Sabtu, Disember 19, 2015

Alahai!!! Pelik betul la dengan diorang ni. Kadang terasa heran jugak, kenapa pemikiran yang sedemikian 'Jumud' boleh lahir dikalangan mereka yang menggelarkan diri 'Bijak Pandai'.

Nak pulak dikalangan puak - puak Pakatan Haprak tu. Kalau bercakap, tak pernah guna kepala otak masing - masing sebab dah penuh dengan sampah. Tu pasal diorang banyak guna kepala lutut.

Dan sebab itu jugak la diorang ni mudah sangat meroyan bila gambar dua orang pemimpin parti yang didominasikan oleh orang Melayu tersebar didalam laman media sosial sebelum ini.

Tak cukup tanah diorang punya sumpah seranah. Macam - macam persepsi yang dilemparkan hanya semata - mata nak memperlekehkan pertemuan diantara dua pemimpin tersebut.
Itu pun masih lagi ada yang cuba membuat dakwaan kononnya UMNO dan PAS tidak mungkin bersatu kerana disebabkan ideologi perjuangan diantara kedua - dua parti Melayu itu berbeza.

Kalau orang yang Non Partisan cakap macam tu, kita boleh terima lagi. Tapi kalau dikalangan puak - puak Pakatan Haprak tu sendiri yang cakap, memang 'Tak Boleh Blah' lansung.

Mana tidaknya. Kenapa pulak diorang nak kata yang UMNO dan PAS tak boleh bergabung hanya semata - mata kerana perbezaan dari segi ideologi Politik sedangkan sebelum ni boleh?

Bukan ke sebelum ini PAS pernah ber-Tahaluf Siyasi dengan puak - puak DAPigs dan PKR yang terang - terangan mempunyai agenda Politik Peribadi mereka sendiri yang tersembunyi?

Kenapa pulak PAS dan UMNO tak boleh wujudkan kerjasama Politik atas dasar konsensus "Setuju Untuk Tidak Bersetuju" sedangkan sebelum ini PKR serta DAPigs boleh buat secara paksaan?

Nah! Kan mudah je jalan penyelesaiannya. Buat apa susah - susah nak fikir macam mana UMNO dan PAS hendak bersatu. Tak perlu PAS masuk BN jika mereka benar - benar mahu bersatu.

Tapi ye la. Bila kita bercakap dengan Pentaksub dan Pengampu bontot DAPigs, memang diorang kata UMNO dan PAS tak boleh bergabung walaupun pada hakikatnya diorang 'Kecut Buah Kerandut' bila tau umat Islam nak bersatu. Ikut peel Setan la katakan!!!

Categories: , ,

2 ulasan:

  1. meh tengok siapa yg kena! tahaluf cyac ikut versi setan leh apa apa pun dimaksud bagi memenuhi nafsu serakah..tapi bukan pas bila tahaluf cyac kembali untuk ditafsir.cara lebih islamik ho ho.bukan albana silap.pr buat silap.penangan dap yg bodoh sombong.bila nak ok.ini peranan pan untuk okkan ph....

    BalasPadam
  2. Sejarah tetap sejarah. Kita perlu belajar dari sejarah. Yang penting dan perlu ingat.....dalam politik semua nya "possible". Dulu DAP dan PAS cuba tetapi tidak pernah menjadi. Apabila campurtangan Anwar Ibrahim, yang tidak possible menjadi possible. Kehadapan.....strategi membolehkan yang tidak boleh. Pastinya DAP akan guna "rakan2" se-kaum MCA dan Gerakan untuk mengagalkan kerjasama UMNO-PAS. Kita jangan sekali-kali lupa bahawa kuasa dan kehendak ALLAH SWT tiada siapa boleh menghalang. Demi agama bangsa dan Negara kita sama-sama berdoa yang terbaik dari ALLAH SWT.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping