Ahad, Disember 07, 2014

Ini macam punya bukti pun masih lagi ke puak - puak Pakatan Haramjadah tu nak nafikan? Diorang ingat, rakyat Malaysia ni semuanya BODOH macam Pencacai diorang ke!!!

ADUN PKR Haniza Mohamed Talha, yang dipanggil polis memberi keterangan bagi membantu siasatan mengikut Akta Hasutan 1948 kerana mempertikaikan peruntukan bagi Program Permata Negara (Permata), membuat U-Turn dan menafikan mengaitkan perkara itu dengan isteri perdana menteri.

Laporan Keldaidaily...
Katanya ketika dihubungi portal pembangkang The Malaysian Insider, beliau hanya menyebut mengenai peruntukan besar yang diterima Permata iaitu sebanyak RM711 juta dan menyifatkannya tidak wajar ketika Putrajaya waktu itu baru mengumumkan potongan subsidi minyak.
"Dia (polis) ingat saya kata Rosmah (Datin Seri Rosmah Mansor) terima RM711 juta, sebenarnya saya tak sebut Rosmah terima.

"Saya hanya sebut Permata terima peruntukan yang besar," kata Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) PKR Taman Medan itu.
Haniza merupakan pemimpin pembangkang pertama disiasat mengikut Akta Hasutan selepas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak memutuskan akta penjajah itu dikekalkan walaupun pernah berjanji memansuhkannya dan menggantikannya dengan Akta Keharmonian Nasional.

Haniza menerima notis memintanya menghadiri siasatan berkaitan kes hasutan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Petaling Jaya, jam 9 pagi, 8 Disember, Isnin ini.

Katanya, pihaknya difahamkan, siasatan itu berkaitan artikel "Subsidi dipotong demi Permata Rosmah RM711 juta" yang disiarkan dalam portal lidah rasmi PKR, Keadilandaily pada 12 Oktober lalu.

Bekas Timbalan Speaker Selangor itu dalam artikel terbabit mempersoalkan jumlah besar yang diperuntukkan kepada Permata, di bawah Jabatan Perdana Menteri (JPM), dalam Bajet 2015.

Katanya, ia tidak wajar kerana kerajaan sehingga kini tidak dapat membuktikan keberkesanan program itu walaupun menerima peruntukan besar setiap tahun.

PS: Orang dah pesan. Kalau tak de penyakit, jangan car penyakit. Bila dah dapat penyakit, tanggung la sendiri. Sekarang Baru la Padan Muka dia!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping