Sabtu, Oktober 03, 2015

Ye la. Nak buat macam mana ye tak. Dia belajar sampai ke luar Negara. Mana ada orang kampung macam kita ni yang sampai taraf sama macam dia. Dia sorang je yang bijak. Yang lain semua bodoh belaka.

Kalau kita baca dan amati kenyataan yang disiarkan semalam, memang nampak sangat Si Saifuddin ni dah menjadi semakin sombong dan bongkak. Sifat keangkuhan dia semakin menjadi - jadi.

Kiranya macam di Malaysia ni hanya dia sorang je yang Paling Bijak. Sampai tahap Si Rafizi tu pun tak mampu nak menyaingi dia. Ye la. Siapa yang boleh lawan dengan Pengkhianat, ye tak?

Dalam satu kenyataan yang disiarkan melalui laman blog SuaraPakatanDaily.com, Si Saifuddin tu mendakwa 'Agenda Melayu' ni dah ketinggalan zaman. Melayu ni dah jadi agenda 'Lama'.

Lama mana, kita tak pasti la pulak. Tapi kiranya, apa yang dia cuba sampaikan, agenda orang Melayu yang nak mempertahankan hak mereka ni dah jadi agenda 'Lapuk' dan tak relevan.

Dia kata, hanya golongan pemimpin atasan dan sebahagian besar pemimpin peringkat pertengahan yang masih berfikiran bahawa rakyat tidak sedia nak melihat perubahan dari segi Politik.
Saya fikir rakyat Malaysia sudah banyak yang sedia untuk berubah tapi yang tidak sedia ini di atas atau yang di tengah,” katanya dalam forum Mempertahankan Maruah Melayu di Dewan Cina Kuala Lumpur malam tadi.
Tapi Si Saifuddin ni sedar atau tidak. Mungkin dek kerana rakyat diperingkat bawahan dah bersedia nak melihat perubahan itulah yang menyebabkan dia GAGAL nak kekalkan jawatan sebagai Ahli Parlimen.

Hakikatnya, kenyataan yang dibuat oleh Si Saifuddin tu hanya sekadar satu langkah justifikasi kepada kedudukan dia yang telah dilabelkan sebagai Pengkhianat kepada parti pada ketika ini.

Jadi, tak payah la Si Saifuddin tu nak tunjuk yang dia bagus sangat. Disebalik segala kebijaksanaan yang dia tonjolkan tu terdapat ke-BODOH-an yang memang dia sendiri tak dapat nak sembunyikan. 

Hakikatnya, dia KALAH dalam Pilihan Raya Umum yang lalu akibat pengabaian terhadap rakyat dikawasan dia sendiri. Mungkin itulah yang dia maksudkan sebagai 'Nak Mencapai Objektif Lebih Tinggi dalam Politik'!!! Mungkin itulah 'Perubahan' yang dimaksudkan!!!
Categories:

3 ulasan:

  1. Dia ni asalnya orang kampung je.Kampung dia kat Temerloh nun,rumah mak bapak dia kat kampung.Takkan orang kampung macam dia dah tak ingat asal usul kot.Kau dah kaya dah senang memang tak pedulilah bangsa kau yg masih susah dan kais pagi makan pagi kan?

    Pudin kalau kau dan rasa urban sangat dah liberal sangat kenapa kau tak join aje parti yg sesuai sangat dengan jiwa urban kau?Ini kau bertenggek lagi dalam umno,bertanding pulak di kawasan kampung tempat orang Melayu kampung,harapkan undi orang kampung.Kenapa kau pondan sangat tak berani masuk dap ke pkr ke lepas tu kau bertandinglah kawasan urban yg sesuai dengan jiwa kau tu?Tengok kau boleh menang tak dengan undi orang urban multiracial tip top bagai kebanggaan kau tu?

    Oh ya itu hari kau kalah dengan tantawi ketua pemuda pas tu kan?Padanlah dengan muka kau,rupanya orang kampung pun dah kenal kau.

    BalasPadam
  2. Setuju...dia ni suka makan serum buah Perah...buat masak lemak ikan Patin...memang budak kampung. ..tapi dia dah jadi BIOL

    BalasPadam
  3. PATUTLAH CINA INDIA KAT TEMERLOH SOKONG DIA.
    SOKONG TED....TERLEBIH MAKAN PATIN BUAH PERAH. OTAK JADI CIPUT MACAM OTAK IKAN....B..I..O..L.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping