Sabtu, Disember 19, 2015

Zaman sekarang ni, kalau nak tengok "Setan" senang je. Baca je dalam laman media sosial yang mengutuk dan memperlekehkan usaha ke arah penyatuan Umat Islam. Itu kerja "Setan".

Sebab "Setan" ni memang selama - lamanya akan tetap tak senang jika melihat Umat Islam ni bersatu. Maka "Setan" jugak akan berusaha untuk terus memecah belahkan Umat Islam. Termasuk la dengan mempergunakan Pengampu dan Pentaksub puak - puak DAPigs tu!!!
Kritikan DAPigs di media sosial terhadap pertemuan Presiden PAS dan Presiden UMNO ‎dalam Multaqa Serantau  Alumni Al-Azhar Malaysia 2015 ‎semalam ternyata membuatkan DAPigs tidak senang duduk.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr. Asyraf Wajdi Dusuki berkata, kritikan  itu jelas menunjukkan DAP  kurang senang dengan perkara yang melibatkan permuafakatan antara dua parti besar Islam ini.
"Hendak tahu ukurannya berjaya atau tidak kita tengok bagaimana maklum balas ataupun telahan dan kritikan daripada mereka yang mungkin kurang senang dengan Multaqa ini.
"Semalam saya perhatikan di Twitter dan di media sosial terutamanya daripada pihak DAP atau pemimpin tertingginya Lim Guang Eng memberikan kritikan terhadap Multaqa ini," katanya ketika menyampaikan ucapan penutup di Multaqa Serantau Alumni Al-Azhar Malaysia 2015, di Hotel Grand Seasons hari ini.
Terdahulu, Guan Eng dalam Twitternya menafikan bahawa dia ada menulis mengenai 'PAS bersama UMNO, kerana mendapat sebahagian duit derma RM2.6 bilion'. Guan Eng berkata, tweet itu palsu, dan satu laporan polis telah dibuat.

Isu kerjasama antara UMNO dan PAS semakin hangat diperkatakan selepas Presiden Umno, menghulurkan 'tali silaturahim' kepada parti Islam itu untuk sama-sama membina dan membangunkan negara ini mengikut syariat Islam sebenarnya.

Pelawaan itu dibuat ketika beliau berucap menyampaikan ucapan dasar sempena perasmian Perhimpunan Agung UMNO 2015, yang telah diadakan pada minggu lalu.

Najib dalam ucapannya itu turut melahirkan rasa gembiranya kerana PAS tidak lagi bersama pakatan pembangkang selepas 'disepak dan diterajang' oleh rakan-rakan pembangkangnya.

Isu itu menunjukkan perkembangan yang positif apabila Najib dipertemukan dengan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam majlis Multaqa Serantau Alumni Al-Azhar, semalam.
Categories: , ,

1 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping