Rabu, Mac 02, 2016

Heh! Kita ingatkkan filem arahan Shamsul Yusof yang berjudul "MUNAFIK" tu je yang menjadi bualan hangat pada ketika ini. Rupanya, amalam Politik MUNAFIK ni pun sama jugak.

Mungkin sebab itu kot tajuk filem tu dipilih sedemikian. Hakikatnya, memang ramai orang yang muak tengok amalan Politik di Malaysia pada ketika ini. Dah sampai tahap menyampah.

Sama ada ahli Politik nak terima atau tidak, terpulang la pada diri masing - masing. Tapi realitinya, Politik Malaysia hari ini dipenuhi dengan sifat RETORIK dan IRONIK semata - mata.

Tak kira la sama ada Politik dipihak Pembangkang mahupun pihak Kerajaan. Tapi yang paling teruk ialah pihak Pakatan Haprak tu kerana mereka diselubungi sifat MUNAFIK yang tebal.

Sejak dari awal lagi, kewujudan Pakatan Haprak tu dianggap sebagai sebuah gabungan Songsang yang hanya sekadar timbul demi untuk memenuhi kehendak dan kemahuan DAPigs.

Puak - puak Ultra Chauvanist tu pulak memang cukup licik mempergunakan segala peluang yang ada supaya diorang dapat merampas kuasa dan merealisasikan impian mereka untuk memerintah.

Ianya termasuk la dengan mempergunakan nafsu Si Ketua Penipu tu yang Gila nak menjadi Perdana Menteri. Diorang jugak yang provoke nafsu Si Ketua Penipu tu dan berselindung dari belakang.

Maka sebab itu kita pun pelik bila puak - puak PAS tu boleh bersekongkol dengan DAPigs sedangkan kita sendiri tau pendirian dua parti itu jauh berbeza diantara satu dengan yang lain.

Sejak dari awal lagi kita tau yang puak - puak DAPigs tu tetap membantah agenda perjuangan PAS yang mahu melaksanakan Hudud. Tapi, PAS tetap juga terpedaya dengan lakonan DAPigs.

Semuanya hasil dari pujuk rayu Si Ketua Penipu tu belaka. Maka, yang Buruk tu pun boleh jadi Baik. Yang Haram tu boleh jadi Halal. Yang diorang Ludah selama ini, boleh dijilat balik.

Dan dalam Politik PKR sendiri pun lebih kurang macam tu jugak. Dulu DAPigs juga yang tuduh Si Ketua Penipu tu sebagai seorang Peliwat, Sekarang, DAPigs tu jugak yang diorang peluk dan cium.

Yang lagi peliknya, kenapa diorang beria - ia marah bila PAS cuba nak berbaik - baik dengan UMNO sedangkan dalam masa yang sama diorang boleh pulak nak 'MELAMAR' Tun Mahathir?

Dulu, DAPigs jugak yang menghasut Tun Mahathir agar memecat Si Ketua Penipu tu kerana terlibat dalam skandal 'Seks Luar Tabiie'. Tapi sekarang, Tun Mahathir tu pulak yang jadi Dewa mereka.

Dulu, Tun Mahathir tu la yang dituduh Maha-Firaun, Maha-Zalim dan macam - macam Maha lagi. Tapi sekarang, diorang anggap Tun sebaliknya. Tak ke itu MUNAFIK namanya? Dan mereka yang MUNAFIK ni memang Tak Layak jadi pemimpin!!!
Categories: , , ,

3 ulasan:

  1. Sikap munafik semuanya disebabkan kuasa dan wang.

    BalasPadam
  2. Ah ha...tp jgn salahkan wang dan kuasa. Byk kebaikan dapat dilakukan dgn wang dan kuasa.

    BalasPadam
  3. demi putrajaya sanggup jilat semula ludah dan kahak.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping