Sabtu, Julai 04, 2015

Kalau diorang pandai buat Taik, siapa yang kena cuci???
Itu je kesimpulan mudah untuk kita berikan kepada kedua - dua parti yang dilihat semakin hari semakin mengarut ni. Dua - dua setakat pandai buat Taik je kerjanya. Bukan diorang pandai jaga kebajikan rakyat pun.

Dan dalam keadaan sekarang ni, siapa yang kena cuci taik diorang tu kalau bukan Si Menteri Besar Selangor tu sendiri? Dah tak pasal - pasal je dia kena bersihkan najis yang diorang tinggalkan.

Kesian kat Menteri Besar Selangor tu. Dah la dia jugak yang kena bersihkan sampah sarap dan longkang yang tersumbat. Sekarang nak cuci taik, air pulak takde. Makin haru la dia jawabnya.

Sejak awal lagi kedua - dua parti tu dah dinasihatkan agar tidak mengelirukan rakyat dengan mengadakan ‘Pernikahan Politik' yang bersifat sementara ni kerana ianya mampu menjejaskan kepentingan rakyat.

Tapi diorang degil. Diorang nak jugak MENIPU rakyat demi menjaga agenda kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri sampai tahap diorang sanggup menyusahkan rakyat disemua peringkat.

Pensyarah kanan Pusat Pengajian Antarabangsa Universiti Utara Malaysia, Md Shukri Shuib berkata, adalah lebih baik jika dua parti itu kekal berasingan sebagai pembangkang berhaluan sendiri. 
Mana mungkin parti yang cita-cita politiknya terlalu jauh duduk semeja berbincang? Ini yang berlaku apabila gabungan politik terbina atas RETORIK dan niat tidak tepat. 
“Akhirnya ia membawa putusnya persahabatan politik dibina. Boleh diibaratkan ‘politik ulang tayang’ atau ‘politik siaran tertunda’,” katanya dalam kenyataan, semalam.
Menurutnya, sejarah Politik negara sebelum ini telah membuktikan bahawa kerjasama diantara pembangkang termasuk PAS dan DAPigs akan membuatkan Pakatan itu tidak akan kekal lama.
“Seperti diduga, dunia politik pembangkang tidaklah sekuat keazaman BN menempuh kerjasama sesama parti. Sejarah pembubaran parti pembangkang sentiasa berulang.
Menjadi tabiat pembangkang yang tidak kekal dengan kerjasama sesama mereka. Sejarah politik menyaksikan jika ada parti atau pemimpin baharu pembangkang mahu mengadakan kerjasama terhadap Pas dan DAP, maka ia akan GAGAL,” katanya.

Jelasnya, pembubaran PR memberikan impak besar bukan sahaja kepada kerjasama sesama parti tersebut, tetapi melibatkan persoalan pembubaran ikatan kongsi kuasa di Pulau Pinang dan Selangor.

Dalam erti kata mudahnya, tak payah la puak - puak DAPigs ataupun PAS tu sibuk nak menjaja Politik Longkang diorang kepada rakyat. Kalau diorang setakat tau nak berebut kuasa je, baik tak payah berangan nak memerintah. Buat menyusahkan orang je penyudahnya nanti!!!
Categories: , ,

3 ulasan:

  1. Maka pernikahan politik haram PAS dan DAP itu telah keluarkan keturunan haram yang tak boleh di asuh oleh bapa atau ibu yang pasti bertentangan sama sendiri sehayat panjang.

    BalasPadam
  2. kepimpinanan m'sia terpuji kkriatif.mwmang perlu gitu kerana rakyat2nya mudah diperbodohkan dgn persepsi katun dari pemimpin yang lagi bodoh tu.di kata bodoh
    sebab buta akan konsep bn.mereka nak gak lawan dgn pr yg konooonnya terbaik.bukan rak sedar mereka pembawa virus perosak swladar kepentingan peribadi dan mwmuaskan selera swbahagian ketololan.
    semoga ibadat puasa berlangsung ok.

    BalasPadam
  3. don't be a master of puppets bro....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping