Ahad, Disember 20, 2015

Nampak gayanya, masih tak serik lagi anak kepada Allahyarham Nik Aziz ni mengeluarkan kenyataan berkontroversi yang boleh dianggap mengguris hati puak - puak DAPigs tu secara tak lansung.

Kali ini, kerjasama diantara PAS dan UMNO pulak yang didakwa bukan satu titik temu antara dua yang bertarung, tetapi sebuah perlumbaan dan persaingan yang lebih sihat dan terbuka.

Selaku Ketua Pemuda PAS, Nik Mohd Abduh Nik Abdul Aziz berkata, semua parti politik dimana ceruk sekali pun mempunyai hak mereka untuk berlumba mengotakan janji - janji yang telah dibuat.

Namun, walau agaimanapun, yang berhak mengadili dan menghukum keikhlasan dan ‘perlumbaan’ diantara parti-parti politik itu hanya terletak pada pilihan rakyat secara keseluruhan.
“Kerjasama masih di mulut. Langkahnya keikhlasan, kesungguhan dan keberanian bertindak untuk kepentingan agama dan rakyat.
“Politik menaburkan janji. Seperti bunga-bunga yang memutikkan buah. Semuanya indah. Tetapi yang meranum takkan sebanyak yang berguguran,” katanya menerusi petikan daripada muat naik status di Facebooknya, hari ini.
Kenyataan yang dibuat oleh Nik Abduh itu adalah berikutan jalinan kerjasama diantara PAS dan UMNO yang kini telah bertukar menjadi topik hangat bualan rakyat sejak akhir-akhir ini.

Justeru itu, Nik Abduh secara terbuka menyeru agar semua jentera PAS dipelbagai peringkat untuk meneruskan amal dan jihad masing-masing demi memenuhi harapan negara.
“Berjuanglah demi melihat umat Islam yang semakin berpegang teguh pada tali ALLAH, lalu mereka bersatu padu dan tidak berpecah belah dalam membangunkan negara,” katanya lagi.
Dalam erti kata lainnya, PAS memang terbuka untuk bekerjasama dengan UMNO mahu pun pihak Kerajaan demi untuk menjamin kesejahteraan rakyat. Bukan macam puak - puak PKR dan DAPigs yang hanya setakat berjuang demi kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Tahniah kepada Ketua Pemuda PAS, Nik Mohd Abduh Nik Abdul Aziz sebab ternyata beliau tidak lagi takut kepada manusia didalam parti pembangkang; tetapi sebaliknya beliau sudah nampak keperluan untuk terus berpegang teguh pada tali ALLAH terutama sekali dgn bab hubungan persaudaraan sesama umat Islam tidak kira apa pun bangsa mereka.

    Kita nampak mereka yang condong untuk berdendam dgn orang Islam didalam UMNO / PAS sudah mula resah dan takut dgn penyatuan umat Islam Melayu di negara ini. Sebenarnya memang sudah lama pemimpin parti pembangkang didalam DAP tahu bahawa musuh utama mereka bukanlah orang-orang melayu tetapi musuh yang perlu mereka tangani selama ini adalah ajaran Islam yang sebenar. Sebab itulah orang seperti Ambiga sudah lama berusaha untuk meminda akta yang sedia ada melalui pertubuhan IFC mereka supaya Islam menjadi sama kedudukannya dengan "ugama" lain dinegara ini. Walhal ALLAH sudah menyatakan lebih dari 1400 tahun dahulu bahawa "Ugama disisiNya hanyalah Islam". Bererti ALLAh tidak mengiktiraf “ugama” lain sebagai sama jugak dengan ajaran Islam. Sebab itu ternyata ajaran islam itulah yang menyebabkan ramai pemimpin PAS sudah mula sedar tentang peri pentingnya untuk mengekalkan hubungan silaturrahim sesama Muslim sekarang ini.

    Manakan tidak? Memutuskan Silaturahim Haram Masuk Syurga. Fikir-fikirkan lah…

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping