Selasa, November 17, 2015

Walaupun Si Husam tu dianggap seorang pengikut tegar Allahyarham Tuan Guru Nik Aziz, tapi nampak gayanya dia sedikit pun tak mewarisi sifat - sifat Nik Aziz dalam menegur parti sendiri.

Sebaliknya, Si Husam tu lebih suka melondehkan pucuk pimpinan yang dianggap tidak sehaluan dengan pendiriannya untuk tidak bekerjasama dengan UMNO secara terang - terangan.

Dengan menggunakan alasan KONONnya perkara itu merupakan wasiat tunggal yang ditinggalkan oleh Allahyarham Nik Aziz, Si Husam tu anggap dia tidak melakukan sebarang dosa.

Tapi Si Husam tu lupa mengenai istiqomah yang perlu dimiliki oleh setiap ahli PAS agar dapat memastikan parti itu untuk terus kekal relevan dan dihormati serta disegani oleh orang luar.

Perkara berkenaan dinyatakan oleh Ketua Pemuda Pas, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz apabila merujuk pendapatnya itu dengan bekas Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa.

Menurutnya, Husam telah ‘memilih’ jalannya sendiri apabila dengan lantang dan berani membuat kenyataan terbuka yang mungkin pada dirinya dianggap sebagai satu tindakan yang betul.
“Datuk Husam bawa jalan dia, dia kenal saya, saya kenal dia, dia dah pilih jalan dia jadi kita lihatlah apa berlaku. Dalam Pas ini bagi kita yang kekal dan istiqamah itu akan selamat dengan Pas,” katanya kepada pemberita di lobi parlimen pada Isnin.
Beliau berkata demikian mengulas mengenai serangan demi serangan yang dibuat oleh Husam terhadap parti termasuk mendakwa Presiden Pas cuba membentuk kerajaan perpaduan di Selangor.

Husam juga menyatakan sanggup bersumpah talak isteri bagi membuktikan kenyataan yang dibuat olehnya itu. Tapi ternyata, cabaran yang dibuat oleh Si Husam tu hanya memakan dirinya sendiri.

Sekarang bila semua pihak mula mencabar suruh dia angkat lafaz sumpah talak tu bagi membuktikan tuduhan yang dibuat, terus Si Husam tu terdiam. Kenapa dia tak teruskan dengan lafaz sumpah talak tu? Takkan dia dah hilang buah kerandut dia sendiri kot!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Taktik licik supaya pas pecat dirinya, boleh lah join amanah: jawatan, wang ringgit dan kesenangan dunia sedang menunggu. Tokey2 balak pun sedia menabur wang....Al maklumlah tabung2 Dapigs lagi besar nilainya; evangelist dan yahudi tak terkira banyaknya menyumbang..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping