Rabu, Mei 13, 2015

Wakakaka!!! Berguling orang gelakkan Si Mahfuz Bean ni bila setiap kali dia bukak mulut. Mungkin Si Mahfuz Bean tu ingat, kenyataan yang dia buat tu dianggap sebagai satu kenyataan cerdik gamaknya.

Si Mahfuz Bean tu ingat, bila dia buat kenyataan tu, semua orang akan akur dengan apa yang dia cakap dan akan percaya bulat - bulat. Tapi malangnya, ahli - ahli PAS sendiri pun tak nak dengar cakap dia.

Walaupun Si Mahfuz Bean tu sekarang ni pegang jawatan Ketua Penerangan dalam PAS, tapi hakikatnya, dia sendiri masih dalam kegelapan dan diselubungi kekeliruan yang berpanjangan.

Dia masih lagi tidak mampu nak membuktikan dakwaan yang dibuat sebelum ini berhubung pembelian tanah milik 1MDB oleh Tabung Haji dengan menggunakan duit simpanan pencarum.

Malah, hasutan yang dibuat oleh Si Mahfuz Bean tu untuk mendesak pencarum mengeluarkan duit simpanan mereka juga tidak diendahkan oleh sesiapa pun. Termasuk la dari kalangan ahli - ahli PAS sendiri.

Jika tidak, kenapa sampai hari ini 1Juta Ahli PAS tu tak ambik sebarang tindakan seperti yang disarankan oleh Si Mahfuz Bean tu? Kenapa Si Mahfuz Bean tu tak nak desak mereka agar menuruti kata - kata dia?

Sekarang, bila kemaluan Si Mahfuz Bean tu mula menyerlahkan kebodohan dirinya sendiri, mula la Si Mahfuz Bean tu nak ubah cerita dan bangkitkan isu lain. Kali ini dia persoalkan mengenai harga hartanah pulak.

Diantara yang didakwa oleh Si Mahfuz Bean tu ialah mengenai harga semasa tanah dikawasan Tun Razak Exchange (TRX) tu sendiri. Dia kata harga tanah dikawasan tu adalah slebih rendah dari apa yang dibeli oleh pihak Tabung Haji.
"PAS Pokok Sena MP Datuk Mahfuz Omar claims that the value of commercial land in the Tun Razak Exchange (TRX) area is between RM500 and RM700 psf for an undeveloped plot of land, while the price of land with an approved development order goes up to between RM1,200 and RM1,500 psf." - lapor The Malay Mail
Wah!!! Betul ke harga tanah dikawasan tu semurah itu? Kalau betul harga tanah tu semurah itu, ada ramai orang yang nak membelinya. Nak pulak The Unspinner yang membuat cabaran terhadap Si Mahfuz Bean tu.

Agak - agak, macam mana Si Mahfuz Bean tu boleh dapat harga yang sebegitu murah dikawasan yang dianggap paling mahal dalam bidang hartanah tu pada ketika ini? Dia dapat harga tu dalam mimpi dia ke?

Kalau ye pun dia kemaruk sangat nak kejar jawatan dalam Tabung Haji tu, jangan la sampai tahap nak MENIPU rakyat. Jangan la Si Mahfuz Bean tu ingat rakyat Malaysia ni BODOH sangat macam dia yang setakat LULUS SRP tu!!! Bodoh tu simpan la untuk hari tua, Mahfuz oi!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Mahfuz kata harga rm500-700psf..
    Ko kata tak der harga harga tu murah n tak dapat kat area tu??
    why kerajaan jual pada MDB 60psf??
    Buleh terangkan??

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pergilah belajar ekonomi betul2 jgn bercakap jika bukan pakar ok, nanti bercelaru.

      Padam
  2. Kalau bodo tak paham flow glc k'jaan tolong jgn komen

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping