Khamis, Disember 25, 2014

Kecoh dilaman media sosial orang sebarkan gambar YAB Perdana Menteri sedang bermain golf dengan Barack Obama yang disiarkan dalam Washington Post hari ini.

Dakwaan yang dilemparkan menunjukkan KONONnya YAB Perdana Menteri Malaysia tak prihatin dengan nasib yang menimpa rakyat di Malaysia ketika dilanda banjir.

Tapi pernah tak diorang persoalkan, dimana Si Ketua Penipu tu berada sekarang ni? Adakah dia turut serta dalam memberikan bantuan banjir yang kini melanda seluruh Negara?

Dan tidak pulak diorang pertikaikan mengenai keputusan yang telah dibuat oleh Si Menteri Besar Selangor tu untuk tetap meneruskan pesta sambutan tahun baru minggu depan?

Biarpun sebelum ini, warga dilaman media sosial sibuk mendesak agar pihak Kerajaan Pusat membatalkan sambutan tahun baru itu di Putrajaya, tapi lain pulak keputusan MB Selangor.

Dia kata acara sambutan yang bakal diadakan di Shah Alam itu tetap akan diteruskan dengan alasan ianya hanya menumpukan kepada aspek keseniaan dan kebudayaan Negeri.

Tambah Si Menteri Besar Selangor tu lagi, acara sambutan yang bakal diadakan itu juga akan turut memberi tumpuan kepada aspek Merakyatkan Ekonomi Selangor sebagai alasan.
"Ia ada mesej tertentu untuk mendidik rakyat bahawa sambutan diisi dengan semangat untuk bekerja lebih kuat," katanya.


Azmin berkata, beliau semasa membentangkan Bajet 2015 menekankan soal pembangunan holistik, bukan sahaja dari segi fizikal tetapi juga dalam bentuk kebudayaan.
Hakikatnya, semua orang tahu bahawa tindakan Si Menteri Besar Selangor tu nak mengadakan acara sambutan itu bukan hanya sekadar untuk 'merakyatkan' Selangor.

Tapi sebaliknya, nak menunjukkan kejayaan - kejayaan yang telah dicapai selama 100 hari sejak berjaya merampas kepimpinan Negeri itu dari Khalid Ibrahim sebelum ini.

Maka sebab itu Si Menteri Besar Selangor tu beria - ia sangat nak mengadakan acara tersebut dan dilihat seolah - olah tidak mengendahkan nasib malang yang menimpa rakyat di Negeri lain.

Kesimpulannya, apa guna berada di Malaysia jika sekadar pemimpin - pemimpin Pakatan Haramjadah itu sendiri tidak turut serta membantu mangsa yang terlibat dengan banjir? Kalau setakat tau nak salahkan orang lain je, baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je!!!

Kalau ada kat Malaysia tapi sekadar tau nak mepertikaikan kerja orang je, baik tak payah!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping