Selasa, Oktober 06, 2015

Aduhai!!! Apa yang dah jadi ni? Adakah hanya semata - mata kerana puak - puak DAPigs tu tak memberikan sokongan membuat Mufti ni terpaksa mengubah keputusan dan membuat 'Pusingan U'?

Kalau sebelum ni, nampak gayanya macam dah muktamad sangat keputusan yang dibuat. Malah katanya siap ada 'Surat Pekeliling' lagi yang dikeluarkan. Tapi kenapa sekarang dah berubah?

Adakah perubahan dalam keputusan itu dibuat kerana bantahan serta desakan dari kalangan umat Islam yang ada di Negeri tersebut membuatkan pihak yang berkenaan mengubah fikiran?

Jika kita lihat pendirian Rejim DAPigs sebelum ini, nampak sangat diorang menyokong larangan tersebut dikuatkuasakan serta merta. Diorang memang suka sebab diorang ni Anti Islam.

Apa yang pasti, tindakan dari pihak Mufti Pulau Pinang untuk menangguhkan isu larangan penggunaan pembesar suara ini sudah pasti akan membangkitkan lagi kemarahan puak - puak DAPigs tu.

Tapi yang herannya, Exco Rejim DAPigs yang menjaga hal ehwal tersebut bukan main yakin lagi menegaskan bahawa larangan penggunaan pembesar suara tu mendapat sokongan dari rakyat.

Kata Exco Rejim DAPigs tu, orang Melayu Islam yang ada di Negeri Pulau Pinang tu sendiri yang mendesak agar larangan penggunaan pembesar suara tu dikuatkuasakan secepat mungkin.

Jadi, kenapa sekarang pihak Mufti Negeri kata larangan tersebut akan dikaji semula dengan mengambil kira pandangan orang ramai? Kan nampak sangat yang Exco Rejim DAPigs tu hanya sekadar cuba nak mengelirukan rakyat dengan dakyah pembohongan yang tak tentu arah!!!
GEORGETOWN: Majlis Fatwa Negeri dan Jabatan Mufti Pulau Pinang akan mengkaji semula keputusan larangan penggunaan pembesar suara di luar masjid dan surau, kecuali untuk azan serta iqamah.

Mufti Pulau Pinang, Datuk Dr Wan Salim Wan Mohd Noor, berkata pihaknya akan mengkaji semula pandangan orang ramai berhubung larangan itu, sebelum keputusan mengenainya dimuktamadkan.

"Jawatankuasa Fatwa Pulau Pinang tidak terlalu rigid untuk mengeluarkan keputusan berhubung larangan penggunaan pembesar suara ini. Justeru, biar pihak kami meneliti mengenainya daripada pelbagai aspek, sebelum keputusan mengenainya dimuktamadkan," katanya ketika dihubungi BH, sebentar tadi.
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Tunggu duit haram dapigs masssyyyuuuuukkkk...

    BalasPadam
  2. sejak bila pulak fatwa kena ikut pandangan orang ramai nih..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping