Ahad, Disember 28, 2014

Siapa sangka, artikel yang dikeluarkan melalui blog ini mampu menarikan perhatian kepada laman portal Pro Pakatan melalui rencana yang dibuatnya semalam. (Rujuk gambar dibawah)

Jika sebelum ini, ada dikalangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu mempertikaikan soal isu perlaksanaan Hukum Hudud di Kelantan sebagai punca banjir di Kelantan. (Klik Sini)

Biarpun skopnya agak berbeza, tapi penyampaiannya tetap sama. Hakikatnya, ada dikalangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu yang akan mengaitkan dua perkara tersebut.

Tajuk artikel yang disiarkan dalam TMI
Dan perkara itu memang sudah kita jangkakan kerana minda puak - puak Pakatan Haramjadah ni sudah didoktrinkan sedemikian rupa. Semuanya pasti akan dikaitkan dengan Politik.

Rabu lepas, anak Si Nik Aziz tu tulis di Facebooknya: "Bencana banjir ingatkan umat Islam agar kembali kepada Allah dan jauhi murkaNya. Ia wajarkan kerajaan Kelantan terus istiqamah laksana syariat hudud."

Catatan itu kelihatan seperti nota muhasabah diri biasa apabila musibah melanda agar kita dapat melihat ke dalam diri sama ada ia satu ujian atau ia satu balasan daripada Yang Maha Kuasa.

Tapi, bagi sesetengah pihak yang tak dapat terima KEBENARAN, ia mengundang kemarahan apabila mentafsirkan tulisan itu sebagai satu seruan kepada perlaksanaan Hudud.

Ada juga yang kata, disebabkan kedegilan PAS Kelantan hendak melaksanakan Hudud, maka ditimpakan kepada mereka satu banjir yang boleh dianggap teruk ke atas Negeri itu.

Seperti mana yang telah kita nyatakan sebelum ini, jelas pemikiran puak - puak Pakatan Haramjadah ni memang susah untuk kita baca. Dalam kepala lutut mereka tak de benda lain.

Sedangkan sebelum ini pun, ada dikalangan pemimpin - pemimpin Pakatan Haramjadah tu yang boleh kaitkan Hudud dengan isu dana 1MDB sedangkan isu tu tak de kaitan pun. (Klik Sini)

Jadi, tak heran la kalau dikalangan pencacai - pencacai mereka pun boleh buat anggapan yang sama. Bak kata pepatah, "Macam mana acuannya, begitu jugak la hasilnya".

Semuanya dok asyik fikir pasal Politik semata - mata. Tak pernah sekali pun gamaknya diorang ni fikirkan soal nak menjaga kebajikan rakyat. Kalau Politik tu menguntungkan rakyat, tahan jugak.

Ini tidak. Semuanya berjuang demi memenuhi kemahuan nafsu serta kepentingan Politik Peribadi sendiri semata - mata. Jika perkara itu dibiarkan berlarutan, alamat jahanam la Negara jawabnya!!! Asyik sibuk nak ber-Politik je, sampai bila pun Negara takkan maju!!!
Categories: ,

5 ulasan:

  1. 1. sebelum brunei laksana hudud, ada bencana dah berlaku?
    2. iran dah laksana hudud, gerak gempa berlaku.
    3. kelantan saja kena laksana hudud kerana banjir teruk, ganu, pahang, perak, & perlis macamana?
    4. cukai tanah, cukai pintu tak halal dikutip kerana tidak ada dlm quran & hadis. yg ada hanya zakat (cukai pendapatan bukan versi orang puteh). kenapa tak buat yg ini dulu?

    BalasPadam
  2. Hanyut dibawa arus banjir mungkin mati atau selamat
    Hanyut akidah tempatnya di mana?

    BalasPadam
  3. Pembalakan melampaui batas yg disokong tangan-tangan berkopiah, berserban mengaku diri terlampau mulia tu yang merupakan salah satu musabab bah terlampau besar terjadi di Kelantan.

    sebab-sebab lain tu Allah je yg tau. Tp dr segi fizikal muka bumi, ekologi, sains kau tarah tempat tadah air, tempat simpan air, mana lagi air nak pergi atau disimpan? Menanggung la semua jawabnya.

    Lu fikirlah sendiri!

    BalasPadam
  4. Katalah tahun depan dah dilaksanakan hudud tetapi banjir tetap berlaku. So, apa pula alasan nak diberi?

    BalasPadam
  5. Banjir mmg tiap2 tahun berlaku d kaw rendah. Tapi tahun terlebih d kelantan. Ini semua,kerana fatwa,nik aziz doakan keburukan sesama islam. Sendiri pon sedang sakit byk2 la rendah diri. Tak habis dgn kesombongan mereka.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping