Selasa, Julai 07, 2015

Heh! Biarpun dia dapat biasiswa daripada Kerajaan sejak di sekolah menengah sampai dia masuk Universiti, tak semestinya dia boleh dianggap sebagai seorang yang bijak dan berpengetahuan.

Hakikatnya, otak Si Rafizi tu penuh dengan sampah je sebenarnya. Bijak dia hanya sekadar untuk MENIPU dan mengelirukan orang lain dengan dakwaan - dakwaan yang tidak berasas.

Kalau setakat buat dakwaan tanpa menampilkan sebarang bukti yang kukuh, suruh budak yang tak pegi sekolah pun pandai. Tak perlu dia nak pergi ke Universiti Antarabangsa untuk buat kerja macam tu.

Lagi pun, bukan ke Si Rafizi tu seorang Penjilat Bontot Si Ketua Penipu tu? Jadi, apa nak heran kalau dia hanya setakat pandai mempergunakan Politik Longkang dia untuk kepentingan diri dia sendiri?

Setakat nak buat tuduhan terhadap orang lain, kita pun boleh buat. Tapi, itu membezakan diantara kita dengan Si Rafizi tu. Kita tak buat kerja yang tak berfaedah hanya semata - mata untuk meraih sokongan hasil Politik Murahan yang digunakan oleh Si Rafizi tu!!!
KUALA LUMPUR: Pengarah Eksekutif National Oversight and Whistleblowers (NOW), Mohd Rafizi Ramli disifatkan mengamalkan budaya 'Politik Bodoh' apabila cuba mengaitkan beberapa Exco Pemuda Umno dalam skandal ketirisan hartanah Majlis Amanah Rakyat (Mara) sebanyak RM63 juta. 
Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin berkata, Rafizi sekadar menimbulkan persepsi dengan menggunakan logik bahawa hubungan ahli exconya dengan pihak yang didakwa mempunyai kaitan dengan proses pembelian hartanah oleh syarikat milik penuh Mara Inc terlibat dalam skandar tersebut. 
"Logik Rafizi memang tak boleh pakai langsung. Dia hanya tunjuk kaitan bahawa individu tersebut ada urusan perniagaan dengan Exco Pemuda. Tapi urusan perniagaan itu tak ada kaitan dengan kes di Australia. 
"Jadi macam mana nak kaitkan ia dengan kes ini? Itu kerja bodohlah," katanya kepada pemberita pada Majlis Berbuka Puasa Pemuda Barisan Nasional (BN) di sini, Isnin. 
Mengulas lanjut, Ketua Pemuda BN itu menafikan individu yang dituduh terlibat dalam skandal berkenaan tiada kaitan seperti yang didakwa Rafizi. 
"Orang yang dia tuduh ini tak ada kaitan langsung dengan kes di Australia...setahu sayalah. Kalau ada bukti tunjuk...tetapi kalau nak kait mengait sahaja dengan menggunakan (formula) bahawa you kenal dia so you pun terlibat dengan kes ini... itu memang saya tak boleh terima. Itu politik bodoh," katanya.
Categories: ,

5 ulasan:

  1. Eluk kalau segala tohmahan Rafizi ni dibawa ke mahkamah. Saman kaw2 ada juga hasilnya.

    BalasPadam
  2. PAS MENDEDAHKAN RANCANGAN DAP JADIKAN MALAYSIA SINGAPURA KEDUA

    Ketua Penerangan PAS Kuala Terengganu, Ahmad Amzad Hashim mendedahkan agenda ‘cauvinisme’ Cina DAP yang dilihat cenderung mahu membentuk ‘Singapura Kedua’ di Malaysia.

    Ahmad Amzad dalam satu kenyataan berkata, sikap angkuh dan gelojoh DAP dalam mencapai cita-citanya itu semakin jelas apabila parti itu menolak PAS sebagai komponen Pakatan Rakyat (PR).

    “Perpecahan ini sedang dituai dengan rakus oleh DAP. Mereka angkuh dan gelojoh dalam menjayakan agenda cauvinis menguasai negara agar cita-cita sebuah lagi Singapura segera dicapai”, katanya.

    Ahmad Amzad juga mempersoalkan langkah agresif DAP menarik ahli dari kalangan bukan Melayu menyertai parti itu.

    “DAP sedang dengan agresif mendaftar masyarakat bukan Islam sebagai pengundi untuk menguasai negara. Mereka juga ambil orang Melayu agar bila perlu, mereka ada calon untuk jadi menteri besar di negeri negeri bersultan.

    “Tentu sekali (mereka) Melayu yang patuh pada agenda DAP seperti Zairil atau Nizar Jamaludin,” ujar Ahmad Amzad.

    Kemelut yang mencengkam Pakatan Rakyat semakin meruncing apabila DAP mula memulaukan PAS terutamanya di Sabah dan Sawarak.

    Keadaan semakin memburuk apabila PAS dalam Muktamar Tahunan ke-61 di Kuala Selangor pada Jun lalu menerima tanpa bahas usul Dewan Ulama agar PAS memutuskan hubungan dengan DAP.

    Ia ekoran tindakan DAP mengisytiharkan ‘perang senyap’ dengan memutuskan hubungannya dengan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berikutan isu PAS ingin melaksanakan hukum hudud di Kelantan.COPY PASTE MYMASSA.BLOGSPOT

    BalasPadam
  3. Si Pizi Lombu ni memang cerdik pung...cerdik-cerdik bodoh lah...kahkahkah

    BalasPadam
  4. Baca soalan rafizi tentang budget 2016
    Q1. Kebanyakan kementerian kena potongan yg cukup byk,kecuali Jab. Perdana Menteri (JPM) saja yg dpt kenaikan.

    Q2. Zaman Pak Lah JPM hanya dpt sekitar 8 bilion setahun zaman Najib meningkat RM20 bilion setahun.

    Q3. Daripada RM20 bilion tersebut berapa bilion dikategorikan sbgai perbelanjaan tanpa rekod

    Jawapan Q1, Q2 & Q3 :

    Jabatan Perdana Menteri berlainan dengan Pejabat Perdana Menteri.Pejabat Perdana Menteri (PMO) adalah pejabat rasmi kepada Perdana Menteri yang menguruskan urusan rasmi dan politik Perdana Menteri.Jabatan Perdana Menteri adalah sebuah badan induk kerajaan yang terdapat pelbagai jabatan,suruhanjaya dan agensi di bawahnya.Terdapat 8 buah suruhanjaya,5 agensi pusat dan 51 jabatan di bawah JPM antaranya adalah Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM),Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (SUHAKAM), Suruhanjaya Perkhidmatan Awam,Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD),Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia (SPR),Jabatan Perkhidmatan Awam,Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM),Biro Tatanegara (BTN),Jabatan Audit Negara, Parlimen Malaysia,Jabatan Perangkaan,Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM), Jabatan Peguam Negara, Majlis Keselamatan Negara (MKN),Istana Negara,Eastern Sabah Security Command (ESSCOM), Unit Pemulihan Pasca Banjir, Jabatan Pertahanan Awam (JPAM).

    Jika diteliti senarai agensi,jabatan atau suruhanjaya di bawah Jabatan Perdana Menteri,kebanyakan daripadanya tidak melibatkan sebarang aktiviti politik.Melihat kepada beberapa tragedi yang melanda negara setahun dua ini,pertambahan peruntukan sebanyak 7% daripada RM19 billion kepada RM20.3 billion adalah munasabah.Ini kerana terdapat agensi-agensi di bawah JPM ini memerlukan lebih banyak dana untuk beroperasi.Khususnya agensi yang terlibat dalam soal keselamatan dan bencana seperti APMM,MKN, ESSCOM, JPAM dan Unit Pemulihan Pasca Banjir.Peruntukan 3 kali ganda berbanding tahun 2008 untuk JPM tidak sepatutnya menjadi isu.Ini kerana terdapat beberapa agensi baru di bawah JPM yang tidak ada pada tahun 2008 (contoh: ESSCOM).Agensi-agensi ini ditubuhkan berdasarkan keperluan semasa dan terdapat juga tanggungjawab kementerian lain yang diserapkan kepada agensi-agensi JPM ini.Agensi-agensi sedia ada seperti APMM,JPAM dan SPRM juga turut diperbesarkan dan diberi peruntukan untuk memiliki aset baru.

    Rafizi cuba memperbodohkan rakyat dengan soalan bodoh.

    APA KATA ANDA ???

    BalasPadam
  5. Menurut Rafizi, Malaysia seharusnya mencontohi Venezuela yang menawarkan harga minyak termurah di dunia. Bagaimanapun, Rafizi terlupa bahawa inflasi di Venezuela adalah 64% setahun. Venezuelaa mengeksport 1.7 juta tong minyak sehari untuk 30 juta rakyatnya manakala Malaysia hanya mengeksport secara bersih 46,000 tong minyak sehari denagn populasi kita seramai 30 juta orang.
    Menurut Rafizi lagi, sekiranya harga minyak diturunkan, harga barangan dan perkhidmatan juga akan diturunkan. Pada tahun 2008, harga minyak telah dinaikkan sehingga RM2.70 bagi setiap liter dan harga barangan serta perkhidmatan turut meningkat. Namun pada tahun berikutnya, apabila harga petrol menurun sehingga RM1.80, mengapa teori Rafizi tentang penurunan harga barangan dan perkhidmatan tidak berlaku? Bahkan harganya terus meningkat sehingga ke hari ini

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping