Selasa, Disember 02, 2014

Nampak gayanya permusuhan puak - puak DAPigs terhadap agenda PAS untuk melaksanakan Hudud masih tetap membara. Mungkin itu hasil tarbiayah PAS selama hari ini kot.

Kalau dulu, PAS bagi alasan kata diorang menyertai Pakatan adalah atas dasar untuk mentarbiayahkan DAPigs dan memberi kefahaman kepada mereka tentang Islam.

Malah kata puak - puak PAS tu termasuk memberi kefahaman tentang agenda untuk menubuhkan Negara Islam dan perlaksanaan Hukum Hudud yang menjadi asas perjuangan mereka.

Namun sehingga hari ini, terbukti bahawa puak - puak PAS tu bukan sahaja tidak mampu untuk meyakinkan DAPigs untuk menerima pemahaman Islam secara menyeluruh.

Tetapi sebaliknya, PAS sendiri pulak yang terpaksa tunduk dan patuh kepada desakan puak - puak DAPigs dan menyebabkan mereka sendiri terpaksa melupakan dasar perjuangan mereka selama ini.

Perjuangan nak menubuhkan Negara Islam terpaksa dibatalkan. Bahkan nak melaksanakan Hukum Hudud pun terpaksa mintak belas ehsan serta kelulusan dari puak - puak DAPigs tu terlebih dahulu.

Jika selama ini, pertembungan diantara PAS dan DAPigs tu masih cuba hendak disembunyikan dari pengetahuan umum. Tetapi sekarang tidak lagi. Semuanya sudah diketahui secara terbuka.

Perbezaan ideologi serta perjuangan diantara PAS dan DAPigs itu ternyata berbeza satu dengan yang lain. Perbalahan ideologi mereka memang tidak dapat disembunyikan lagi.

Nak pulak bila Si Tokong DAPigs tu mengakui, tindakan mencalonkan ADUN DAPigs untuk berebut jawatan Timbalan Speaker DUN Selangor adalah untuk menghalang PAS melaksanakan Hudud di Selangor.
Tidak seperti kedua-dua parti itu DAP sangat konsisten menentang pelaksanaan hukum hudud termasuk oleh PAS. DAP telah menunjukkan kami berpegang kepada janji untuk tidak bersetuju dengan pelaksanaan hukum hudud.
Antara petunjuk komitmen DAP itu dengan mencalonkan ADUN Sekinchan, Ng Suee Lim untuk jawatan Timbalan Speaker DUN menentang calon PAS baru-baru ini,” dedahnya dalam satu kenyataan media hari ini.
Sekarang bola sudah berada dikaki PAS. Terpulang kepada mereka untuk mengambil tindakan seterusnya. Adakah mereka akan tetap memperjuangkan asas dasar perjuangan mereka sendiri? Atau terus tunduk dan jadi Pak Angguk Saja kepada DAPig!!!
Categories: , ,

2 ulasan:

  1. TARBIAH LA SANGAT......

    BalasPadam
  2. pas tetap akan bersama dapig & pkr...demi menjaga kemaluan...terlajak kereta boleh undur....terlajak perbuatan&perkataan...malu wei....biar la jadi pak angguk ke..pak turut ke...pak sanggup cina buta ke.. korang luar pas apa peduli?? pas tetap di sini....bersama dapig&pkr yg di kasihi.....hihihii

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping