Selasa, Disember 30, 2014

Kemungkinan besar puak - puak DAPigs ni dah kekeringan idea untuk berpolitik biarpun keadaan diluar masih lagi hujan turun membasahi bumi. Gersang sangat gamaknya diorang ni.

Tambahan pulak, Si Ahli Parlimen yang KANTOI dengan bini sendiri sebelum ini juga mungkin hanya sekadar nak mengembalikan populariti yang sememangnya tak pernah ada.

Mungkin dia ingat dengan cara nak tuntut kuasa autonomi ke atas pemerintahan DAPigs di Pulau Pinang membolehkan dia memperbaiki persepsi yang dilemparkan sebelum ini.

Sehingga hari ini, tidak ada sebarang tindakan yang diambil bagi menafikan dakwaan yang dilemparkan terhadap penyebaran aksi ghairah yang terdedah dilaman media sosial dia sebelum ini.

Malah, dakwaan yang dibuat oleh isteri dia sendiri pun masih tidak dijelaskan kepada rakyat. Tup-tup, tiba - tiba je dia tampil dengan cadangan yang memang tak masuk akal.

Tujuan dia bukan hanya sekadar mahu menjadikan Pulau Pinang tu sebagai 'Singapura 2'. Tapi niat dia adalah untuk memberi keuntungan kepada puak - puak DAPigs tu sahaja semata - mata.

Dalam erti kata mudahnya, dia nak mendesak agar pihak Kerajaan memberikan kuasa untuk Rejim DAPigs mendapat dana tambahan serta mempunyai kuasa untuk mengutip cukai sendiri.

Dari satu sudut, tuntutan yang dibuat oleh wakil DAPigs tu sebenarnya hanya satu tuduhan terhadap Kerajaan Pusat yang sebelum ini didakwa meminggirkan ekonomi Negeri dibawah jajahan Pakatan Haramjadah tu.

Apa yang pasti tuntutan kuasa autonomi itu membuktikan bahawa puak - puak DAPigs ni bukannya berjuang demi untuk menjaga kebajikan rakyat. Tetapi hanya sekadar untuk menjaga kepentingan Politik mereka sendiri.

Dan apa yang lebih jelas, kenyataan yang dikeluarkan oleh Anak Cinabeng tu boleh juga disifatkan sebagai satu kenyataan seorang manusia yang tak sedarkan diri.

Jika sebelum ini, Rejim DAPigs sendiri mengakui bahawa mereka tidak dapat banyak keuntungan dari segi ekonomi kerana disekat oleh pihak Kerajaan Pusat.

Sekarang, kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Anak Cinabeng tu ternyata bercanggah dengan apa yang dinyatakan oleh Si Tokong DAPigs tu sebelum ini. Nampak sangat ianya kontradik antara satu sama lain.

Kesimpulannya, puak - puak DAPigs tu dah hilang modal untuk berpolitik apabila mereka terus dikecam kerana GAGAL untuk menunjukkan simpati terhadap rakyat yang dilanda banjir pada ketika ini. Jadi, itu pasal la diorang cuba nak ubah topik!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Dasar regim racist dapigs yg membabibuta ..........

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping