Rabu, Mac 04, 2015

Ptuih!!! Macam Haramjadah perangai diorang ni. Kalau bercakap atas pentas, bukan main lagi berdegar - degar mendabik dada kata diorang ni berjuang demi menjaga kebajikan rakyat.

Sampai tahap sanggup pulak diorang menabur fitnah, membuat dakwaan dan tuduhan terhadap pihak Kerajaan yang dikatakan 'Zalim' serta 'Menganiayai' rakyat diperingkat bawahan.

Jika sebelum ini, diorang kutuk tindakan pihak Kerajaan yang menarik subsidi minyak petrol. Tapi, itu melibatkan rakyat seluruh Malaysia dan subsidi yang bernilai berbillion ringgit Malaysia.

Tapi, bagi sebuah Negeri yang diishtiharkan Paling Kaya di Malaysia dan mempunyai rezab simpanan hampir beratus juta ringgit, diorang boleh merengek bila terpaksa tanggung subsidi rakyat sebanyak RM 1juta setahun?

Semalam, pihak Rejim Pakatan Selangor mengishtiharkan tindakan rakus mereka yang boleh dianggap sebagai satu penindasan terhadap rakyat dengan menaikkan kadar sewa rumah PPRT.

Alasan yang mereka berikan, kenaikkan kadar sewa itu adalah bagi menampung defisit yang dialami oleh pihak Rejim sebanyak RM 700ribu sebulan sehingga RM 1juta setahun.

Bayangkan. Tujuan projek rumah PPRT tu adalah untuk memberikan kelebihan kepada mereka yang berpendapatan rendah agar dapat rumah kediaman mereka sendiri agar mereka tidak merempat.

Itu tujuannya projek rumah PPRT itu diadakan. Nak pulak ianya memberi kelebihan kepada mereka yang kurang berkemampuan untuk membeli rumah atau membayar sewa mahal di Negeri Selangor.

Kalau sebelum ini, diorang sibuk menjaja cerita kononnya sara hidup rakyat hari ini semakin meningkat. Tapi tindakan yang mereka lakukan ini tidak membantu untuk mengurangkannya.

Makin bertambah lagi masalah yang dialami oleh rakyat ada la. Itu pun diorang masih nak kata yang diorang lebih bagus dari orang lain? Itu ke bukti yang diorang lebih prihatin dengan nasib rakyat? Kalau setakat bercakap je, baik tak payah mengabihkan masa!!!

PS: Itu pun belum lagi kita cerita pasal isu Pendidikan Percuma. Suruh diorang buat di UniSel pun sampai hari ini diorang tak mampu nak laksanakan!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Unisel kt Batang Berjuntai (bestari jaya) hidup segan mati mau. Kenapa ek. Tak mcm dulu lg. Yer ar. Siapa yg dominen di selangor. Takkan nak majukan tempat menampung anak melayu ni yer tak !

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping