Rabu, April 01, 2015

Kesian!!! Berapa ramai dari kalangan Macai - Macai Pakatan Haramjadah yang bangun pagi ni meroyan tak tentu arah kerana diorang telah diisytiharkan sebagai bankrap kerana GST?

Jika selama hari ini, puak - puak Pakatan Haramjadah tu sibuk sangat buat dakwaan kononnya perlaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) tu akan buat rakyat bankrap.

Malah diorang juga turut menggunakan peluang tu untuk menghasut rakyat dengan membuat tuduhan kononnya perlaksanaan GST akan turut menaikkan harga minyak dipasaran.

Tapi ternyata, semua dakwaan dan tuduhan yang dilemparkan itu tidak berasas sama sekali. Bahkan dakwaan diorang terhadap kenaikkan harga minyak juga adalah tidak benar. Ianya hanya dakwaan kosong semata - mata.
KUALA LUMPUR: Harga runcit RON95, RON97 dan diesel bagi April 2015 kekal pada harga bulan Mac, demikian menurut Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) Selasa.

Sehubungan itu, harga RON95 tidak berubah pada RM1.95 seliter, RON97 pada RM2.25 seliter, dan diesel pada RM1.95 seliter.

Ia akan berkuat kuasa mulai 12.01 pagi, 1 April, kata jurucakap kementerian itu ketika dihubungi Bernama.


Namun begitu, menurut jurucakap itu, RON97 tidak dikecualikan daripada Cukai Barangan dan Perkhidmatan (CBP) sebanyak 6.0 peratus. CBP akan dilaksanakan mulai Rabu.
Hakikatnya, ada juga dikalangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu yang sengaja memutar-belitkkan cerita dan fakta mengenai GST untuk terus memburukkan lagi keadaan sedia ada.

Tapi yang herannya, kenapa puak - puak Pakatan Haramjadah ni tak nak pulak menyelar tindakan peniaga - peniaga yang rakus mencari keuntungan dengan menaikkan harga barang sesuka hati mereka?

Sepatutnya, itu yang dilakukan oleh puak - puak Pakatan Haramjadah tu sendiri. Mereka perlu memantau kenaikkan harga melampau yang dilakukan oleh peniaga - peniaga terbabit. Bukannya buat cerita yang bukan - bukan.

Apa yang jelas tindakan puak - puak Pakatan Haramjadah ni memang tidak bertanggungjawab. Tapi, apa nak heran ye tak. Dah memang itu je kerja diorang. Kalau nak suruh diorang buat kerja yang berfaedah, mana diorang reti!!! Kerja mengarut boleh la!!!
Categories:

1 ulasan:

  1. Akibat hasutan dan laporan tak bertanggungjawab menyerang GST, maka semalam ramai kaum cina terpengaruh turun memborong barangan keperluan di hypermarket. Strategi tawkey cina memperdaya jualan semalam memperolehi keuntungan jualan luarbiasa.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping