Isnin, Januari 12, 2015

Fuh!!! Banyak langsi woo ini Mahfuz Bean. Sekarang dia sudah berani mau 'sound' sekutu puak - puak Liberalis PKR yang turut dikenali sebagai 'Lauyar for Liber-SHIT' tu rupanya.

Selama hari ini kita ingatkan Si Mahfuz Bean ni tak de 'Telor' nak bangkit dan buat kecaman sedemikian rupa. Ingatkan dia selama ini hanya setakat pandai jadi Pak Angguk Saja je.

Tapi rupanya berani jugak dia bersuara dan menyatakan rasa tak puas hati dia terhadap apa yang dinyatakan oleh Si Eric Paulsen tu sebelum ini mengenai Ekstremisme dalam khutbah Jumaat.

Kata Si Mahfuz Bean tu, tindakan yang dilakukan oleh Si Eric Paulsen tu bukan sahaja dianggap tidak wajar, bahkan dia tidak ada hak untuk menyatakan perkara tersebut secara terbuka.
"Khutbah bukan sesuatu yang menggambarkan ekstrimisme dalam Islam. Khutbah adalah ibadah orang Islam yang diamalkan dalam masyarakat Muslim. 
"Sebagaimana kami orang Islam tidak mempunyai sebarang hak untuk mengeluarkan kenyataan mengenai agama Kristian. Begitu juga dengan dia yang tidak mempunyai hak untuk mengatakan sesuatu mengenai orang Islam. 
"Saya sangat kesal dan kecewa dengan kenyataan dan tindakan yang dikeluarkan oleh orang berilmu seperti dia," ujarnya. 
Beliau dalam pada itu turut meminta pihak berkuasa mengambil tindakan undang-undang setimpal ke atas Eric jika dia didapati bersalah. 
"Terpulang kepada pihak berkuasa untuk melihat hal ini dari sudut perundangan, namun bagi saya tidak seharusnya kenyataan tersebut diperleceh atau diperkecilkan. 

"Penting bagi masyarakat kita untuk menghormati hak-hak kehidupan beragama masing-masing supaya keharmonian dapat dikekalkan," tegasnya lagi.
Heh! Memang pedas jugak bila kita baca kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Mahfuz Bean ni. TAPI, berani tak Si Mahfuz Bean tu nak kecam orang lain yang menyokong Si Eric tu dengan cara yang sama?

Berani ke Si Mahfuz Bean tu nak kritik dan tegur rakan - rakan dia dalam Pakatan Haramjadah terutama dari kalangan puak - puak Liberalis PKR yang menyokong Si Eric tu sebelum ini?

Sanggup atau tidak Si Mahfuz Bean tu nak berdepan dengan orang seperti Si Tipah Koyak tu dan menjelaskan perkara yang sama dalam isu tersebut? Atau dia hanya sekadar pandai menyalak dalam laman media saja?

Itu persoalan yang perlu dijawab dan diajukan oleh Si Mahfuz Bean tu sebenarnya. Jangan dia hanya setakat pandai nak menyalak tak tentu arah dan kemudian buat pulak tuduhan kata kenyataan yang dibuat diputar belit oleh orang lain pulak!!!
Categories: ,

6 ulasan:

  1. Satu hari nanti,bila Pas sudah tidak di perlukan lagi, iaitu bilamana undi Kristian sudah mencukupi utk memenangkan Pakatan,ceramah Pas pula akan di katakan ekstrem dan munkin Pas akan diharamkan oleh DAP dan sekutu liberalisma PKR nya.Pas selama-lamanya 'molo talak otak'.

    BalasPadam
  2. Pegghhhh...
    Sekali sekala mat pus ckp benda boleh pki..
    Sblm ni.. useless.. hopeless

    BalasPadam
  3. nak cari slot jadi timbalan menteri kot...

    BalasPadam
  4. nama pun mahfuz bean...memang tak blh pakai mamat sekor nii...jgn pecaye ler...

    BalasPadam

  5. Mahfuz ni walaupun dalam nampak cerdik masih bodoh juga.
    Tak betul juga walaupun niatnya baik. Atau memang berniat Jahat hendak mempluralkan perundangan berkenaan agama seolah-olah semua agama samarata.

    Orang islam ada HAK bercakap kepada orang Kristian dalam hal mereka contohnya Kalimah Allah. Siap kata kita tak ada hak? Bukakan Kalimah Allah mereka kata urusan agama mereka juga? Diam diri je ka Mahfuz.

    Orang Kristian juga ADA HAK becakap malahan mengadu jika orang Islam sendiri melampau dalam hal agamanya dan bertentangan dengan nilai Islam. Contohnya nak Bakar Bible. (walaupun dalam kes Perkasa/Ibrahim Ali maksudnya lain. Tidaklah extreme kerana masih dalam lingkungan perundangan) Walaubagaimanapun orang kritsian umum sudah semestinya risau juga setelah dengar propaganda suratkhabar Star dan Evengalist) dan mereka juga berhak bersuara.

    Lagi bahaya statement cuma ni seolah-olah kita orang Islam lansung tak ada hak untuk bersuara atas Kristian dan agama lain dan sebaliknya. Maknanya Perlembagaan Persekutuan dan apa-apa perundangan negeri akan keistimewaan Islam hendaklah di lupuskan sebab bukankah ada larangan penyebran agama lain kepada orang Islam. Bagaimana kalau penyebaran kepada umat Islam ini di katakan sebagai urusan agama Kristian juga misalnya?

    BalasPadam
  6. Sat2 lagi tu Khalifah LGE dia bagi order, dia buat lah U-Turn nanti. Dia blame lah pulak UMNO bagi dia ubat guna2 sebab tu dia tibai si Tipah Koyak lagu tu....Keldai memang macam tu perangai dia.....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping