Isnin, Disember 14, 2015

Haduyai!!! Tolong la. Jangan la anggap orang yang ada diluar ni semuanya kurang bijak. Jangan dilayan orang yang ada dibawah ni BODOH macam Pencacai - Pencacai Pakatan Haprak tu.

Takde salahnya jika sekali sekala kita mengakui kelemahan dan kesilapan kita sendiri. Jangan hanya semata - mata nak mencari alasan untuk menutup kelemahan diri kita sendiri.

Dan yang paling penting, jangan guna alasan longkang macam yang biasa digunakan oleh puak - puak Pakatan Haramjadah tu selama hari ini. Tak salahnya kita jadi 'Apologetik' sekali sekala.

Masih ramai lagi orang diluar sana bercerita tentang kenaikkan tambang ERL yang disifatkan tak masuk akal. Jadi, jangan kita bagi alasan kononnya itu semua beban dari kepimpinan terdahulu.

Realitinya, kita Kerajaan hari ini. Takkan kita tak mampu nak ambik sebarang tindakan bagi memastikan kenaikkan tambag ERL tu tak berlaku? Lemah sangat ke kita ni sampai itu pun kita tak mampu buat?

Jangan ikut perangai macam Si Tokong DAPigs yang sebelum ini bila orang pertikai pasal isu penambakkan laut tanpa sebarang perbincangan secara terbuka dengan rakyat disalahkan Kerajaan terdahulu.

Jangan ikut rentak Si Azmin Ali yang hanya pandai menyalahkan Si Khalid Ibrahim apabila dikaitkan dengan ketidak-cekapan menguruskan pentadbiran Negeri sedangkan itu semua salah dia sendiri.

Jika ditanya sentimen dikalangan rakyat peringkat bawahan, Kerajaan ada kuasa untuk menentukan sama ada tambang ERL tu boleh naik atau pun tidak. Kuasa ada pada Kerajaan sekarang.

Bukannya bergantung kepada kepimpinan terdahulu. Dari mana datangnya alasan nak salahkan kepimpinan terdahulu diatas kenaikkan tambang ERL yang berlaku hari ini? Tak masuk akal!

Bagi sesetengah pihak, Kerajaan boleh saja membatalkan konsesi yang telah dibuat dengan membayar pampasan kepada syarikat yang berkenaan bagi memastikan kenaikkan tambang tu tak berlaku.

Dan Kerajaan juga boleh serahkan konsesi tu kepada mereka yang mampu untuk menguruskannya pada kadar tambang yang mampu untuk ditanggung oleh rakyat. Takkan itu pun Kerajaan tak mampu buat?

Pokok pangkalnya, jangan mudah sangat kita nak cari alasan hanya semata - mata untuk melepaskan diri dari dipersalahkan oleh rakyat. Sepatutnya sebagai pemimpin, kita kena tanggung semua tu tanpa kita perlu nak salahkan orang lain!!!
Categories:

4 ulasan:

  1. pembangkang otak udang!
    kesenambungan chedet leh najib melalui 'otak jalan!' he he tu yg aq tabik ho ho
    sikap apologetik umno serta bn yg di cemburui dap§geng....
    jasa mu dikenang!

    BalasPadam
  2. saja nak bg tahu kat rakyat ini sapa punya taik ttp masalah tetap akan diselesaikan..

    BalasPadam
  3. semakin hari umno semakin lemah segalanya bermula dari pemikiran sampailah ke tindakan dan percakapan mereka ...? nak mampos kot ?

    BalasPadam
  4. jangan la gopoh..ikut perjanjian 14 tahun tak naik tambang dah 2.9b..ada lagi 16 tahun agak2 berapa nak dibayar untuk takeover..bukannya tak ada pilihan lain daripada ERL (LCCT coach?)..lagi bagus boikot biar merasa..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping