Jumaat, Oktober 02, 2015

Heh! Hari tu, bila kita kata yang Si Menteri Besar Cap Ayam tu tak berapa setuju dengan pembentukan Pakatan Haprak Baru tu, ramai yang tak percaya dan masih cuba nak menafikannya.

Walaupun Si Menteri Besar Cap Ayam tu hadir dalam rundingan meja bulat yang dibuat sebelum ini, tapi itu tidak semestinya dia juga turut bersetuju dengan pembentukan Pakatan tu tanpa PAS.

Hakikatnya, semua orang tau yang Si Menteri Besar Cap Ayam tu masih lagi mengharapkan sokongan dari kalangan puak - puak PAS agar dia dapat terus mengekalkan kuasa di Selangor.

Si Menteri Besar Cap Ayam tu sedar, jika PAS tidak menyokong dia untuk merampas jawatan tu dari Si Wan Azizah sebelum ini, belum tentu dia dapat merasa duduk ditampuk pemerintahan.

Dek kerana pendirian yang dibuat oleh Si Menteri Besar Cap Ayam tu yang menjadi persoalan dikalangan rakyat ketika ini. Nak pulak bagi mereka yang menjadi penyokong tegar PKR.

Perkara tu turut dibangkitkan oleh salah seorang blogger Pro PKR Pahang yang mempersoalkan kenapa Si Menteri Besar Cap Ayam tu tak seberani Si Tokong DAPigs Pulau Pinang.
“Isunya sekarang, setelah Pulau Pinang serta merta mengistiharkan Pulau Pinang kini adalah Kerajaan Pakatan Harapan. Itu bukti bahawa DAP amat serius dengan perbincangan dan berdisiplin dengan keputusan perbincangan. Soalnya sekarang, bagaimana dengan Selangor?” soalnya dalam blog tersebut pada Isnin.
Blogger PKR tu juga turut mempertikaikan tindakan Si Menteri Besar Cap Ayam tu yang didakwa mengamalkan Politik Pengasingan di Selangor yang jelas membelakangi pendirian parti.

Malah dia juga turut mempersoalkan sama ada Si Menteri Besar Cap Ayam tu benar - benar mengiktiraf pembentukan Pakatan Haprak Baru yang telah diumumkan sebelum ini atau pun tidak.
Apa yang dipersoalkan sekarang adakah Azmin mengiktiraf Pakatan Harapan atau tidak? Jika iktiraf, apakah yang patut beliau lakukan? Jika tidak iktiraf, nyatakan sahaja bahawa kamu tidak iktiraf dan kita di dalam Pakatan Harapan boleh melakukan sesuatu agar Pakatan Harapan ini berfungsi di Selangor juga,”katanya.
Heh! Nampak sangat la Macai Pakatan Haramjadah ni pun sama dungu macam Si Menteri Besar Cap Ayam tu. Dah nama pun parti PKR tu hanya sekadar nak menjaga kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri. Jadi, Si Menteri Besar Cap Ayam tu pun sama la jugak!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Alahai...PKR Pahang ke, PKR Selangor ke, PKR Pulau Pinang ke....semuanya anjing2 belaan tohkong dan apek2 dapigs. Tak lebih dari tu.

    Dapigs suruh menyalak, anjing2 menyalak. Dapigs suruh jilat, anjing2 jilat. Dapigs suruh kutuk Bangsa dan Agama sendiri, anjing2 pun kutuk.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping