Rabu, Disember 24, 2014

Tak Masuk Akal Lansung!!! Kadang - kadang susah jugak nak mentafsir corak pemikiran puak - puak Pakatan Haramjadah ni. Cara diorang menggunakan akal lain daripada yang lain.

Dek kerana terlalu taksub sangat dengan sistem kepartian masing - masing sehingga benda yang tak masuk akal pun boleh jadi bahan untuk diorang berpolitik. Dangkal sungguh.

Sedang asyik duduk berborak dengan seorang rakan yang juga merupakan penyokong Pakatan Haramjadah tu sebelum ini, terpacul dari mulut dia ayat dibawah ni.
"Banjir di Kelantan ni jadi buruk sebab Kerajaan PAS sibuk nak laksanakan Hudud sehingga mengabaikan tanggungjawab utama diorang, menjaga kebajikan rakyat."
Jika kita lihat sekali imbas, memang tak masuk akal apa yang diluahkan oleh sabahat tu. Tapi jika dikaji balik, ada betul jugak apa yang dikatakan oleh penyokong Pakatan Haramjadah ni.

Bukan soal banjir tu ada kaitan dengan perlaksanaan Hukum Hudud di Kelantan. Tapi cara mereka berfikir ni agak sama dengan apa yang telah didoktrinkan oleh pemimpin diperingkat atasan.

Kalau sebelum ini, isu perlaksanaan Hukum Hudud tu cuba nak dikaitkan dengan isu dana 1MDB. Perkara itu dinyatakan oleh Si Tipah Koyak selaku pemimpin kanan kepada PKR.

Kata Si Tipah Koyak tu, PAS Kelantan tidak seharusnya membangkitkan isu berkaitan dengan perlaksanaan Hukum Hudud untuk menutup skandal yang melanda 1MDB ketika ini.
"Kenapa secara tiba-tiba saja? Dan apa keperluan diadakan sidang khas untuk mengendalikan isu ini?


"Adakah ia agenda untuk menarik perhatian umum daripada krisis 1MDB dan digantikan dengan konflik PAS dan DAP," katanya yang juga peguam daripada PKR. - seterusnya...
Dalam erti kata lainnya, Si Tipah Koyak tu cuba nak menuduh PAS bersekongkol dengan UMNO/BN untuk menutup isu berkenaan yang sedang hangat dibangkitkan dikalangan Pakatan.

Walhal, dua perkara itu tidak mempunyai kaitan diantara satu dengan yang lain. Isu perlaksanaan Hukum Hudud tu merupakan agenda yang diperjuangkan oleh PAS selama hari ini.

Kesimpulannya, cara berfikir dikalangan puak - puak Pakatan Haramjadah ni memang lain dari orang lain. Dalam kepala lutut diorang, semua benda nak dikaitkan dengan Politik atas dasar kepentingan Politik Peribadi semata - mata. Bukannya soal kebajikan rakyat!!!
Categories:

29 ulasan:

  1. Kejadian banjir adalah untuk mensucikan bumi Kelantan sebelum menerima Hudud sepertimana Allah menghantar tsunami ke Aceh selepas itu Hudud dilaksanakan di sana!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mana kamu tahu....banjir ni nak sucikan kelantan...dah banyak kali banjir dah. Cakap macamorg politik bodoh.

      Padam
    2. Tiap tiap tahun Allah cuci kelantan masih tak bersih lagi. Ini tanda Allah murka. Ini adalah bala Allah. Hukum Allah dipolitikkan. Kalau dah janji nak laksanakan hudud. Laksanakan sahaja lah apa tunggu lagi. Hujum ini dah ada swjak kita dilahirkan tak payah nak bincang bincang. Tak oayah nnk buat penerangan. semua orang tahu. hukum allah wajib dilaksanakan

      Padam
    3. Kalau setiap kali kami nak laksanakan hudud ada jer yang dok menghalang, macam mana hudud nak dilaksanakan?...cer fikir sikit...

      Lagipun bukan semua yang faham tentang hudud, baik org bukan islam mahupun org islam sendiri. Jadi perlulah ianya diterangkan dulu dengan cara berhikmah, kebanyakan org sukar menerima sesuatu yg asing bagi mereka walaupun benda tu bagus..

      Jadi kita tak boleh bersikap tergesa2 dlm bertindak walaupun benda yg kita nak buat tu benda baik..

      Wallahuallam

      Padam
  2. Biaso doh kito lagu tu oghe klate. Klu hok buruk kena kt kito..itu hikmah. Tp klu hok buruk kena kt ohge laen...itu bala...muahaha... Supo jugok klu kita kamceng ngan cina dap..itu tahaluf. Tp klu org laen kwn ngan cino...itu kapir.. Kito dok kisoh sgt sbb gapo2 buat pung oghe kito ttp sokong kito...seney jah kerjaaen kito....muahaha

    BalasPadam
  3. Bala ko hikmah ko..tu kijoe Allah la dop? Sapo kito nk soal? Hummm...tp harapnya jgn la cr sumber bntuan dgn cara nyanyi2..gedik2..pesta2..n sewaktu dgnnya lahh...sbb kalu hikmah ko bala ko..still lg 2-2 tu nk suh kito dekat nga Dia dop?? #smile #prayforpantaitimur #welovepantaitimur kalu kt nk baloh, kok2 mano pon xv ssikit pon utg..kalu sama2 doa keh tu lagi baik... :)

    BalasPadam
  4. Punca utama banjir ni sebab Terlalu Banyak hujan yang digondolkan sekitar Kelantan. Di lojing,manek urai,dan sekitar gua musang. Air tak dapat diserap terus ke dalam bumi kerana hilangnya daya serapan kerana struktur tanah sudah rosak akibat pokok2 Banyak ditebang. Terlalu mengejar duit dan pangkat sehinggakan lupa akan kesan pada alam. Dan kini orang yang tidak bersalah menjadi mangsa. Dan penderhaka yang menggondol bukit2 terus berdiam diri pabila melihat kesannya. Pengecut. Ini adalah kroni2 politikus yang tak berguna. Perosak bangsa dan alam

    BalasPadam
  5. Pas pernah minta bala kepada UMNO lupa bala kepada sendiri pun boleh kena juga

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tau xpe..bukan nak muhasabah...tak munasabah aje memanjang

      Padam
  6. hukum allah, pas doa umno hancur. balik kediri sendiri. suka kafir org, tp diri sendiri kamcing dgn sikafir lagi laknat taapa. double standard , dpt lah triple standard punya. musabah diri, erdogon punya hancur diri sendiri. musabah lah musabah lah. mohon maaf pada org di kutuk,

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tulah...macam tak tau yg malaikat akan doakan perkara yg sama utk kita bila berdoa..sbb tu kita kena berdoa benda2 yg baik sahaja

      Padam
  7. Itu semua ujian Allah.. xde kena mengena mana2 parti... ingat.. satu masa akan terkena pada diri sendiri baru tau.. baik pakat2 doa agar mangsa2 banjir ni selamat.. org yg beriman slalu di uji..

    BalasPadam
  8. Di kuala lumpur..selangor ape kurangnya..korang semua main2 dengan hukum Allah...jangan senang dok mengata negeri orang bala ke..sebab laksana hudud ke..jangan sampai kena kt batang hidung sendiri...baru itu jam teringat balik ape pernah kauorg lempar fitnah pada negeri yang kena banjir...ingat lah...hidup kt dunia ni bukan kekal selamanya...buat amal banyak2..cari keredhaan Allah lagi bagus...berdoa yang baik untuk org lain lagi baik...jaga la sikit mulut tu...bersyukur lah Allah bagi kita bernafas lagi...

    BalasPadam
  9. Di kuala lumpur..selangor ape kurangnya..korang semua main2 dengan hukum Allah...jangan senang dok mengata negeri orang bala ke..sebab laksana hudud ke..jangan sampai kena kt batang hidung sendiri...baru itu jam teringat balik ape pernah kauorg lempar fitnah pada negeri yang kena banjir...ingat lah...hidup kt dunia ni bukan kekal selamanya...buat amal banyak2..cari keredhaan Allah lagi bagus...berdoa yang baik untuk org lain lagi baik...jaga la sikit mulut tu...bersyukur lah Allah bagi kita bernafas lagi...

    BalasPadam
  10. mu ni orang islam ke gapo,kalau islam bertaubatlah jangan perlekehkan hukum ALLAH

    BalasPadam
  11. Sembang sembang lah lagi.....

    BalasPadam
  12. Sembang sembang lah lagi.....

    BalasPadam
  13. Aku sokong hudud dilaksanakan di Kelantan cuma dari segi keadilan pd rakyat lebih bersifat memilih.Ali dan Mutu mencuri cuma seorang kena hudud dan seorang lagi mungkin dipenjara 6 bulan.Minta pencerahan mana2 ulama atau rujukan hadis2 sahih bahawa pemerintah Islam sebelum ini yg melaksanakan hukuman berpilih terhadap rakyatnya...

    BalasPadam
  14. Bila kita tahu harimau tu jenis haiwan pemakan daging, adakah ada antara kita yang sanggup untuk tinggal sekandang dgn harimau kelaparan? Sama juga halnya dgn hudud bila tahu hukumannya potong tgn adakah lg org yg berani mencuri? Setiap hukuman yg dtg dari Allah yg maha mengasihani terhadap hambanya bukanlah lebih bersifat menghukum tapi lebih bersifat mencegah. Itupun untuk kebaikan umat manusia jugak. Di negara kita, bukan soal berbilang kaum yang menjadi masalah tapi masalah sebenar timbul apabila hanya satu pihak bersungguh-sunguh mahu melaksanakan, satu pihak lagi menakut nakutkan rakyat dgn mengatakan jika hudud dilaksanakan habislah kudung rakyat jelata. Bagi mereka yang dah set dalam fikiran bahawa ramai orang akan kudung dgn hudud bolehlah fikirkan balik cerita harimau yang saya ceritakan tadi. Ingatlah.. segala hukum dari Allah tak boleh dipermainkan, jangan timbulkan banyak persoalan kerana sejak sebelum alam ini wujud Allah sudah mengetahui segala galanya yg bakal berlaku. Apa yg brlaku di negara kita hari ini pun telah Allah ketahui sejak dulu lagi. Apabila kita fikirkan soal Allah yang maha mengetahui, maha mengasihani terhadap hambaNya dan maha bijaksana dalam menguruskan soal hukum, bolehkah lagi kita berkata hudud kurang susuai, perlukan syarat tertentu untuk dilaksanakan dan sebagainya. Kalau ada pun, perkara penting sebegitu pastinya ada dijelaskan dalam Al-Quran. Allah tidak akan meninggalkan hambaNya di dunia ini terumbang ambing tanpa panduan. Sebaliknya manusia yang tidak mahu memahami panduan dari Allah (Al-Quran) yang membuatkan dirinya sendiri terumbang ambing. Ingatlah.. islam itu indah. Segala hukum yang ditetapkan dalam islam dan kewajipan yang islam tetapkan terhadap umatnya adalah untuk membentuk keperibadian yang lebih mulia dan terpuji. Kita tidak akan ditertatawakan oleh cina mahupun india kerana hudud tp mereka yang akan terpesona dengan keindahan Islam. Wallahualam..

    BalasPadam
  15. Hanya Muthu yang mengenal Manickam. Saya teruja dan berdoa semuga Allah memberikan kekuatan kepada pemimpin2 Melayu samada Pas dan Umno dan seluruh Sultan2 dan Raja2 Melayu agar konsisten memertabatkan bangsa Melayu dan ugama Islam. Semuga bangsa pendatang di Malaysia insaf bahawa mereka jangan lagi kurang ajar.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dalam hal ini Pas patut bersama UMNO bukan pakatan yang idolojinya jelas bertentangan.

      Padam
  16. Sebenarnya ini bala utk seluruh malaysia bukan kelantan jer .. semua ada buat salah ..baik BN atau Pakatan Rakyat. Jgnlah sangka dah mulia sangat apabila dah pakai serban dan jubah .. bg pihak BN pulak, kenalah muhasabah diri ttg banyak kes2 rasuah dan salahlaku. Bg PAS pulak, dlm hal hudud ni kena faham betul2 sebelum perlaksanaannya. Yg pelik tu, cammana hudud PAS ni hanya kena kat org islam jer..??
    Sedangkan di Acheh skrg ni, org kafir pun kena hudud jugak ..!! Cubalah bukak kitab2 feqah ulama2 silam, hudud utk semua org. Ni tak, dlm bab hukum Allah maseh nak ikut akal fikiran jer ..mana boleh ..mcm permain-mainkan hukum Allah .. jgn buat Allah murka .. !!

    BalasPadam
  17. Sebenarnya ini bala utk seluruh malaysia bukan kelantan jer .. semua ada buat salah ..baik BN atau Pakatan Rakyat. Jgnlah sangka dah mulia sangat apabila dah pakai serban dan jubah .. bg pihak BN pulak, kenalah muhasabah diri ttg banyak kes2 rasuah dan salahlaku. Bg PAS pulak, dlm hal hudud ni kena faham betul2 sebelum perlaksanaannya. Yg pelik tu, cammana hudud PAS ni hanya kena kat org islam jer..??
    Sedangkan di Acheh skrg ni, org kafir pun kena hudud jugak ..!! Cubalah bukak kitab2 feqah ulama2 silam, hudud utk semua org. Ni tak, dlm bab hukum Allah maseh nak ikut akal fikiran jer ..mana boleh ..mcm permain-mainkan hukum Allah .. jgn buat Allah murka .. !!
    Cuba kita fikir sbg contoh, klau org kafir curi barang org islam kena hudud tak ? Tentu tak kena hudud. Tapi klau org islam curi barang org kafir, tentu kena hudud. Adil ker cam ni ..? Lg contoh, klau pasangan khalwat kena tangkap, yg perempuan islam dan lelaki kafir ..haaaa...camana ..? Mesti yg perempuan islam tu kena hukum dan lelaki kafir tu lepas .. fikir2kan lah ...

    BalasPadam
  18. Memberkati Israel selamatkan Malaysia... Firman Tuhan harus digenapi... Berkati Israel dan selamatkan Semenanjung dari bencana alam dari murka Tuhan.. Firman Tuhan dalam Kitab Kejadian 12:3. “Aku akan memberkati orang-orang yang memberkati engkau, dan mengutuk orang-orang yang mengutuk engkau…”

    BalasPadam
  19. Memberkati Israel selamatkan Malaysia... Firman Tuhan harus digenapi... Berkati Israel dan selamatkan Semenanjung dari bencana alam dari murka Tuhan.. Firman Tuhan dalam Kitab Kejadian 12:3. “Aku akan memberkati orang-orang yang memberkati engkau, dan mengutuk orang-orang yang mengutuk engkau…”

    BalasPadam
  20. Kelantan kena bala sebab mempolitikkan agama utk kepentingan diri.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping