Ahad, Disember 28, 2014

Baca dan faham betul - betul! Dibawah ni ada satu nasihat yang SANGAT - SANGAT berguna buat Si Apek Kit Siang tu. Dia memang patut baca dan faham apa yang cuba disampaikan.

Jangan setakat dia tau nak buat alasan yang tak masuk akal dengan keluarkan kenyataan kononnya dia nak seru seluruh rakyat Malaysia agar berdiri dibelakang Datuk Seri Najib pada ketika ini.

Hakikatnya, semua orang pun tau yang itu hanya sekadar wayang semata - mata. Sekadar alasan untuk mengelakkan diri dia sendiri dari turun ke padang dan membantu mangsa banjir.

Orang lain semua payah bersinsing lengan, membanting tulang dan mengorbankan masa serta tenaga demi memberikan bantuan yang terbaik kepada mangsa banjir yang terlibat.

Jadi, tak payah la Si Apek Kit Siang tu nak tunjuk bagus sangat. Realitinya, puak - puak DAPigs tu hanya sekadar tau menyalak dan melalak dalam twitter dengan menyalahkan orang lain. Sedangkan diri sendiri pun takut nak turun padang!!!
KUALA LUMPUR: Turun sendiri dan bantu mangsa banjir daripada menyebarkan berita tidak sahih di laman sosial. 

Demikian nasihat Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin kepada pengguna media sosial yang menyebarkan berita tidak benar mengenai situasi banjir yang melanda beberapa negeri. 

"Simpan handphone dan turun sendiri bantu, rasa sendiri macam mana pasukan keselamatan tidak tidur malam bantu mereka (mangsa)

"Jangan duduk di dalam bilik berhawa dingin dan sebarkan semua maklumat yang direka," katanya kepada pemberita selepas menghadiri taklimat berhubung situasi terkini banjir di Pusat Kawalan Bencana Negara (NDCC) di Puchong di sini Sabtu.

Muhyiddin berkata dalam situasi bencana (banjir), memang tidak dinafikan banyak keadaan tidak selesa berlaku, namun keadaan tidak seburuk yang digambarkan dan kerajaan telah berusaha sebaik mungkin dalam menguruskan mangsa.


"Kita kena faham, situasi di pusat pemindahan tidak selesa macam di rumah, makanan pun tidaklah selazat biasa, tapi kita telah membantu sedaya upaya untuk elak ratusan nyawa terkorban," tegas Muhyiddin.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping