Isnin, Mac 28, 2016

Ini bukti 'KEBEBASAN BERSUARA' yang menjadi amalan dikalangan puak - puak DAPigs tu. Ini la yang dibangga - banggakan sangat oleh puak Pakatan Haprak tu selama hari ini.

Nampak gayanya, integriti DAPigs pada ketika ini yang paling hangat sekali diperkatakan. Bukan sahaja isu skandal rumah mewah yang dibeli oleh Si Guan Eng tu sahaja menjadi pertikaian.

Malah cara pengurusan parti itu sendiri juga turut menjadi bahan perbahasan dikalangan ahli - ahli DAPigs tu sendiri. Dan perkara ni bukan berlaku disatu tempat sahaja. Tapi dimerata Negeri.

Di Kedah, kemelut kepimpinan dikalangan puak DAPigs tu masih belum selesai ekoran tindakan Diktator yang diputuskan oleh CEC DAPigs Pusat yang tidak mengiktiraf pimpinan Negeri.

Di Pahang, kemelut kepimpinan DAPigs juga melanda apabila Bekas Pengerusi yang juga ADUN Mentakab diugut dengan bangkai ayam. Malah Pengerusi lama yang baru dilantik telah dilempar dengan Telur.

Dan isu di Johor juga tak kurang hangat apabila ada pemimpin yang bertindak membuat bantahan terhadap parti sendiri secara terbuka. Itu semua membuktikan bahawa DAPigs kini sedang dilanda krisis kepimpinan yang kronik.

Sekarang timbul pulak isu di Melaka apabila seorang ADUN DAPigs telah dikenakan tindakan oleh kepimpinan parti kerana lantang mengkritik parti tersebut secara terang - terangan.
SHAH ALAM - Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Duyong dari DAP, Goh Leong San diisytihar sebagai wakil Bebas, berkuat kuasa hari ini.

Perkara itu diumumkan Speaker Dun, Datuk Wira Othman Muhammad, dalam ucapan pembukaannya pada Persidangan Pertama, Penggal Keempat, Dewan Undangan Negeri (Dun) Melaka Ke-13, di Seri Negeri, di sini, sebentar tadi.

Leong San sebelum ini berkata, beliau tidak akan merayu kepada parti selepas Jawatankuasa Pusat DAP memutuskan untuk menggantung keahliannya selama setahun.

Konflik dalaman DAP Melaka bukan lagi perkara baru kerana sebelum ini juga ia telah menyebabkan wujudnya dua kem dalam kalangan kepimpinan negeri, di mana satu kem dikatakan diwakili Leong San, Tong Him dan Adun Bachang, Lim Jak Wong.


Sementara satu lagi kem yang diwakili Pengerusi DAP negeri, Tey Kok Kiew; Adun Ayer Keroh, Khoo Poay Tiong dan Adun Kota Laksamana, Lai Kuen Ban dikatakan lebih cenderung kepada Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng.
Kan nampak sangat RETORIK dan HIPOKRITnya Politik puak DAPigs ni. Ianya jelas membuktikan bahawa puak DAPigs ni tidak la se-MAKSUM dan se-SUCI seperti mana yang digembar - gemburkan. Sebaliknya, diorang ni hanya terdiri dari kalangan MUNAFIK je!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. nampak gaya tak ada can la dap dn sekutunya nak tawan putrajaya.

    BalasPadam
  2. tak guna sibuk dengan deklabasi kalau parti sendiri tak terjaga..mereka samada sedar atau tidak deklabasi hanya untuk memuaskan dendam politik seorang bernama tm..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping