Isnin, November 09, 2015

Bukan la nak berlagak. Tapi hakikatnya sebelum ini, kita pernah mendedahkan bahawa puak - puak DAPigs tu hanya setakat pandai menyalak demi untuk mendapat keuntungan Politik Peribadi je.

Nak pulak dikalangan pemimpin - pemimpin seperti Si Tony Puaka tu. Sebelum ini, kita dah dedahkan bahawa dia hanya menyalak pasal isu debat 1MDB tu untuk meraih sokongan peribadi.
Lepas dah dapat jawatan yang diidamkan, Si Tony Puaka tu secara tiba - tiba je cuba nak melarikan diri dari cabaran yang dia buat sendiri dengan memberikan alasan yang bukan - bukan.


Hari ini, analisis semasa yang disiarkan dalam laman media juga turut memberikan gambaran yang sama iaitu pemimpin dikalangan DAPigs ni hanya timbulkan isu untuk dapatkan sokongan.

Mereka hanya sekadar menghangatkan isu - isu semasa seperti 1MDB sebelum ini demi untuk meraih sokongan dikalangan penyokong - penyokong untuk mendapatkan jawatan dalam parti.
Penganalisis politik Prof Madya Mohd Izani Mohd Zain berpendapat, sudah menjadi kelaziman bagi calon-calon untuk mengambil kesempatan daripada isu-isu semasa dalam usaha mendapatkan momentum sokongan menjelang mana-mana pemilihan parti. 
"Pemimpin parti atau calon akan lantang menjuarai isu dan polemik semasa bagi meraih perhatian dan sokongan ahli di peringkat akar umbiMasing-masing mahu dilihat sebagai pemimpin yang tegas dan mengutamakan kepentingan parti.
"Mereka yang bertegas untuk memenuhi kehendak parti akan lebih mendapat perhatian perwakilan," pensyarah Jabatan Pengajian Kenegaraan dan Ketamadunan Universiti Putra Malaysia (UPM) itu memberitahu Bernama.


Seorang lagi penganalisis Dr Amini Amir Abdullah, yang merupakan pensyarah di Fakulti Ekologi Manusia UPM, berkata adalah jelas bahawa tindakan Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara Tony Pua mencabar Presiden 1MDB Arul Kanda Kandasamy untuk berdebat secara langsung mengenai kedudukan firma milik negara itu adalah semata-mata helah untuk kepentingan politik, sekali gus memperkukuh kedudukan beliau dalam kepimpinan DAP Selangor. - BERNAMA
Kesimpulan mudahnya, pemimpin dikalangan puak - puak DAPigs tu sebelum ini hanya menjadikan isu - isu sedemikian demi untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri je. Bukannya diorang nak menjaga kebajikan rakyat sangat pun!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping