slogan 'Malaysian Malaysia' yang didoktrinkan oleh puak - puak DAPigs itu merasakan hak kesamarataan bagi masyarakat di Malaysia ini tidak dilakukan dengan adil.

Mereka merasakan diri mereka terpinggir dengan wujudnya Hak Keistimewaan Melayu hingga mereka terpaksa bekerja keras untuk memiliki apa yang mereka miliki pada ketika ini.

"Sekiranya UMNO menjalankan tanggungjawab mereka memperjuangkan Hak - Hak orang Melayu serta menegakkan kesucian Islam, sudah tentu pihak berhaluan kanan ini tidak akan wujud."

Tetapi malangnya, ada segelintir pemimpin UMNO yang dilihat agak 'Lembik' untuk berhadapan dengan golongan Bukan Melayu ini yang membuatkan Melayu terus dipijak.

Alasan yang diberikan, tindakan agresif dan ekstrem yang diambil hanya merugikan sokongan rakyat kepada Barisan Nasional dan keadaan itu tidak menguntungkan UMNO.

Perlu juga diingatkan. Kesucian Islam juga turut dipertikaikan oleh mereka yang Bukan Islam sehingga dengan begitu mudah untuk diperlekeh - lekehkan secara terbuka.

"Perkara - perkara ini yang membuatkan munculnya gerakan Haluan Kanan yang ekstrem mempertahankan Hak - Hak Melayu dan menjaga kesucian Islam itu sendiri."

Kesimpulannya, UMNO perlu bangkit dengan gerakan yang lebih dilihat relevan dalam mempertahankan kedua - dua isu tersebut. Jika perkara itu dilakukan, maka baru layak pemimpin muda UMNO itu nak menjadi pejuang Liberal yang Progresif!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. yang sebenarnya bukan pemimpin yang mencorakan masa depan orang orang Melayu.Orang orang melayulah yang mencorakan masa depan merika sendiri dengan memilih pemimpin yang lemah dan lebih mengutamakan glamour i love Pm and so on .pemimpin yang tidak mempunyai jati diri yang kuat......tapi bila berucap bagaikan boleh terbakar semak samun.....bersembur sembur air liur membasahi rostrum tapi habuk pun tak ada.Pemimpin begini Banyak dalam UMNO...sebab itu orang meluat........Sokongan kepada umno masih kuat dan UMNO sentiasa remaja....Tak perlulah sibuk sibuk nak meramajakan UMNO segala......Jangan UMNO jadi kanak kanak sudahlah......nak remaja akhirnya jadi kanak kanak.Adakah itu yang umno mahu?
    UMNO masih kuat dan masih berada didalam hati setiap rayaat Malaysia ...sebab itulah ramai yang berbicara tentang UMNO....tak kiralah dari pembangkang ataupun bukan .Sebab UMNO kuatlah merika sedaya upaya untuk memburukan dan memperlekihkan UMNO......Tapi sayang ada juga orang orang Umno tumpang dua mangkuk kutuk UMNO.......Kerana apa merika kutuk UMNO .....Merika kutuk UMNO dalah kerana setengah pemimpin UMNO berlagak seperti kaduk naik junjung.....Menunjuk nunjuk berlagak dengan kekayaan dan kemewahan yang merika ada ......Macam KJ.dan beberapa orang pemimpin UMNO......
    Ingatlah UMNO itu ada nilai....Kalau yang tua pun perangai tak senonoh ,macam mana orang orang muda nak senonoh......akhirnya rayaat menyampah dan meluat akan perangai merika .Kalau dulu letak songkok pun kita boleh menang ....itu wau factor yang ada pada BN dan UMNO.........Bolehkah UMNO dan BN membawa kembali wau factor itu kembali?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping