Khamis, Disember 04, 2014

Heh! Heran sungguh melihat gelagat Si Mahfuz Bean ni. Dia bukannya ada kaitan pun dengan ucapan yang dibuat oleh Dr. Mashitah tu sebelum ini. Tapi kenapa dia pulak yang terasa?

Dia terasa sebab dia pun tergolong dalam kategori "Ostad Ekspress" jugak ke? Maklum la. Kita pun tau standard Si Mahfuz Bean ni. Setakat LULUS SRP je tahap dia. Mungkin sebab itu dia terasa.

Mungkin disebabkan itu Si Mahfuz Bean ni anggap ucapan yang disampaikan oleh Dr. Mashitah tu ditujukan kepada diri dia sendiri. Hakikatnya, dia pun tak layak digelarkan sebagai Ostad.

Bagaimana mungkin seorang yang tidak ada ilmu agama macam Si Mahfuz Bean tu boleh dipanggil sebagai Ostad ye tak. Belajar sekolah pun tak habis. Nak kata dia mengaji pondok, memang tak de.

Jadi, tak hairan la kenapa Si Mahfuz Bean tu pun turut meroyan bila Dr. Mashitah menyampaikan ucapan dia sewaktu Persidangan Agung Wanita UMNO baru - baru ni di PWTC.

Sambil menyifatkan tindakan Dr. Mashitah tu tidak wajar, Si Mahfuz Bean tu kata tak salah sekiranya artis - artis yang berhijrah ni cuba nak berkongsi pengalaman mereka dengan orang lain.
“Apa masalah dia tu (Mashitah) terhadap isu penghijrahan artis-artis ini? Mereka ini (artis) berhijrah daripada kehidupan mereka sebelum ini ke arah kehidupan yang lebih Islamik.


“Setiap orang seharusnya menghayati hidupnya sebagai seorang Islam, bukankah ini juga ajaran yang diajarkan kepada kita?” katanya pada sidang media di sini, hari ini.
Jika dipandang dari satu sudut, memang la tak salah diorang nak berkongsi apa pun. Tapi, jangan sampai tahap macam diorang tu lebih pandai dari orang lain. Itu isu yang dipersoalkan.

Kalau kita tengok pada Ostad dan Ostazah yang masuk PAS tu bercakap diatas pentas, macam diorang tu pandai sangat. Macam diorang tu dah tinggi sangat ilmu agamanya dari orang lain.

Malah ada yang sampai tahap boleh keluarkan fatwa songsang terhadap orang lain sesuka hati mereka. Itu bukan dakwah namanya. Itu orang panggil Haramjadah!!! Takkan itu pun Mahfuz tu tak sedar?

Hakikat yang perlu diterima oleh Si Mahfuz Bean tu, ramai lagi artis yang 'Berhijrah'. Tapi tak de pulak diorang sampai tahap ekstrem nak menghukum orang seperti mana yang dilakukan oleh artis - artis PAS. Masuk PAS tak bererti diorang lebih Islam dari orang lain!!!

PS: Nasihat buat Mahfuz Bean, cermin diri dulu sebelum nak kritik orang. Kalau diri sendiri pun belajar tak habis, jangan nak tunjuk pandai!!!
Categories: ,

4 ulasan:

  1. siapa makan cili dia ler yg rasa pedas nyer...siapa makan nangka dia ler yg kena getah nyer..tok2 guru & ostad2 yg ori tak makan cili.. tu sebab diorang relax jer....tapi dipentas ceramah& disetengah masjid perangai & tutur kata mereka sama jer....macam syurga dah confirm utk mereka....

    Pakcik Sambal Tempoyak.
    (jiran makcik sambal belacan)

    BalasPadam
    Balasan
    1. SESIAPA NAK GELARAN USTAZAH DAN PAS SONANG JO MASUK PAS PEGANG MIKE DAN CAKAP SIKIT NANTI PASTI ORANG PANGGIL USTZ ATAU USTAZAH

      Padam
  2. Gormless plonker, forever. Sad he did not put any effort to improve his genetics and/or environment with regards to intelligence.

    BalasPadam
  3. Makan lunch burger cicah sambal belacan...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping