Ahad, Disember 28, 2014

Nampak gayanya laporan - laporan palsu semakin kuat berleluasa didalam laman media sosial. Kebanyakkannya hanya sekadar untuk memperdayakan orang yang berada diluar.

Apa tujuan diorang sebarkan cerita bohong macam tu? Apa yang diorang dapat dengan penyebaran cerita - cerita sedemikian? Apa yang diorang cari sebenarnya? Nak tunjuk hero?

Mungkin berita dibawah ni pun boleh dianggap satu pembohongan jugak kot. Kalau dilihat dari sudut logik, memang tak masuk akal. Tapi ianya tidak mustahil untuk dilakukan.
YAB Perdana Menteri di SK Clifford, Lipis
Dalam masa tempoh kurang dari setengah hari, YAB Perdana Menteri telah melawat 3 daerah yang dilanda banjir disekitar Negeri Pahang dan ditemani oleh YAB Menteri Besar Pahang.

Jadual YAB Perdana Menteri hari ini bermula di Kuala Lipis dengan membuat lawatan menziarahi mangsa banjir di Pusat Pemindahan SK Clifford sambil mendengar taklimat.

Kemudian YAB Perdana Menteri terus ke Jerantut, melawat rumah pam Batu Embun dan menziarahi mangsa banjir dikawasan tersebut. Setakat ini, Jerantut yang paling terjejas teruk.
PM di Pusat Pemindahan banjir di Batu Embun, Jerantut
Selepas itu, YAB Perdana Menteri telah di Sekolah Menengah Seberang Temerloh bagi sei perjumpaan bersama mangsa - mangsa banjir yang telah dipindahkan sekitar kawasan Temerloh.

Jika sebelum ini, puak - puak Pakatan Haramjadah tu kuat menyalak dalam laman media sosial mempersoalkan tindakan YAB Perdana Menteri yang dilihat sedang asyik bermain golf.

Tapi hakikatnya, dalam tempoh kurang dari 48 jam, YAB Perdana Menteri telah melawat sekurang - kurangnya 6 daerah dan bertemu dengan mangsa - mangsa banjir yang terlibat.
YAB Perdana Menteri di SM Seberang Temerloh
IRONIKnya, mereka yang mempertikaikan YAB Perdana Menteri sebelum ini ada yang tak turun lansung ke padang dan bertemu dengan mangsa banjir. Nak harapkan diorang berikan bantuan, jangan mimpi la.

Kalau setakat pandai menyalak dalam laman twitter je sambil mempersoalkan kerja orang lain sedangkan diorang sendiri pun tak de buat apa untuk membantu, baik tak payah banyak cakap!!! Bukannya mendatangkan faedah pun!!!
Bang Non nak pergi mana pulak tu???
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping