Isnin, Disember 14, 2015

Herankan? Sedangkan semua orang dok sibuk beri pendapat masing - masing mengenai cadangan kerjasama diantara PAS dan UMNO, tetiba je puak - puak DAPigs tu jadi hilang suara.

Kenapa diorang tak berikan sebarang respon mengenai cadangan tersebut? Adakah diorang pun terkedu mendengar cadangan itu dibuat secara terbuka dan disambut secara berkias oleh PAS?

Hakikatnya, jika kerjasama Politik diantara PAS dan UMNO itu benar - benar menjadi kenyataan, sudah pasti ianya akan memberikan kesukaran kepada DAPigs untuk merampas kuasa.

Walaupun DAPigs boleh memainkan isu sentimen perkauman, namun ianya tidak mampu untuk mendapatkan sokongan dari kalangan rakyat seperti mana yang mereka lakukan selama ini.

Realitinya, rakyat Malaysia sendiri sedar bahawa parti Chauvanist DAPigs tu jauh lebih RASIS jika hendak dibandingkan dengan UMNO atau PAS. Mereka hanya mengutamakan satu kaum sahaja.

Jadi, tak mustahil sekiranya puak - puak DAPigs tu pada ketika ini dalam diam sedang mengatur strategi untuk meneruskan agenda subversif mereka dengan mempergunakan Barua DAPigs dari kalangan PAN untuk menghasut rakyat. Itu je tujuan PAN tu ditubuhkan!!!
SHAH ALAM: Ketua Pemuda PAS, Nik Abduh Nik Abdul Aziz menyambut baik pelawaan perpaduan oleh Presiden Umno, Datuk Seri Najib Razak,  Khamis lalu.

Pelawaan itu akan mengubah landskap politik negara kerana ia akan mewujudkan blok politik baru ekoran PAS akan kekal sebagai pembangkang, ujarnya.

Ahli Parlimen Pasir Mas itu berkata jika terjalin permuafakatan antara PAS dan Umno, ini bermakna kerajaan bersedia untuk menerima pandangan dari pembangkang demi kebaikan umat Islam keseluruhannya, lapor Utusan Malaysia.

“Kita menerima apa yang disebut oleh perdana menteri kerana selama ini kita berada dalam padang politik yang tidak adil apabila cadangan pembangkang ditolak mentah-mentah kerana kerajaan merasakan sudah cukup untuk mereka sahaja yang memerintah.

“Kita menyambut baik (tali silaturahim), cuma kerjasama yang dituntut PAS adalah memastikan nilai-nilai agama menjadi teras kehidupan rakyat Malaysia, jadi kita akan menyokong kerajaan untuk melaksanakan apa sahaja program agama demi kepentingan bersama,” Nik Abduh dilaporkan sebagai berkata.


Nik Abduh berkata PAS bersedia menjadi pengkritik atau pencadang kepada sistem pemerintahan kerajaan agar kelemahan yang ada dapat diperbaiki.
Categories: ,

10 ulasan:

  1. Faham betol-betol ayat Nik Abduh ni. Dia bukan nak bergabung dengan UMNO. Dia nak kekal sebagai pembangkang. Cuma UMNO je yang begitu teruja nak berkerjasama dengan PAS. Idung tak mancung pipi tersorong-sorong.KIHKIHKIH

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tk yah bg komen bengong..bawak busuk ko jauh2

      Padam
    2. Pas akan kerjasam demi islam. Tapi tak gabung dgn umno.Juga pasti takkan berbaik dgn DAPig yang tentu anti islam.

      Padam
  2. Bersihksn jati, buang hasad dengki. Hidup kita akan lebih tenant.

    BalasPadam
  3. Yang kita mengerti Nik Abduh faham bahawa adalah menjadi satu kesalahan yang sangat besar jika memutuskan silaturahim sesama Islam sebab ada Hadis Rasulullah SAW yang melarang keras perbuatan itu. Di dalam Al Qurannul karim pun terdapat dalil yang serupa.

    Mengkritik dan membuat usul yang membina adalah sebahagian daripada tanggung jawab ahli parlimen atau wakil rakyat dan ini tidak bersalahan dengan norma kerja sebagi seorang wakil kepada rakyat.

    BalasPadam
  4. islam terbaik buat semua.makasi syarai dlm menjaga 'agamanyawaakalmaruah keturunananharta' adalsh universal adalah pilihan rakyat untuk menghayati sebuah kehidupan.bukan yg dilaungkan leh dap@amanah/ph penuh tipudaya serta kehancuran.
    ini perlu diakui dan diberi kerjasama terutama dikalangan ahli politik yg benar2 ikhlas kpd seluruh umat malasysia.tentunya mereka2 yang ada citarasa mrmperjuangkan tuntutan berugama.islam sebagai resmi.
    pandangan pas/abduh paling terpakai dilihat disudut mereka yg nenceburi donia politik.
    ...
    ...

    BalasPadam
  5. Betul tu...kekalkan silaturrahim

    BalasPadam
  6. Tanpa nama 4.15 macam orang PAN je. Islam tak kisah pembangkang ke atau bersatu terus janji berbaik dg. satu akidah. Kamu gelak kih kih. Sebenar nya kamu digelakkan.

    BalasPadam
  7. Bergabung maksud Nik masuk BN. Pas takkan jadi parti gabungan BN. Cuma jalin kerjasama dlm ertikata lain sama2 menyokong utk tolak DAP. Dlm maksudnya tu. Malas nak britahu dpn macai Dap ni.

    BalasPadam
  8. Kerjasama dgn lahanat DAP boleh pulak..bila dgn sesama islam ada anjing pulak nak menyalak.inilah setan sbenarnya.patut di sepak mampus anjing laknat memutus silaturrahim ni.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping