Selasa, Julai 07, 2015

Heh! Apa boleh buat. Inilah bahananya bila dah terlalu lama jadi Anak Dara Tua yang tak laku sampai tahap tengok orang pakai baju kebudayaan pun boleh 'Naik Syahwat' dia dibuatnya.

Niat Si Nyonya Terasa Cock ni untuk menyindir kod etika berpakaian yang dikuatkuasakan di pejabat - pejabat Kerajaan dan agensi yang lain nampak gayanya telah memakan diri dia sendiri.

Kenyataan Naib Presiden DAPigs tu telah dikecam oleh pengguna laman media sosial selepas memuat naik sekeping gambar lelaki berpakaian tradisional masyarakat Iban di Facebook.
“Saya memang tertarik dengan kostum lelaki Iban yang merupakan setengah bogel ataupun 'tidak tutup aurat' ini. Pakaian tradisi Iban ini akan dilarang masuk pejabat kerajaan dengan kod pakaian perkhidmatan kerajaan sekarang. Pakaian dan kostum sebegini memang telah menjadi sebahagian daripada budaya yang beraneka-corak di Malaysia,” tulis Teresa Kok.
Status dan gambar itu menarik perhatian rakyat terutama masyarakat di Sarawak yang ternyata meluah rasa kekesalan mereka kerana pakaian itu cuba dikaitkan dengan isu politik.
“Nampak sangat tak kenal orang Sarawak. Orang Iban dah tak pakai pakaian macam ni untuk aktiviti seharian. Ini pakaian tradisi. Teresa ingat org Iban mundur sangat ker? Dah majulah,” tulis Alwi Adam EzazWealth,
“Saya orang Sarawak. Simple: Pakaian itu adalah pakaian tradisional orang Iban. Kita hanya pakai waktu perayaan atau upacara tertentu. Stop the nonsense,” komen Pavl Alan Morison
“Kenyatan awak seolah-olah menunjukkan kami memakai kostum ini setiap hari. Saya orang Iban. Saya sukakan pakaian ini tetapi saya tidak pakainya setiap hari. Mengapa awak mengheret kostum kami ke dalam politik? Sudah tiada isu lain? Kalau tiada idea nak jadi political mileage, berhenti sajalah dari politik. Hentikan politik tidak bertempat Teresa Kok,” luah Frank J Martin.
Dalam erti kata lainnya, kritikan yang dilemparkan oleh pengguna laman media sosial tu membuktikan bahawa Si Nyonya Kok tu memang Buta perut dan tak tau nak membezakan budaya yang ada di Malaysia ni.

Dan kesimpulan mudahnya, Si Nyonya Kok ni bukannya peduli sangat dengan sensitiviti orang lain. Yang penting bagi dia hanya menjaga agenda subversif, Politik Longkang yang dibawa oleh parti DAPigs tu sahaja. Bukannya dia ada agenda lain sangat pun!!!
Categories: ,

4 ulasan:

  1. PAS MENDEDAHKAN RANCANGAN DAP JADIKAN MALAYSIA SINGAPURA KEDUA

    Ketua Penerangan PAS Kuala Terengganu, Ahmad Amzad Hashim mendedahkan agenda ‘cauvinisme’ Cina DAP yang dilihat cenderung mahu membentuk ‘Singapura Kedua’ di Malaysia.

    Ahmad Amzad dalam satu kenyataan berkata, sikap angkuh dan gelojoh DAP dalam mencapai cita-citanya itu semakin jelas apabila parti itu menolak PAS sebagai komponen Pakatan Rakyat (PR).

    “Perpecahan ini sedang dituai dengan rakus oleh DAP. Mereka angkuh dan gelojoh dalam menjayakan agenda cauvinis menguasai negara agar cita-cita sebuah lagi Singapura segera dicapai”, katanya.

    Ahmad Amzad juga mempersoalkan langkah agresif DAP menarik ahli dari kalangan bukan Melayu menyertai parti itu.

    “DAP sedang dengan agresif mendaftar masyarakat bukan Islam sebagai pengundi untuk menguasai negara. Mereka juga ambil orang Melayu agar bila perlu, mereka ada calon untuk jadi menteri besar di negeri negeri bersultan.

    “Tentu sekali (mereka) Melayu yang patuh pada agenda DAP seperti Zairil atau Nizar Jamaludin,” ujar Ahmad Amzad.

    Kemelut yang mencengkam Pakatan Rakyat semakin meruncing apabila DAP mula memulaukan PAS terutamanya di Sabah dan Sawarak.

    Keadaan semakin memburuk apabila PAS dalam Muktamar Tahunan ke-61 di Kuala Selangor pada Jun lalu menerima tanpa bahas usul Dewan Ulama agar PAS memutuskan hubungan dengan DAP.

    Ia ekoran tindakan DAP mengisytiharkan ‘perang senyap’ dengan memutuskan hubungannya dengan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berikutan isu PAS ingin melaksanakan hukum hudud di Kelantan.COPY PASTE MYMASSA.BLOGSPOT

    BalasPadam
  2. first permission......

    BalasPadam
  3. reban celeng, selangor....

    BalasPadam
  4. TAHNIAH!! SELANGOR SETUJU BINA LADANG BABI TERBESAR DI ASIA!!

    SYABAS dan Tahniah kepada rakyat Selangor khususnya kepada penduduk Kuala Langat selepas pembinaan ladang babi terbesar di Asia terpaksa dipindahkan daripada Sepang kerana mendapat bantahan penduduk setempat.

    Berdasarkan kepada dokumen yang diterima, pelaksanaan Modern Pig Farming yang akan dibina di kawasan Bukit Changgang di atas tanah hak milik seluas 500 ekar telah pun selesai dan diluluskan tanpa sebarang bantahan daripada mana-mana exco Selangor.

    Untuk makluman, majoriti kaum yang tinggal di kawasan Bukit Changgang adalah kaum Melayu yang mana terdapat 3 PDM Melayu iaitu PDM Sungai Lempit, PDM Bukit Changgang dan PDM Labohan Dagang.

    Ternyata peminggiran orang Melayu secara halus akan berlaku. Secara tidak langsung sudah pasti orang Melayu di kawasan tersebut akan terkesan dengan bau busuk dan pencemaran air dan alam sekitar yang mendorong mereka untuk keluar dari tanah dan rumah mereka sendiri.

    Tengok, betapa liciknya permainan pakatan yang bersetuju tanpa berbincang terlebih dahulu dengan penduduk setempat. Umpamanya Melayu akan dihalau secara sedikit demi sedikit sehingga Selangor ini jatuh ke tangan orang lain.

    Fikirkan. Renungkan.

    Adakah kita hanya mahu berdiam diri?jawaber6.blogspot

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping