Ahad, Julai 05, 2015

Parti Islam Se-Malaysia (PAS) berharap dakwaan mengenai dana 1Malaysia Development Berhad(1MDB) yang disalurkan ke akaun bank peribadi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak itu terbukti tidak benar demi untuk kepentingan negara.

Mursyidul Am PAS, Datuk Dr Haron Din berkata, sekiranya dakwaan tersebut terbukti benar, ia boleh menjejaskan keyakinan pelabur dan melemahkan lagi ekonomi negara.

Pemimpin PAS itu memberi respon demikian sebagai reaksi kepada artikel yang tersiar di dalam akhbar The Wall Street Journal(WJS) dan Sarawak Report Jumaat lepas yang mendakwa dana berjumlah AS$700 juta (RM2.6 bilion) telah disalurkan kepada akaun peribadi Najib.

Haron Din bagaimanapun berkata, dakwaan artikel itu seperti sengaja dibuat-buat. oleh pihak yang berkenaan agar ianya dapat mengelirukan rakyat secara umum.
"Sukar untuk dipercayai bahawa seseorang telah memindahkan dana awam ke dalam akaun peribadi.
"Jika seseorang itu mahu menipu, mereka akan memindahkan wang tersebut ke dalam akaun rahsia," kata beliau sambil menambah bahawa ia tindakan yang salah untuk mengaitkan seseorang tanpa bukti kukuh.
Haron Din bagaimanapun turut menambah sambil menegaskan bahawa pendedahan tersebut tidak boleh dipandang ringan sekiranya terdapat beberapa bukti asas kepada dakwaan itu.
"Buat masa ini, kita harus menunggu pihak berkuasa untuk menyelesaikan siasatan," katanya lagi.
Maka kesimpulannya, tak payah la Macai - Macai Pakatan Haramjadah tu nak meroyan sangat dengan menyebarkan dakwaan yang bukan - bukan dan menyalak macam orang hilang akal! Penyudahnya nanti, malu diri sendiri jugak dibuatnya!!!
Categories: ,

4 ulasan:

  1. KAU PUN NK JADI PEMUTAR BELIT??dipetik dr FB PAS SELANGOR!!

    MalaysiaKini media putar belit !Mursyidul Am PAS , Dato' Dr Haron Din tidak pernah mengeluarkan kenyataan menyokong DS Najib .Berhentilah memutar-belit fakta .Kepada pembaca-pembaca budiman diluar sana , ambillah sikap ' Tabayyun ' sebelum menerima bulat-bulat rencana media ditakuti fitnah terus melarat dalam masyarakat .

    BalasPadam
  2. hah?...!
    najib mungkin terkejut bila dia bodoh nak mampos leh wjs yang masuk gelanggang .oo pocot!

    BalasPadam
  3. KITA PERLU LEBIH JAHAT DAN KEJAM SEPERTI MALAYSIAN INSIDER DAN MALAYSIAKINI

    Sudah-sudahlah bagi muka kepada portal iblis teratas ni, wartawannya tiada etiqa, malah hati mereka sudah hitam dihanyut dengan adu domba dan fitnah akhir zaman, kemenangan mereka memutar belitkan cerita kerana kita lemah, beri muka.

    Sudahlah, ajar sikit portal-portal iblis ni, mereka keterlaluan.

    KENYATAAN MEDIA PEJABAT PERDANA MENTERI

    "1. Pejabat Perdana Menteri menafikan laporan portal The Malaysian Insider yang bertajuk "Peningkatan kutipan zakat antara faktor Malaysia diiktiraf Fitch, kata Najib". Laporan tersebut adalah tidak tepat.

    2. Di Majlis Penyampaian Sumbangan Aidilfitri anjuran MAIWP pada hari ini, YAB Perdana Menteri telah berkata bahawa antara faktor peningkatan kutipan zakat termasuklah pengenalan dasar kerajaan yang betul dan pengurusan ekonomi yang baik dengan dibantu oleh sistem pembayaran zakat tersusun.

    3. YAB Perdana Menteri juga berkata bahawa badan penarafan antarabangsa Fitch semalam telah menaiktaraf unjuran Malaysia daripada 'Negatif' kepada 'Stabil' kerana pengurusan dan kedudukan ekonomi serta kewangan negara.

    4. YAB Perdana Menteri tidak pernah berkata bahawa peningkatan kutipan zakat adalah antara faktor Malaysia diiktiraf oleh agensi penarafan Fitch.

    5. Pejabat Perdana Menteri kesal dengan The Malaysian Insider yang cenderung memutarbelit kenyataan YAB Perdana Menteri dan kerajaan sehingga menimbulkan salah faham dan keresahan dalam masyarakat."

    FACEBOOK PMO

    https://www.facebook.com/PMOMalaysia/posts/1133104936705484:0 1133104936705484:0
    1133104936705484:0
    TWITTER PMO

    https://twitter.com/pmomalaysia/status/616625133852078080 616625133852078080 616625133852078080 FITNAH TERBARU, DUIT RATUSAN JUTA KONONNYA SUDAH MASUK DALAM ACC PERSONAL NAJIB!!

    Kayalah, syoklah jaja fitnah, hehe, kalau PM seorang cerdik, kalau dia nak songlap duit pun, guna nama dia sendiri buat pe.

    Maksudnya tuduhan ini sangat meragukan, serius beratus juta kau nak kaut, lepas itu, guna nama sendiri, kantoilah ngok. Hahaha.

    Ejaan nama bapa Najib pun salah. Abd Razak.

    Tokey yang lari dari cukai pun guna proksi, apa punya Perdana Menteri kalau tahu senang kantoi guna acc peribadi, lu ada otak lu fikir.. Jahat portal iblis ni.

    #LawanPortalDajjal #AyuhKawanKawan copy paste headbomb.blogspot

    BalasPadam
  4. Ulama macam Tuk guru harun din ada sixth sense..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping