Rabu, Januari 13, 2016

Pertubuhan Pribumi Perkasa (PERKASA) terkesima dengan kenyataan kelakar dari parti DAPigs. Bukan setakat terkejut beruk je, ada yang terkena ‘histeria’ dan lebih dahsyat ada sampai tak tidur selama dua malam.

Semuanya ni gara-gara kenyataan tolol yang dibuat oleh pemimpin DAPigs sebelum ini. Ish! Ramai juga tak boleh terima dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh puak - puak DAP ni ek.

Presiden PERKASA dalam satu kenyataan berkata, mereka lansung tidak percaya dengan kata-kata yang dibuat oleh DAPigs, yang kononnya mereka bukan spesis anti-Islam dan anti-Melayu. 

Sebaliknya, puak - puak DAPigs tu bahawa mereka sayang sangat-sangat dekat orang Melayu. Eee! Terasa macam nak muntah hijau la pulak. Memang patut la ada yang sampai tak tidur 50 jam.
“Baru-baru ini juga mereka menyatakan mereka bukan parti anti Melayu dan Islam. Kenyataan itu bukan baharu.
“DAP juga mengulanginya semasa Persidangan Pakatan Harapan. Mereka juga berjanji mempertahankan Islam, Bahasa Malaysia, kedaulatan Raja-raja Melayu dan hak keistimewaan Melayu
“Kenyataan mereka itu menyebabkan saya terkejut sampai saya tak boleh tidur 50 jam,” katanya seperti yang dilaporkan dalam laman portal Utaranews.
Soalnya, betul ke puak - puak DAPigs tu bukan anti-Malayu dan anti-Islam seperti mana yang didakwa oleh mereka dalam kenyataan itu sebelum ini? Boleh percaya ke dengan kenyataan tu?

Kalau kita tengok setiap kali timbul isu-isu yang berkaitan agama Islam dan orang Melayu, pasti DAPigs adalah parti pertama yang akan mengkritik dan mencurahkan minyak ke dalam api supaya menjadi lebih marak.

Bukan setakat tu je, dalam aspek ekonomi orang Melayu pun DAPigs suka masuk campur. Di tambah pula jika aspek ekonomi itu ada kaitan dengan orang Melayu, lagi la diorang melenting.

Sebagai contohnya seperti Dasar Ekonomi Baru (DEB) yang bertujuan menyusun semula pembangunan ekonomi orang Melayu. Habis  -habisan DAP membangkang.. Macam tu ke bukan anti-Islam??

Bekas Ahli Parlimen Pasir Mas itu juga sempat mengingatkan bahawa PERKASA sememangnya menolak terus parti tersebut. Secara peribadinya Ibrahim juga meluat dengan parti komuniti DAPigs ni.

Walaupun DAPigs kata keanggotaan dikalangan kepimpinan Jawatankuasa Pusat parti itu bukan semuanya orang Cina, tapi semua orang tau bahawa itu hanya sekadar wayang semata - mata.

Memang Ada juga yang Melayu dan India, tapi hakikatnya diorang hanya setakat jadi BARUA puak - puak DAPigs tu je. Jadi tak payah lah diorang nak ‘kencing’ orang melayu sangat. Tak sampai 30 peratus pun orang Melayu diletakkan dalam kepimpinan DAPigs tu!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. DAP tu keturunan komunis... yg pergi percaya sapa suruh... bengong punya melayu yg ade dlm DAP....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping