Isnin, Julai 06, 2015

Sedar atau tidak, agenda serangan licik dan subversif yang dilakukan oleh pihak Asian Wall Street Journal (AWSJ) terhadap ekonomi Negara Malaysia ni bukan la kali pertama ianya berlaku.

Selain daripada laporan yang pernah dibuat sebelum ini terhadap Si Ketua Penipu tu menyokong keselamatan Israel, AWSJ juga pernah membuat laporan mengenai ekonomi Negara.

Laporan tu pulak melibatkan Tun Daim Zainuddin sewaktu menjadi Menteri Kewangan pada tahun 1986 dan ianya dibidas oleh Tun Mahathir yang menjadi Perdana Menteri pada ketika itu.

Antara lain, Tun Mahathir menyifatkan laporan yang dibuat oleh AWSJ tu sebagai satu usaha untuk menjejaskan ekonomi serta pelaburan Malaysia dengan Kerajaan Amerika Syarikat.

Malah Tun Mahathir juga turut menegaskan bahawa laporan - laporan yang dibuat oleh AWSJ itu boleh disifatkan sebagai laporan yang 'Tidak Berlandaskan Fakta' yang memberi kesan buruk terhadap Negara.
Dr. Mahathir said that the Malaysian Government had noticed a 'special trend' in which The Wall Street Journal publish 'scurrilous' articels whenever International meeting were taking place that might affect invesment in Malaysia.  
In response to the most recent Journal attacks, Malaysia expelled two correspondents of the Asian edition of the Journal on Sept. 26, and banned it from Malaysia for three months. When asked wheter the expulsion of the two journalist would have an effect on Malaysia's effort to stimulate U.S investment, Mahathir said, "It will have a very negative effect, whis is what the Wall Street Jounal wants to do." 
He said that the Asian Journal had published a negative article about Finance Minister, Daim Zainuddin, just before a meeting last year of the Asian Development Bank. Another was published just before a meeting of the IMF, and the four current articles, publish just before the IMF meeting in Washington, reported "nothing factual," he said. Dr. Mahathir has also long been critical of the reporting policies of the New York Times.
Kenyataan yang dibuat oleh Tun Dr. Mahathir tu telah disiarkan melalui media dengan tajuk, "Malaysia's Dr. Mahathir takes on the Wall Street Journal's lies" dan boleh dibaca disini.

Nah! Itu membuktikan bahawa serangan pihak luar terutamanya media antarabangsa terhadap kepimpinan Negara memang mempunyai tujuan strategik untuk menjejaskan ekonomi Negara.

Tapi malangnya, masih ada jugak pihak yang percaya dengan dakwaan yang dibuat oleh pihak luar sampai tahap mereka sanggup pulak jadi agen penyebar fitnah hanya semata - mata untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri!!!
Categories:

4 ulasan:

  1. Itulah keperluannya seorang PM yang berfungsi dan tidak dremote control...Mahathir telah buktikan selama 22 tahun bagaimana Malaysia yang kecil tetapi memiliki suara dan pengaruh yang besar dan gerun.

    Najib chickening...
    Salahkan diri sendiri

    BalasPadam
  2. iyakee....mano ado manusia perfect??....dapat pengaruh besar hasil kesetiaan ahli-ahli umno....kalau tidak dah lamo ghaib....masalah nya belum puas kah memegang kuasa?

    BalasPadam
  3. Bagi mereka yang menyokong Najib dikatakan pengampu dan pembodek Najib.


    Bagaimana pula yang menyokong Tun Dr Mahathir? Mereka juga pengampu dan pembodek Mahathir.


    BalasPadam
  4. Brazilian soccer styles "attacking "

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping