Isnin, Jun 29, 2015

Hehehe! Memang kesian betul tengok nasib Si Menteri Besar Selangor ni. Asyik - asyik dia jugak yang kena belasah. Nampak sangat yang bukan semua orang suka pada dia di Selangor tu.

Tapi, pernah tak Si Menteri Besar Selangor tu terfikir kenapa dia jugak yang asyik menjadi mangsa? Pernah tak terlintas dalam fikiran dia bahawa semua yang berlaku tu adalah kerana diri dia sendiri?

Mana tidaknya. Kalau sebelum ini, bukan main lagi dia mengutuk kepimpinan Khalid Ibrahim sewaktu menjadi Menteri Besar Selangor dulu. Macam - macam tuduhan yang dilemparkan.

Kononnya, Si Menteri Besar Selangor yang baru tu nak menunjukkan yang dia jauh lebih berkemampuan untuk memerintah Negeri jika nak dibandingkan dengan Si Khalid Ibrahim tu.

Tapi, bila dia jadi Menteri Besar sekarang ni, bukan sahaja dia GAGAL untuk membuktikan kemampuan tersebut. Sebaliknya, dia hanya sekadar mampu untuk memaparkan kelemahan diri dia.

Dari semua sudut, Si Menteri Besar Selangor tu dilihat GAGAL untuk menunaikan janji - janji yang telah dibuat. Janji nak membersihkan sampah sarap dan juga longkang tersumbat masih lagi terbengkalai.

Nak kata dia mampu untuk menjadi pemerintah yang disegani pun ternyata GAGAL dibuktikannya apabila perbalahan diantara PAS dan juga DAPigs tetap GAGAL ditangani dengan baik.

Kalau nak dikirakan, punca keretakan dalam hubungan diantara PAS dan DAPigs tu di Selangor perlu dipikul oleh Si Menteri Besar Selangor tu kerana dia yang GAGAL untuk menghalangnya dari merebak.

Semua orang pun tahu, titik asal pergolakan diantara kedua - dua parti tu berpunca dari agenda Langkah Kajang yang direncanakan sebelum ini sebelum ianya merebak ke isu perlaksanaan Hukum Hudud di Kelantan.

Maka sepatutnya dia perlu selesaikan kemelut secepat mungkin sebaik sahaja dia dapat merampas kuasa daripada Khalid Ibrahim. Tapi, ternyata dia hanya mementingkan diri dia sendiri.

Dan keGAGALan yang paling nyata diperlihatkan sendiri oleh Si Menteri Besar Selangor tu ialah apabila dia masih lagi GAGAL untuk menyelesaikan isu perjanjian pembekalan air di negeri tersebut.

Kalau sebelum ni, bukan main lagi dia mendabik dada mendakwa KONONnya dia mampu selesaikan masalah air tu dalam masa yang singkat. Tapi terbukti bahawa itu semua hanya omongan kosong semata - mata.

Apa yang mampu ditonjolkan sehingga hari ini kepada masyarakat umum hanya saiz kemaluan diri dia sendiri je. Itu je kemampuan yang boleh dia buat setakat ini. Yang lain, semuanya HAMPAS belaka.

Jadi, tak heran la kalau Si Menteri Besar Selangor tu masih lagi menjadi mangsa serangan dari pelbagai pihak termasuk dari Si Khalid Ibrahim dan juga penduduk Negeri Selangor sendiri. Semuanya kerana keGAGALan dia jugak!!! Bukannya salah orang lain!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. athoss kanggo banyuu mineral water botol gedhii...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping