Selasa, Julai 07, 2015

Hahaha!!! Kan dah kata! Kalau cerita bukan main lagi. Ada hati puak - puak PAS tu nak ambik tindakan terhadap Rejim DAPigs di Pulau Pinang tu? Kalau setakat gertak je, baik tak payah.

Adakah puak - puak PAS tu ingat Rejim DAPigs tu akan terkencing dalam seluar ke bila diorang buat pengumuman nak ambik tindakan undang - undang? Jangan diorang nak bermimpi la!!!

Sekarang Si Tokong DAPigs tu sendiri dah keluarkan kenyataan menegaskan bahawa Rejim DAPigs dibawah pimpinan dia tu dah cukup bersedia untuk menghadapi tindakan saman dari PAS.
SHAH ALAM: Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng mengatakan kerajaan negeri pimpinannya bersedia untuk menghadapi sebarang tindakan undang-undang yang diambil PAS negeri itu.

"Ia adalah hak mereka untuk mempertimbangkan tindakan undang-undang," kata Guan Eng, dipetik dari sebuah portal. Ujar Setiausaha Agung DAP itu juga, pihaknya bersedia dan menanti surat daripada peguam PAS.

Terdahulu, Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang, Fauzi Mohd Yusof berkata pihaknya akan menyaman kerajaan negeri ekoran pemecatan wakil parti itu dalam kerajaan negeri yang didakwa dilakukan tanpa mengikut prosedur.


Dua wakil PAS yang dipecat adalah Ahli Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) Yaacob Omar dan ahli Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP), Omar Hassan. Keduanya dipecat pada 17 Jun lalu.
Jelas, kenyataan yang dibuat oleh Rejim DAPigs Pulau Pinang ni bukan sahaja boleh dianggap sebagai satu Penghinaan terhadap tindakan yang bakal dibuat oleh puak - puak PAS tu.

Dalam masa yang sama, kenyataan Si Tokong DAPigs tu juga boleh dianggap sebagai satu cabaran buat puak - puak PAS tu. Kalau diorang betul - betul berani, failkan la saman tu. Kalau setakat bercakap je, baik tak!!! Sekarang kita tengok la siapa pulak yang BACUL nya!!!
Categories: , ,

4 ulasan:

  1. Suruh Haron Din jawab Kat LGE. .itu pon kot dia berani la

    BalasPadam
  2. kalau dah hamPAS jadi sarap sajalah

    BalasPadam
  3. PAS MENDEDAHKAN RANCANGAN DAP JADIKAN MALAYSIA SINGAPURA KEDUA

    Ketua Penerangan PAS Kuala Terengganu, Ahmad Amzad Hashim mendedahkan agenda ‘cauvinisme’ Cina DAP yang dilihat cenderung mahu membentuk ‘Singapura Kedua’ di Malaysia.

    Ahmad Amzad dalam satu kenyataan berkata, sikap angkuh dan gelojoh DAP dalam mencapai cita-citanya itu semakin jelas apabila parti itu menolak PAS sebagai komponen Pakatan Rakyat (PR).

    “Perpecahan ini sedang dituai dengan rakus oleh DAP. Mereka angkuh dan gelojoh dalam menjayakan agenda cauvinis menguasai negara agar cita-cita sebuah lagi Singapura segera dicapai”, katanya.

    Ahmad Amzad juga mempersoalkan langkah agresif DAP menarik ahli dari kalangan bukan Melayu menyertai parti itu.

    “DAP sedang dengan agresif mendaftar masyarakat bukan Islam sebagai pengundi untuk menguasai negara. Mereka juga ambil orang Melayu agar bila perlu, mereka ada calon untuk jadi menteri besar di negeri negeri bersultan.

    “Tentu sekali (mereka) Melayu yang patuh pada agenda DAP seperti Zairil atau Nizar Jamaludin,” ujar Ahmad Amzad.

    Kemelut yang mencengkam Pakatan Rakyat semakin meruncing apabila DAP mula memulaukan PAS terutamanya di Sabah dan Sawarak.

    Keadaan semakin memburuk apabila PAS dalam Muktamar Tahunan ke-61 di Kuala Selangor pada Jun lalu menerima tanpa bahas usul Dewan Ulama agar PAS memutuskan hubungan dengan DAP.

    Ia ekoran tindakan DAP mengisytiharkan ‘perang senyap’ dengan memutuskan hubungannya dengan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berikutan isu PAS ingin melaksanakan hukum hudud di Kelantan.COPY PASTE MYMASSA.BLOGSPOT

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping