Isnin, Julai 06, 2015

Heh! Memang macam GAMPANG betul perangai puak - puak DAPigs ni. Mengalahkan orang yang Gila Talak pulak dah dibuatnya sampai tahap meluat orang tengok Politik Longkang diorang ni.

Hanya semata - mata kerana PAS mendakwa laporan yang dibuat oleh Asian Wall Street Journal (AWSJ) terhadap YAB Perdana Menteri tu tak masuk akal, mula la diorang meroyan.

Kalau sebelum ini, kita dah baca kenyataan dari Mursyidul Am PAS, yang disiarkan melalui laman media mengenai laporan AWSJ tu boleh dianggap sebagai 'Sengaja Dibuat - Buat'.

Rupanya kenyataan Haron Din tu tidak disenangi oleh puak - puak DAPigs, terutama Si Tokong DAPigs ni sehingga membuatkan dia mula menuduh PAS dengan dakwaan yang bukan - bukan.

Kata Si Tokong DAPigs tu, dia sangat terkejut dengan kenyataan yang dibuat oleh Haron Din sedangkan Menteri UMNO sendiri pun tidak menafikan pendedahan yang dibuat oleh AWSJ.
"Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah Datuk Seri Shafie Apdal hanya menggesa Najib menjelaskan dakwaan itu dan menyaman WSJ.


"Mereka tidak mengatakan dakwaan itu tidak logik. Tetapi PAS mengatakannya, ini petunjuk PAS di bawah kepimpinan baharu sudah berubah," kata ketua menteri Pulau Pinang itu kepada pemberita di Bagan, hari ini.
Nampak sangat la yang Si Tokong DAPigs ni pun setakat ambik benda yang dia nak lihat je. Mengkala nak memahami kenyataan TPM dan Shafie Apdal tu dengan lebih mendalam, tidak la jawabnya.

Kalau kita baca kenyataan yang dibuat oleh TPM pun, kita boleh nampak bahawa dia mendesak agar YAB Perdana Menteri menafikan dakwaan AWSJ tu secara terbuka dan PM dah buat pun semalam.

Selain itu, TPM juga turut menggesa agar dakwaan yang dibuat oleh AWSJ dan Sarawak Report tu disiasat. Jika dakwaan tu tidak benar, maka tindakan undang - undang perlu diambil.

Kalau dilihat dari sudut mana sekali pun, kenyataan TPM tu sama dengan kenyataan yang dibuat oleh Haron Din yang mahu isu berkaitan dengan pendedahan AWSJ dan Sarawak Report tu disiasat.

Jelas, Si Tokong DAPigs tu sebenarnya bukan tak faham dengan kenyataan yang dibuat oleh Mursyidul Am PAS tu. Tapi dia sengaja je nak mengelirukan orang lain supaya lebih membenci PAS.

Tapi bila dia kata PAS sekarang dah berubah, memang betul sangat la anggap Si Tokong DAPigs tu. PAS sekarang memang dah berubah, diorang dah tak jadi Kuli Batak DAPigs!!! Yang tak berubahnya hanya sifat BACUL yang TAKUT nak putus hubungan dengan DAPigs!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. PAS MENDEDAHKAN RANCANGAN DAP JADIKAN MALAYSIA SINGAPURA KEDUA

    Ketua Penerangan PAS Kuala Terengganu, Ahmad Amzad Hashim mendedahkan agenda ‘cauvinisme’ Cina DAP yang dilihat cenderung mahu membentuk ‘Singapura Kedua’ di Malaysia.

    Ahmad Amzad dalam satu kenyataan berkata, sikap angkuh dan gelojoh DAP dalam mencapai cita-citanya itu semakin jelas apabila parti itu menolak PAS sebagai komponen Pakatan Rakyat (PR).

    “Perpecahan ini sedang dituai dengan rakus oleh DAP. Mereka angkuh dan gelojoh dalam menjayakan agenda cauvinis menguasai negara agar cita-cita sebuah lagi Singapura segera dicapai”, katanya.

    Ahmad Amzad juga mempersoalkan langkah agresif DAP menarik ahli dari kalangan bukan Melayu menyertai parti itu.

    “DAP sedang dengan agresif mendaftar masyarakat bukan Islam sebagai pengundi untuk menguasai negara. Mereka juga ambil orang Melayu agar bila perlu, mereka ada calon untuk jadi menteri besar di negeri negeri bersultan.

    “Tentu sekali (mereka) Melayu yang patuh pada agenda DAP seperti Zairil atau Nizar Jamaludin,” ujar Ahmad Amzad.

    Kemelut yang mencengkam Pakatan Rakyat semakin meruncing apabila DAP mula memulaukan PAS terutamanya di Sabah dan Sawarak.

    Keadaan semakin memburuk apabila PAS dalam Muktamar Tahunan ke-61 di Kuala Selangor pada Jun lalu menerima tanpa bahas usul Dewan Ulama agar PAS memutuskan hubungan dengan DAP.

    Ia ekoran tindakan DAP mengisytiharkan ‘perang senyap’ dengan memutuskan hubungannya dengan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berikutan isu PAS ingin melaksanakan hukum hudud di Kelantan.COPY PASTE MYMASSA.BLOGSPOT change,so be it.....

    BalasPadam
  2. Adakah Melayu Johor sudah hilang sabar terhadap DAP?

    Selepas peristiwa Lim Kit Siang dihalau oleh sekumpulan pemuda Melayu di Johor, maka biasalah timbul tuduh menuduh dan pelbagai drama politik. Polis dipanggil masuk.

    DAP pun melakunkan watak mangsa padahal mereka yang sering melakukan provokasi.

    UMNO akan siasat dan ada tak percaya ianya provokasi. Teetap dipersalahkan adalah UMNO. Bila pembangkang seperti PAS, PKR dna DAP tunjuk kurang ajar, biadap dan timbulkan provookasi kaum dan ugama, masing-masing pandang kelain.

    Ini hanya menimbulkan satu persoalan kepada blogger Whats Brader di SINI. DIa bertanya:

    Malang sekali nasib Lim Kit Siang yang dihalau dari Masai Johor... apakah tanda semua ini.. mungkin Melayu dah mula sedar, jelak, muak dengan wayang Cina DAP ... kita tengoklah nanti apa lagi wayang yg Cina DAP nak tontonkan..

    Baca hal kejadian dan ulasan di TFK dan MyNewsHub

    Lim Kit Siang Bersama DAP Dihalau Dari …

    Melayu bukan hanya tahu marah sebab puak ni berusaha untuk menangi hati rakyat .... Lain kali, Kit Siang buat ceramah. Kita buat ceramah balik dan hari2 jumpa orang perseorangan. copypaste theunspinners.blogspot

    BalasPadam
  3. THEY (KAFIR INFIDEL ,MUNAFIQ HYPOCRITE ) SAID IT'S A PROMISE [THEY PROMISED US],WE[MALAYS MUSLIMIN] ARE THE CLIQUE OF CORRUPTION [1MDB, MARA,FELDA,TH,UMNO,PM PAS ],BUT WE'RE(MALAYS MUSLIMIN) COMMING CRAWLING TO THEM, AND WE(MALAYS MUSLIMIN ) WILL CONTINUE LIKE THIS FOREVER ,THEN THEY PROCLAIMED IT IS DECIDED,OH IT'S ALREADY PLANNED OUT,AND WE (MALAYS MUSLIMIN ) SENT TO THEM OUR ANSWER, THEY ARE STUNNED,OH THEY ARE CRUSHED, WE (MALAYS MUSLIMIN) ARE NOTHING BUT SOLDIERS, WE(MALAYS MUSLIMIN)BURN SHAME WITH FIRE, YOUR LIES HAS REVEALED BY THE WINDS OF VICTORY, WE(MALAYS MUSLIMIN ) WILL DESTROY YOUR THRONE,WE(MALAYS MUSLIMIN ) WILL PERISH YOUR SOVEREIGNTY,SO LEAVE, FOR THE WASTE HAVE NO HOME BETWEEN US,OH CLIQUE OF EVIL LEAVE US,AND LISTEN TO MY(MALAYS) DECISION, MIGRATE OUT OF OUR HOME FOR WE(MALAYS MUSLIMIN ) ARE THE DAY KNIGHTS, GO AWAY WITHOUT RETURN, THE COVER WAS REVEALED, DRINK THE CUP OF BITTERNESS, AND INTAKE EVERY LITTLENESS, GO AWAY WITHOUT RETURN, THE COVER WAS REVEALED, DRINK THE CUP OF BITTERNESS, AND INTAKE EVERY LITTLENESS. THEY SAID IT'S A PROMISE [THEY PROMISED US],WE[MALAYS MUSLIMIN] ARE THE CLIQUE OF CORRUPTION [1MDB, MARA,FELDA,TH,UMNO,PM PAS ],BUT WE'RE(MALAYS MUSLIMIN) COMMING CRAWLING TO THEM, AND WE(MALAYS MUSLIMIN ) WILL CONTINUE LIKE THIS FOREVER ,THEN THEY PROCLAIMED IT IS DECIDED,OH IT'S ALREADY PLANNED OUT,AND WE (MALAYS MUSLIMIN ) SENT TO THEM OUR ANSWER, THEY ARE STUNNED,OH THEY ARE CRUSHED, WE (MALAYS MUSLIMIN) ARE NOTHING BUT SOLDIERS, WE(MALAYS MUSLIMIN)BURN SHAME WITH FIRE, YOUR LIES HAS REVEALED BY THE WINDS OF VICTORY.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping