Isnin, Julai 06, 2015

Heh! Heran jugak dengan kenyataan yang dibuat oleh Si Wan Azizah ni apabila dia merujuk kepada pendedahan yang dibuat oleh Asian Wall Street Journal tu terhadap YAB Perdana Menteri.

Dari kenyataan yang dibuat, seolah - olah membayangkan bahawa laporan AWSJ tu semuanya mempunyai asas yang kukuh dan perlu diterima secara bulat - bulat oleh semua pihak.

Hanya bersandarkan kepada kenyataan yang dibuat oleh Peguam Negara yang menyatakan bahawa isu tersebut masih dalam siasatan, Si Wan Azizah tu boleh buat kesimpulan yang membabi buta.

Katanya, semua pihak perlu bersiap sedia untuk menghadapi segala kemungkinan dan membuatkan dia terpaksa memanggil satu perjumpaan tergempar di Parlimen pada hari Selasa.
PETALING JAYA: Dakwaan dibuat akhbar Wall Street Journal tentang sejumlah wang yang dimasukkan ke akaun peribadi Datuk Seri Najib Tun Razak kelihatan berasas, kata Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

Ketua Pembangkang berkata, ini susulan kenyataan Peguam Negara, Tan Sri Gani Patail, yang mengesahkan beliau telah melihat dokumen sama yang dipetik akhbar tersebut dalam serbuan terhadap premis ketiga-tiga syarikat yang didakwa terlibat yang telah dilakukan pada Jumaat.


Katanya, sementara menunggu siasatan selesaikan dijalankan, persediaan perlu dilakukan untuk menghadapi sebarang kemungkinan.
Yang herannya, jika betul laporan yang dibuat oleh AWSJ tu mempunyai asas yang kukuh, kenapa pulak sebelum ni diorang jugak yang mati - matian menafikan dakwaan terhadap Si Ketua Penipu tu?

Bukan ke sebelum ini AWSJ tu jugak pernah mendakwa Si Ketua Penipu tu menyokong keselamatan Negara Israel? Adakah dakwaan yang dibuat itu jugak mempunyai asas yang kukuh?

Nampak sangat la yang Si Wan Azizah dan juga puak - puak Pakatan Haramjadah ni dah ketandusan idea untuk menyerang kepimpinan Negara yang diterajui oleh YAB Perdana Menteri.

Sebab apa diorang terdesak? Sebab diorang tau, kalau diorang nak kalahkan Barisan Nasional melalui Pilihan Raya Umum diorang tak mampu. Jadi, cara mudahnya ialah dengan menaburkan fitnah supaya dapat sokongan dari rakyat. Itu yang diorang mampu buat!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. PAS MENDEDAHKAN RANCANGAN DAP JADIKAN MALAYSIA SINGAPURA KEDUA

    Ketua Penerangan PAS Kuala Terengganu, Ahmad Amzad Hashim mendedahkan agenda ‘cauvinisme’ Cina DAP yang dilihat cenderung mahu membentuk ‘Singapura Kedua’ di Malaysia.

    Ahmad Amzad dalam satu kenyataan berkata, sikap angkuh dan gelojoh DAP dalam mencapai cita-citanya itu semakin jelas apabila parti itu menolak PAS sebagai komponen Pakatan Rakyat (PR).

    “Perpecahan ini sedang dituai dengan rakus oleh DAP. Mereka angkuh dan gelojoh dalam menjayakan agenda cauvinis menguasai negara agar cita-cita sebuah lagi Singapura segera dicapai”, katanya.

    Ahmad Amzad juga mempersoalkan langkah agresif DAP menarik ahli dari kalangan bukan Melayu menyertai parti itu.

    “DAP sedang dengan agresif mendaftar masyarakat bukan Islam sebagai pengundi untuk menguasai negara. Mereka juga ambil orang Melayu agar bila perlu, mereka ada calon untuk jadi menteri besar di negeri negeri bersultan.

    “Tentu sekali (mereka) Melayu yang patuh pada agenda DAP seperti Zairil atau Nizar Jamaludin,” ujar Ahmad Amzad.

    Kemelut yang mencengkam Pakatan Rakyat semakin meruncing apabila DAP mula memulaukan PAS terutamanya di Sabah dan Sawarak.

    Keadaan semakin memburuk apabila PAS dalam Muktamar Tahunan ke-61 di Kuala Selangor pada Jun lalu menerima tanpa bahas usul Dewan Ulama agar PAS memutuskan hubungan dengan DAP.

    Ia ekoran tindakan DAP mengisytiharkan ‘perang senyap’ dengan memutuskan hubungannya dengan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berikutan isu PAS ingin melaksanakan hukum hudud di Kelantan.COPY PASTE MYMASSA.BLOGSPOT

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping