Khamis, Disember 04, 2014

Sejak awal tengahari tadi, pengamal - pengamal di laman media sosial mula kecoh dengan penyebaran berita GEMPAR dibawah yang membawa kemaluan kepada Si Ketua Penipu tu.

Dari perkkhabaran yang diterima, Tuanku Sultan Selangor ternyata sudah muak dan murka dengan perangai haramjadah yang ditonjolkan oleh Si Ketua Penipu tu yang sekadar tau buat huru hara je kerjanya.
PETALING JAYA: Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim telah dilucutkan gelaran ‘Datuk Seri’ yang diberikan kepadanya pada tahun 1992 oleh Sultan Selangor berkuat kuasa pada 3 November.

Istana Selangor dalam satu kenyataan pada hari Khamis berkata keputusan untuk membatalkan gelaran Anwar dibuat kerana beliau sejak akhir tahun 2013 yang mempersoalkan kewibawaan Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah dan institusi Raja dalam menyelesaikan kemelut Menteri Besar baru-baru ini.’

“Sultan, selepas berunding dengan Dewan di-Diraja Selangor , telah memutuskan bahawa Darjah Kebesaran Datuk Seri yang dikurniakan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim, adalah ditarik balik berkuatkuasa 3 November, selaras dengan kuasa Baginda sebagai sumber bagi segala Penghormatan dan Kebesaran dalam negeri Selangor serta kuasa untuk menurunkan Darjah Kebesaran seperti mana yang diperuntukkan di bawah Undang-Undang Tubuh Kerajaan Selangor 1959,” menurut kenyataan tersebut.

Setiausaha Sulit Sultan Sharafuddin, Datuk Mohamad Munir Bani berkata tindakan dan tingkah laku penasihat PKR itu menunjukkan bahawa beliau tidak lagi layak untuk memegang sebarang gelaran.
Persoalannya, kenapa Menteri Besar tak ambik sebarang tindakan untuk mengekang perkara ini dari terus berlaku? Kenapa dia biarkan Si Ketua Penipu tu diaibkan sedemikian rupa?

Sepatutnya sebagai seorang anak buah yang kini sudah menjadi Menteri Besar yang mempunyai kuasa untuk menasihati Tuanku Sultan, dia boleh halang daripada perkara ini berlaku.

Dia boleh ambik tindakan untuk mengelakkan Si Ketua Penipu tu dimalukan dengan keputusan yang telah dibuat oleh Tuanku Sultan Selangor tu sendiri. Tapi, kenapa dia tak buat apa - apa?

Itu persoalan yang dibangkitkan oleh pengamal - pengamal media sosial hari ini. Kata mereka, mungkin Si Azmin tu sendiri ada bahagian dalam tindakan yang dibuat oleh Tuanku Sultan Selangor ni. Mungkin ini masanya untuk dia 'membalas dendam'!!!
Categories: ,

4 ulasan:

  1. MULAI SEKARANG KITA GUNA GELARAN YANG SEDIA ADA. ENCIK ALJUBURI ALLIWATI ALBUNTUTI ANWAR BIN IBRAHIM.

    BalasPadam
  2. Panjang sangat nama tu susah nak daftar sijil kematian nanti..opp..ya tuhan ampunilah aku yang terlajur kata kata..

    BalasPadam
  3. Bang Non tu peduli apa dengan gelaran DS tu. Le ni dia da ada gelaran yang paling best sekali - Al Sheikh Anwar Al-Juburi Wal-Liwati Al-Buntuti Ad-Dajjal..... ambik ko kahkahkah

    BalasPadam
  4. alaaa senang je.... YB Puan Anwar Ketum Ibrahim

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping