Ahad, Mac 27, 2016

Wow!!! Inilah yang selalu kita bagi nasihat dan peringatan kepada rakyat agar jangan cepat sangat buat kesimpulan sebelum siasatan selesai dijalankan oleh pihak berkuasa. Takut jadi fitnah.

Kan dah tak pasal - pasal je Si Guan Eng ni menjadi mangsa penyebaran cerita fitnah mereka yang tak bertanggungjawab dan menuduh Ketua Menteri Pulau Pinang tu benda yang bukan - bukan.

Kalau sebelum ini, kecoh dalam laman media sosial mempertikaikan kenyataan yang dibuat oleh Si Guan Eng berhubung isu harga rumah mewah yang telah dibeli dibawah harga pasaran tu.
Ternyata seperti mana yang diperkatakan oleh puak - puak Pakatan Haprak tu selama hari ini, semua itu hanya sekadar mainan Politik mereka semata - mata. Kenyataan yang dibuat tu tak tepat.

Kalau difikirkan dari segi logik sekali pun, tak mustahil seorang Ketua Menteri yang berwibawa seperti Si Guan Eng tu boleh tak tahu harga rumah yang dibeli mengikut pasaran semasa.

Si Guan Eng tu bukan sahaja seorang Ketua Menteri, bahkan dia juga pegang jawatan sebagai Pengerusi Hal Ehwal Kewangan Negeri. Mana mungkin dia tak tau harga sebenar dipasaran.

Dan hari ini, Si Ketua Menteri Pulau Pinang tu tampil membuat kenyataan media bahawa dia sebenarnya tau harga sebenar rumah banglow mewah yang telah dia beli sebelum ini.

Maka dengan kenyataan yang dikeluarkan itu membuktikan bahawa pihak media sebelum ini telah tersalah lapor atau sengaja memutar-belitkan kenyataan yang dibuat sehingga mengelirukan.

Dalam erti kata lainnya, bukan la Si Guan Eng tu tak tau harga sebenar rumah yang dibeli dibawah harga pasaran. Tapi, Si Guan Eng tu sebenarnya telah menjadi mangsa manipulasi media. 

Setidak - tidaknya, itu la alasan yang boleh puak - puak Pakatan Haprak tu boleh berikan kepada Macai diorang. Sebab Pencacai Pakatan Haprak tu hanya boleh terima alasan sedemikian rupa kerana otak diorang semuanya atas terletak di Kepala Lutut belaka!!!
Categories: ,

7 ulasan:

  1. klu dah bohong tu akan nampak jg akhirnya...lebih baik brterus terang.

    BalasPadam
  2. Sepandai2 babi menyondol...akhirnya tersungkur jua.
    Klu lah terlepas juga...tak tahu lah silap mata apa tokong nie pakai.
    Mmg jelas ada kepentingan peribadi dlm kes tersebut.
    Klu CEC pon nampak mcm ada unsur2 rasuah....apalagi klu melibatkan Wang dan harta.Apatah lagi klu dh ada kuasa sebagai ketua memteri.Ketua menteri yg pekak dpd mendengar nasihat.Buta dpd melihat rasuah.
    Bagi malu dgn CAT.

    BalasPadam
    Balasan
    1. SPRM sudah dibeli oleh DAP. Kalau kes melibatkwn BN cepat bertindak hari ini keluar je kes besok dah dakwa. Kalau pembangkang hari ini keluar kes dua tahun masih belum dakwa. Mesti buang kes punya kalau tidak pun jadi kes seciput.

      Aku dah tak percaya lagi pada SPRM. Itulah lubuk rasuah terbesar dalan Malaysia.

      Padam
  3. Alahai kena sikit je berbanding PM... dgn kangkung, tarian hindu masa banjir, parodi Pua dan Kok... kena pijak gambar.. tayang simbol lucah...

    BalasPadam
  4. Dah jadi trade mark puak2 Pakatan Haprak yg berketuakan Cina Dap. Bohong sebolehnya tapi bila orang tak terima buat alasan bodoh untuk tutp malu. Kita belum lagi dengar alasan sokongan dari kawan setia Guan Eng iaitu presiden PAN yang lantang konon perang rasuah umno.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ketuanya sedang sibuk dengan Mah. Tak sempat.

      Padam
  5. Tggu video parodi laakk.. kna kt btg idung sendiri baru ada akai nooo

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping