Jumaat, Januari 16, 2015

Nampak gayanya, isu berkaitan dengan bantuan untuk mangsa banjir ni kembali menjadi satu isu yang cukup hangat diperkatakan dikalangan mereka yang terlibat dilanda musibah baru - baru ini.

Banyak cerita - cerita yang kita dengar. Tapi tak sangka pulak dikalangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu sendiri pun turut bercakaran sesama mereka sendiri mengenai isu tersebut.

Ada yang kata, bantuan bekalan yang dijanjikan sebelum ini tak sampai kepada rakyat yang memerlukannya. Ada juga yang bangkit mempertikaikan, ke mana perginya bantuan - bantuan tersebut.

Alkisah disebuah kawasan yang turut mengalami banjir, ada seorang ADUN yang dikatakan telah mengawal semua pengagihan bantuan bekalan bantuan yang diberikan sedangkan kawasan dia tak banjir pun.

Persoalan yang dibangkitkan, kenapa bantuan tersebut disalurkan kepada ADUN itu sahaja? Kenapa ianya tidak disampaikan terus kepada mangsa - mangsa banjir yang terlibat secara lansung?

Tambah menghairankan, kenapa pulak ADUN berkenaan nak kawal pengagihan bantuan tersebut sehingga tahap 'memilih bulu' untuk menyampaikan sumbangan tu? Perkara tu tak masuk akal.

Kawasan dia sendiri tak dilanda banjir. Bila ada pihak yang datang nak mintak bantuan, boleh pulak dia kata yang bantuan tersebut diberikan oleh PKR, bukan untuk disalurkan kepada PAS.

Wah!!! Itu dah kira satu berita hangat tu. Nampak gayanya ADUN yang dimaksudkan tu dah mula Gila Kuasa. Hanya semata - mata bantuan tu diserahkan kepada dia, maka dia boleh buat apa saja.

Bayangkan la. Dalam keadaan sedemikian pun diorang masih lagi sibuk nak mengutamakan kepentingan Politik Peribadi sesama sendiri dan tidak lansung mengendahkan kepentingan rakyat. Orang macam ni kalau diberi peluang memerintah Negara, alamat jahanam la jawabnya!!!
Categories:

4 ulasan:

  1. admin kalau nak cerita...biar terang....jgn le bagi bayang2 jer....penat kami baca...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak terang apa lagi... ADUN tu PKR, yang datang mintak bantuan, PAS... ADUN PKR tu tak bagi bantuan kepada PAS... itu je ceritanya... tak terang lagi ke...

      Padam
  2. Saudara Admin awak ni blogger tapi kenapa tak cerdik? Kenapa takde kelas macam red bean army. Kalau macam nilah cara awak counter attack Pakatan Rakyat CONFIRM BN kalah terok PRU ke 14 nanti. Blogger BN lembik. Buang masa aje hari2 buka blig awak Hari2 tau!!!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang blog ini tak sama dengan Red Bean Army. Mereka jaja cerita tipu. Maka sebab itu mereka dianggap ada 'kelas'. Kalau nak baca cerita macam tu, boleh la berkunjung ke blog mereka. Sekian, terima kasih.

      Padam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping