Sabtu, Disember 20, 2014

Macam la dia pandai sangat!!! Nampak gayanya, serangan demi serangan terus dilakukan oleh Si Tokong DAPigs tu terhadap PAS dalam isu berkaitan perlaksanaan hukum Hudud di Kelantan. Tak puas hati sangat gayanya Si Tokong DAPigs tu.

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan semalam, Si Tokong DAPigs tu mendakwa Rejim PAS Kelantan mengabaikan tadbir urus Negeri akibat terpengaruh dengan pujukan UMNO untuk melaksanakan Hukum Hudud di negeri tersebut.
"PAS tidak seharusnya meninggalkan tadbir urus kerajaan yang baik semata-mata mempercayai Umno akan membantu mereka melaksanakan hudud kepada Muslim di Kelantan kerana ia bakal melenyapkan asas Perlembagaan Persekutuan dan menggagalkan usaha Pakatan Rakyat (PR) menyelamatkan Malaysia daripada rasuah dan BN," kata Lim.
Sebab apa yang Si Tokong DAPigs tu takut sangat dengan perlaksanaan Hukum Hudud di Kelantan tu sedangkan dia pun bukan rakyat Negeri Kelantan sehingga tahap dia nak pertikaikan soal urus tadbir yang dijalankan oleh Rejim PAS di Kelantan?

Dari satu sudut, kita boleh melihat desakan Si Tokong DAPigs tu terhadap perlaksanaan hukum Hudud PAS seolah - olah dia takut dengan hukuman yang bakal dijatuhkan terhadap mereka yang didapati bersalah melakukan jenayah dibawah hukum tersebut.

Secara tak lansung, Si Tokong DAPigs tu seolah - olah memberikan gambaran kononnya rakyat di Negeri Kelantan tu sendiri banyak melakukan kesalahan sehingga memaksa dia untuk memperjuangkan Hak Kebebasan mereka biarpun dia tak de kaitan pun.

Sewajarnya, Si Tokong DAPigs tu tak perlu takut sangat dengan perlaksanaan Hukum Hudud tu jika dia sendiri tidak melakukan kesalahan. Orang yang takut dengan hukuman ni hanya dari kalangan orang - orang yang bersalah je. Orang tak bersalah, dia tak perlu takut.

Jadi, untuk apa pulak Si Tokong DAPigs tu nak tuduh PAS Kelantan GAGAL menjalankan urus tadbir yang baik jika mereka melaksanakan Hukum Hudud tu nanti? Dia dah tengok ke sejauh mana keberkesanan perlaksanaan Hukum tersebut dan implikasinya terhadap rakyat?

Kalau Si Tokong DAPigs tu sendiri pun belum dapat melihat sejauh mana perlaksanaan hukum tersebut memberi kesan kepada rakyat, tak payah la dia nak banyak Songeh tak tentu arah. Duduk diam - diam, jalankan tugas dia sendiri sudah la. Tak payah la nak menyibuk pulak.

Yang pasti, perlaksanaan Hukum Hudud tu nanti pasti akan memberikan impak dan mampu membuatkan Rejim PAS Kelantan mengurus tadbir Negeri mereka dengan lebih baik. Tak de la macam di Pulau Pinang yang kini dikenali sebagai Pulau Pelacuran akibat urus tadbir buruk yang dilakukan oleh Si Tokong DAPigs tu sendiri!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping