Khamis, Oktober 29, 2015

Kata orang, Si ADUN DAPigs tu terima mesej berbaur ugutan dan juga 'Bangkai Ayam" baru - baru ni hanya propaganda yang dilakukan oleh mereka untuk menyingkirkan orang Melayu.

Mereka kata, itu diantara usaha yang dibuat oleh puak - puak DAPigs tu supaya parti itu tidak memberikan sebarang peluang kepada orang Melayu untuk menerajui kepimpinan parti.

Tapi, kalau kita cerita benda tu kepada Si ADUN DAPigs tu, sampai kiamat pun dia tak boleh nak terima. Sebaliknya, dia akan kata itu semua usaha untuk memburukkan DAPigs je.

Kononnya, kata dia, persepsi seumpama itu hanya sekadar rekaan mitos orang UMNO untuk memburukkan DAPigs supaya dilihat meminggirkan orang Melayu dari kepimpinan parti itu.
TEMERLOH – DAP Pahang akan kekal teguh walaupun bertukar pucuk pimpinan dan sebahagian besar daripada 15 Ahli Jawatankuasa yang menang dalam pemilihan 25 Oktober lalu adalah muka baharu.

Bekas Pengerusi DAP Pahang Tengku Zulpuri Shah Raja Puji berkata, walaupun tidak berjaya mengekalkan kerusi nombor satu di Pahang tidak bermakna parti tersebut meminggirkan ahli Melayu.

Menurutnya, sehingga kini beliau masih kekal terpilih dalam 15 AJK yang dilantik daripada 32 yang bertanding dan seorang lagi ahli Melayu yang tersenarai adalah Ahli Parlimen Raub Datuk Mohd Ariff Sabri.

“Walaupun gagal kekalkan jawatan tetapi saya dipilih sebagai Naib Pengerusi DAP negeri iaitu kedudukan nombor tiga di peringkat negeri,” katanya kepada Sinar Harian semalam.
Bagi dia, dapat jadi 'Nombor 3' pun dah kira bagus walaupun kedudukan itu hanya diberikan semata - mata untuk menjaga sensitiviti orang Melayu. Bukannya sebab dia layak sangat pun.

Tapi, apa boleh buat. Kalau dah jenis orang suka makan 'Taik' ni, memang susah la kita nak bagi nasihat kepada mereka. Nak pulak yang dah bergelumang dengan 'Taik' tu sendiri. Lagi la payah.

Pokok pangkalnya, sama ada Si ADUN DAPigs tu sendiri atau pun Pencacai Melayu kepada parti Ultra Chauvanist tu akan tetap tidak dapat menerima hakikat bahawa mereka hanya sekadar BARUA yang dipergunakan oleh puak - puak DAPigs tu je!!! Tak lebih dari itu!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Melayu bodoh, dah tau dapbabi tu ati Islam, dedah aurat lago. Ak somong. Semua. Duit punya pasal. Bongokperosak bangsa dan bahasa.

    BalasPadam
  2. Dah makan tuan dah.. kecut perut dah dengan Mufri dan JAIP...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping