Isnin, Julai 06, 2015

Biarpun dia setakat LULUS SRP je, tapi Si Mahfuz Bean ni cukup pandai bermain wayang. Nak pulak jika ianya hal yang berkaitan dengan soal kepentingan Politik Peribadi dia sendiri.

Bayangkan. Sehingga hari ini Si Mahfuz Bean tu masih enggan mengesahkan samada dia akan menyertai parti politik baru yang dikatakan bakal ditubuhkan oleh kumpulan G-18 selepas Hari Raya Aidilfitri nanti.

Sebaliknya, Si Mahfuz Bean tu hanya sekadar memberikan alasan yang tidak jelas dan mengelirukan pelbagai pihak dengan mendakwa kononnya dia masih lagi YDP PAS Pokok Sena.

Dalam pada masa yang sama, Si Mahfuz Bean tu menasihati barisan kepimpinan PAS yang baru agar tidak memandang rendah atau bersikap pesimis terhadap kewujudan parti baru yang bakal ditubuhkan kelak.

Kata dia, pemimpin PAS tidak sepatutnya terus mengaitkan kemunculan parti politik baru ini dengan sejarah parti serpihan Hamim dan Berjasa, ekoran landskap politik rakyat yang sudah berubah.
"Kepada parti politik yang (sedia) ada, khususnya daripada PAS,  tak boleh memandang kecil terhadap kewujudan parti baru, yang lahir daripada inisiatif ahli PAS sendiri.
"Sebab saya tak nampak bahawa kalau kewujudan parti baru ni, (ia) macam parti-parti politik yang sebelum ni. Ramai orang pesimis terhadap kewujudan parti politik baru sebab sejarah lama. Hamim dan Berjasa. Sejarah lama tu sejarah lama.
"Bagi saya, (ini) perubahan zaman, (situasi) dia berlainan. Bacaan politik tak boleh diwarnai dengan sejarah lama, tetapi harus diwarnai dengan perubahan zaman. Gaya berfikir masyrakat yang lahir pada masa hari ini," katanya.
Pemimpin PAS sebelum ini berkata kemunculan parti baru tidak akan memberi kesan serta tidak akan menggugat mereka kerana sejarah membuktikan entiti serpihan PAS tidak akan kekal lama.

Bahkan Si Mahfuz Bean tu juga turut menyeru agar PAS bersama DAP dan PKR serta parti baru (jika wujud) kembali ke meja rundingan demi untuk mengukuhkan Pakatan seterusnya berdepan dengan Barisan Nasional dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Dari satu sudut, nampak sangat yang Si Mahfuz Bean ni sekadar bermain wayang kulit dan cuba 'Play Safe' bila dia keluarkan kenyataan tersebut walaupun ianya tidak berpijak dibumi yang nyata.

Bagaimana mungkin PAS dapat duduk semeja dengan puak - puak DAPigs tu selepas mereka dimaki hamun dan dilabelkan sebagai 'Pengkhianat'? Lain la kalau puak - puak PAS tu jenis pemimpin yang takde maruah dan pendirian sehingga sanggup menjual diri mereka kepada DAPigs!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Elo siful... awak kat mana? Elo elo... ah line putus.... Najib dah potong talian....
    ha ha ha ha..... teringat auta dia.

    BalasPadam
  2. Dia tak akan masuk PasMa sebb .... dia hanya punyai kelulusan taraf office boy ...sedangkan dalam PasMa semua lepasan U... Ahli Pas perlu pandai pileh pemimpin walau pun peringkat cawangan... Pas nampak teruk sebab ketua Penerangannya ...taraf office boy... renung renungkanlah... Sbb tu jugak Dap boh layan sama dia...dia saja yg terhegeh hegeh...sbb difikir dia tumpang tui si mat sabu...pada hal mat sabu pun despatch LGE & LKS.

    BalasPadam
  3. kagum.banyak anak2 lahir berjaya dimata dunia dan bergaya pulak dgn rph islam sewajarnya.tidak lah kwlihatan mwngada-ngada terlampau mcm dicetus sebahagian ahli politik, yg sesat.yang meragukan semua kebaikan yang kita ada.pasif malah bercitaeasa mwmusuhi suasana camni...hanya untuk tunjuk2 aku/kami lah terbaik.bukan kah ini riaktakbur(?)!
    generasi terbilang dengan islam bukan melalui orang mcm mapud..oh oh maaf.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping