Selasa, Mac 01, 2016

Meh La Sekali Sekala Kita Bagi DAPigs Pulak Memerintah Malaysia...
Oh!!! Mudah je rupanya nak cari jalan penyelesaian bagi masalah - masalah yang sedang dilanda rakyat pada ketika ini. Kenapa tak cakap awal - awal. Kan senang sikit kita nak buat kerja.

Rata - rata, ramai yang mula bagi pendapat, UMNO dan Barisan Nasional sekarang ni dah tak mampu nak menjaga kepentingan rakyat. Sebaliknya, UMNO dan Barisan Nasional ni dah tak relevan.

Maka sebab itu ada dikalangan puak - puak Pentaksub Pakatan Haprak tu kata, UMNO dan Barisan Nasional ni perlu diperangi. Dan yang menjadi sasaran utama mereka ialah Perdana Menteri.

Anggapan mereka, sekiranya berjaya menggulingkan Perdana Menteri, maka ianya amat mudah untuk mereka memerangi UMNO dan Barisan Nasional dalam Pilihan Raya Umum akan datang.

Pelbagai propaganda mereka lakukan demi mencapai hasrat tersebut. Macam - macam spekulasi juga turut ditaburkan bagi menghasut rakyat membenci pihak Kerajaan pada ketika ini.

Dan sekarang, kita dapat lihat wujudnya gerakan untuk menjatuhkan Perdana Menteri dengan mengadakan perhimpunan bagi membuat desakan secara terbuka. Tapi, itu yang herannya.

Jika Perdana Menteri berundur pada ketika ini dan digantikan dengan orang lain, adakah puak - puak Pakatan Haprak tu akan akur dengan perlantikan seorang Perdana Menteri yang baru?

Sedangkan diorang sendiri sedar, sekiranya Perdana Menteri itu berundur sekali pun, yang akan menggantikannya bukan dari kalangan mereka. Sebaliknya dari kalangan Barisan Nasional juga.

Realitinya, Politik di Malaysia ni bukan hanya bergantung kepada seorang individu. Sebaliknya ia didokongi oleh sebuah institusi. Kalau jatuh individu tu, bermakna jatuh la institusi.

Walaupun individu itu berjaya ditumbangkan, tidak semestinya institusi itu dapat dikekalkan. Dan sekiranya institusi itu runtuh, mampu ke mereka yang terlibat itu memperbaikinya?

Perkara itu kita dapat lihat dengan jelas apabila gerakan menjatuhkan Perdana Menteri dilakukan sebelum ini. Hakikatnya, sokongan rakyat kepada Barisan Nasional tidak meningkat.

Terutama dikalangan bangsa DAPigs yang menghasut bangsa Cina. Walaupun dengan pengaruh pemimpin - pemimpin tertentu, keadaan itu tetap juga berlaku dalam PRU yang lalu.

Pendek kata, dengan pengaruh pemimpin - pemimpin tertentu itu juga GAGAL untuk mengembalikan keyakinan rakyat terhadap Barisan Nasional. Apatah lagi dalam keadaan Politik sekarang.

Itu HAKIKAT yang perlu mereka terima. Sekarang kepada mereka yang berkenaan, cuba tanya pada diri sendiri. Jika gerakan mereka berjaya menjatuhkan Perdana Menteri, kepada siapa yang akan mereka berikan kuasa kalau bukan puak - puak DAPigs!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. jgn benarkn dap kuasai putrajaya...sesal kmudian tak brguna. tanya org melayu islam
    di penang tu.

    BalasPadam
  2. SELISEH MALAIKAT 44,AKU RELA PINDAH PERGI SOMALIA DARI DIPERINTAH DAP

    BalasPadam
  3. Tembelang Najib dah tidak boleh ditutup lagi, orang UMNO sendiri dah ramai meluat kat dia maka baiklah digantikan dia dengan orang lain mudah2an selamat UMNO dan orang Melayu

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping