Sabtu, Oktober 24, 2015

Hahaha!!! Kelakar juga tengok gelagat Si Ketua Pembangkang puak - puak Pakatan Haprak ni. Nampak sangat yang dia ni tengah 'Desperate' nak cover kemaluan dia yang dah terdedah.

Tapi itu yang herannya. Kenapa pulak dia beria - ia sangat nak tutup kemaluan dia sendiri sedangkan tadi YAB Perdana Menteri hanya mengucapkan 'Terima Kasih' kepada puak - puak Pakatan tu?

Hanya kerana semata - mata YAB Perdana Menteri mendakwa puak - puak Pakatan Haprak tu mengiktiraf perlaksanaan GST, pun mampu membuatkan Si Wan Azizah tu meroyan tak tentu arah?

Dalam kenyataan yang dibuat selepas pembentangan Belanjawan 2016 tadi, Si Wan Azizah tu kata YAB Perdana Menteri tak baca betul - betul draf belanjawan yang dibuat oleh Pakatan.
"Dia (Najib) tidak baca betul-betul. Memang kita tahu, telah diletakkan semua instrumen GST. Kalau kita nak berhenti begitu sahaja, kita (dianggap) tidak bertanggungjawab," katanya ketika diminta mengulas kenyataan Najib itu.
Dari kenyataan yang dibuat oleh Si Wan Azizah tu, nampak sangat yang dia cuba nak memanipulasikan keadaan dan menafikan bahawa puak - puak Pakatan Haprak tu mengiktiraf perlaksanaan GST.

Pokok pangkalnya, dalam draf Belanjawan Pakatan tu tetap juga mengandungi perlaksanaan cukai barangan dan perkhidmatan. Tak kira la dalam bentuk apa sekali pun ianya dilaksanakan.

Hakikatnya, dalam draf puak - puak Pakatan Haprak tu, tak dijelaskan bagaimana kaedah Kerajaan boleh mendapatkan sumber kewangan tambahan selain dari perlaksanaan cukai tersebut.

Sepatutnya, jika puak - puak Pakatan Haprak tu yakin bahawa perlaksanaan GST tu hanya akan membebankan rakyat, mereka boleh berikan Alternatif lain terhadap sumber kewangan Negara.

Tapi kenapa puak - puak Pakatan Haprak tu memilih untuk meneruskan perlaksanaan sistem cukai yang mereka dakwa zalim? Kan nampak sangat Si Wan Azizah tu sendiri yang tengah terdesak. Kot ye pun dia hilang kemaluan, jangan la sampai nak mem-BODOH-kan diri sendiri!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Memang bodoh. Pembangkang memang bodoh.

    BalasPadam
  2. memang semua pr kaki cacamarba....selama ni hiidup pun tanpa wawasan kpd untung nasib malaysian.asyik syok sendiri he he dan yg malangnya nilai perjuangan mereka memandai ja letak ke barisan depan ho ho.
    tahniah kepimpinan najib menyergah.aq pun tabik terbaik tak fasal2.eh dlm takda duit asa lagi brim he he dan tq.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping