Isnin, Mei 25, 2015

Siapa kata usia boleh menentukan seseorang tu benar - benar faham tentang Politik? Terbukti bahawa orang yang boleh digelarkan sebagai 'Veteran' ni pun masih tak faham maksud Politik tu sendiri.

Dan disebabkan kejahilan dia dalam bab Politik itu membuatkan Si Mat Taib tu mudah sangat kecewa dengan diri dia sendiri. Dia bukan sepatutnya kecewa dengan parti yang dia sertai.

Sudah dinyatakan bahawa setiap perjuangan Politik itu mempunyai agendanya yang tersendiri. Jadi, kenapa pulak Si Mat Taib tu nak salahkan parti sedangkan dia sendiri yang tak faham apa itu POLITIK.

IRONIKnya, sebelum ini Si Mat Taib tu kata, alasan dia masuk PAS sebab parti itu lebih memperjuangkan Islam dari parti - pari lain. Jadi sekarang, adakah PAS tu dah tak cukup Islam buat dia?

Memetik kenyataan yang dibuat oleh Ketua Dewan Ulama PAS Pusat (boleh pakai dah gelaran tu sebab dia dah menang), Dr. Mahfodz Mohamed, Si Mat Taib tu tak faham agenda parti.
"Jika beliau tinggalkan Umno kemudian nak masuk mana-mana parti, termasuk PAS, beliau kena buat kajian dahulu. PAS ada dasar. Tak sama macam Umno yang bersifat pragmatis dan nasionalis. Sebab itu PAS tidak pernah memaksa sesiapa untuk menyertai parti. 

"Kita buat hal sendiri. Apabila beliau nak sertai PAS, kita mengalu-alukan dan tidak pernah menolak. Namun apabila sekarang Muhammad kata PAS sudah berubah, maka kita pun tidak boleh paksa. Terpulang kepada kebijaksanaan Muhammad," ujarnya 
Malah, kata Dr. Mahfodz, Si Mat Taib tu sepatutnya kaji dulu perlembagaan mana - mana parti Politik yang dia nak sertai. Bukannya main masuk ikut suka hati dia je. Maka sebab itu dia mudah kecewa.

Jelas, dari satu sudut, Si Mat Taib tu kecewa dengan diri dia sendiri yang GAGAL menyerlah dalam parti yang baru setahun jagung dia sertai tu sebelum ini. Dia sendiri GAGAL menampilkan diri dia.

Sebab apa? Sebab dia GAGAL memahami tujuan asal dasar perjuangan PAS. Kot kalau dia masuk PKR pun sama jugak. Begitu juga kalau dia masuk DAPigs. Dah tentu - tentu dia akan kecewa.

Apa yang pasti, Si Mat Taib tu sendiri perlu membetulkan diri dia dan bukan hanya sekadar mengkritik orang lain secara membabi buta. Kalau dia sendiri yang GAGAL nak bawak diri dalam 'Rumah Orang Lain', jangan dia nak salahkan 'Tuan Rumah' pulak!!!

PS: Si Mat Taib ni duduk dalam UMNO pun dia buat taik. Sekarang, dia masuk PAS pun dia buat benda yang sama jugak!!! Bak kata orang, Kalau Dah BODOH tu BODOH la jugak!!!
Categories: ,

4 ulasan:

  1. Masuk Ikatan boleh joint kadiaq. lepas tu panggil sama zam mydin dan orang2 yg kecewa dalam UMNO.

    BalasPadam
  2. Oh Mat Taib kau ingat kau tu Mahathir ke,banyak pengaruh...sampai keluar TV Najib kena jawab soalan. Kau & ada sorang lagi apa namanya Kadir sudah expired, duduk diam2 je lah...ada ku kisah....

    BalasPadam
  3. Udah2 la tu Mat Taib..bawak2 la bertaubat..rakyat masih ingat duit kau sapu dulu.

    BalasPadam
  4. Mungkin Mike Tyson .. baru beraso ISLE .. DULU DALAM UMNO TIDAK ISLE .. HOK MIKE TYSON REMBAT DUIT MACAM MANA KIRO .. SERAH BALIK SEMUA KO PADA TUAN PUNYA ..??

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping