Sabtu, Disember 20, 2014

Jika sebelum ini kita ingatkan hanya Si Gundik Kit Siang tu sahaja yang berani tampil mendedahkan kemaluan dia sewaktu menghadiri Persidangan DAPigs di Kuala Lumpur dengan memakai baju ketat dan berskirt pendek warna hitam paras paha.

Tapi rupanya, ada lagi dikalangan wanita DAPigs yang sanggup menunjukkan kemaluan mereka dikhalayak ramai tanpa mengendahkan sama ada tindakan yang dia buat tu betul atau sebaliknya. Soal halal haram ni semuanya dah jadi tak penting bagi mereka.

Dengan muka tak malunya, pemimpin wanita DAPigs tampil membuat cabaran kepada PAS secara terbuka untuk diajak berdebat berkaitan dengan isu perlaksanaan Hukum Hudud yang dicadangkan oleh PAS Kelantan sebelum ini.

Namun, isu yang nak didebatkan bukan isu yang berkaitan dengan perlaksanaan Hukum Hudud tu sebab dia sendiri pun tak faham mengenai isu tersebut. Sebaliknya dia ajak PAS berdebat soal gejala rasuah yang dianggap lebih penting dari perlaksanaan hudud.

Kata pemimpin Wanita DAPigs tu, debat tersebut akan turut menggariskan soal kepentingan dalam membenteras rasuah dari ingin melaksanakan Hudud. Seolah - olah DAPigs menganggap PAS tidak mementingkan soal nak menghapuskan rasuah di Malaysia ni.

Apa yang lebih menarik, kenyataan yang dikeluarkan oleh pemimpin DAPigs tu turut mendakwa Malaysia sebagai sebuah negara sekular berdasarkan Perlembagaan yang perlu dihormati oleh semua pihak dan tidak membenarkan Hukum Hudud dilaksanakan.

Malah yang tambah menghairankan kita ialah apabila pemimpin wanita DAPigs itu sendiri mendakwa amalan sekular di Malaysia ini menuntut agar semua rakyat menghormati agama lain secara adil dan saksama.
"Sekular tidak bermakna DAP menentang Islam, atau apa jua agama lain. Maksud sekular ialah supaya kita dapat bertoleransi, bermesra dan menghormati semua agama. Kami percaya semua orang dilihat sama di mata undang-undang," katanya.
Namun malangnya, pemimpin wanita DAPigs tu sendiri hanya mengambil sikap berdiam diri apabila Si Tokong DAPigs tu jelas menghina kesucian agama Islam dengan membenarkan orang Bukan Islam menggunakan kalimah Allah secara terbuka.

Walhal, Majlis Fatwa Negeri Pulau Pinang sendiri sebelum ini telah mengeluarkan arahan melarang orang Bukan Islam untuk menggunakan 40 perkataan termasuk kalimah Allah dalam mana - mana tulisan secara terang - terangan.

Kesimpulannya, puak - puak DApigs ni sendiri tidak faham dan menolak sebarang penerimaan dalam isu perlaksanaan Hukum Hudud yang dicadangkan oleh PAS Kelantan. Mungkin kerana mereka takut pada bayang - bayang sendiri. Kalau diorang tak faham tentang hukum Hudud, jangan la nak sesatkan orang lain pulak!!!
Categories: ,

1 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping